2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sköter mig, går ner 1 kg och upp 1 kg hela tiden. Jäkla segt. Mindre kan jag inte äta, ligger på 1400 kalorier vilket känns bra. Funderar ändå på en snabbkur som @kolblakkur, vet att det funkar. Äter i grunden rätt bra så kan inte plocka bort skräpmat och läsk utan kan nog fortsätta äta som jag gör efter kuren.

179 (nuförtiden 178) och 76 kg, normalt BMI, men mår bäst när jag väger 70 kg.
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
24/2 66,4 kg
4/3 65,8 kg
All Inclusive resa
22/3 65,6 kg
31/3 65,4 kg
15/4 66,4 kg

Det går inte så bra just nu, jag sköter mig de flesta dagar när det gäller kcal intaget, ligger på 1400 kcal. MEN sen får jag någon dag i veckan då jag bara skiter i allt och vräker i mig saker vilket då gör att alla dagar jag sköter mig är som bortkastade. Motivationen för träning är lite som bortblåst just nu också. Jag känner att jag har lite dålig karaktär för tillfället! Det är inte så likt mig då jag inte brukar ha problem, när jag väl bestämt mig för något. Hur som helst har jag fyllt på gymkortet med ett år, så det är ju motivation att gå dit när jag har betalat. Jag skall också ha inställningen att om jag inte känner att jag orkar gymma, så skall jag i alla fall gå dit och köra enbart konditionsträning eftersom det känns lite lättare. Sen skall jag också försöka att inte sitta uppe när sambon går och lägger sig, utan lägga mig med honom för det är lätt hänt att jag gräver i skåpen då..
 
Mitt första riktiga ätarbakslag 2018.
Vägde in på 58.3 kg på fredag och kände mig nöjd. Men helgen har jag hetsätit. Säkert ingen jättefara för vikten om det stoppar här men blir ledsen på mig själv.
 
Jag far allt vanta nagra dagar till innan jag tar fram vagen. I dag, nar jag var mycket bestamd att skota mig, har jag tryckt i mig en bit riktigt "greasy" pizza. :crazy: Mycket gott, men sa har kan jag ju inte halla pa. Jag SKA ner de sista par kilona innan jag ar nojd.

Om jag ska ga ner i vikt maste jag ligga pa 1000 kallorier ... och inte stoppa i mig mer an nagra fa extra en eller tva dagar i veckan. Jag tranar inte, men jag har stegraknare och pa grund av reumatism har jag svart att fa till mer an 8000 steg per dag.
SO ... ni som kan det har. Vad tror ni om yoga? Det ar helt klart att jag behover nagot mer och jag funderar over en yoga/pilates klass ...
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
24/2 66,4 kg
4/3 65,8 kg
All Inclusive resa
22/3 65,6 kg
31/3 65,4 kg
15/4 66,4 kg

Det går inte så bra just nu, jag sköter mig de flesta dagar när det gäller kcal intaget, ligger på 1400 kcal. MEN sen får jag någon dag i veckan då jag bara skiter i allt och vräker i mig saker vilket då gör att alla dagar jag sköter mig är som bortkastade. Motivationen för träning är lite som bortblåst just nu också. Jag känner att jag har lite dålig karaktär för tillfället! Det är inte så likt mig då jag inte brukar ha problem, när jag väl bestämt mig för något. Hur som helst har jag fyllt på gymkortet med ett år, så det är ju motivation att gå dit när jag har betalat. Jag skall också ha inställningen att om jag inte känner att jag orkar gymma, så skall jag i alla fall gå dit och köra enbart konditionsträning eftersom det känns lite lättare. Sen skall jag också försöka att inte sitta uppe när sambon går och lägger sig, utan lägga mig med honom för det är lätt hänt att jag gräver i skåpen då..

Vem som helst kan få bortblåst motivation och därmed ett litet bakslag. Försök att hålla kvar några av dina rutiner så du inte släpper allt så blir det lättare att ta dig tillbaka på banan igen. Det räcker ju att du går till gymmet och du bara tänker att du ska gå 10 min på gåbandet. Sätta ett realistiskt mål. När du väl är där så kommer motivationen på köpet och vips har du gått i en halvtimma :) Det största hindret är att ta sig dit, sen löser det sig av sig självt.
 
Här går det bra. Samma vikt som i lördags fortfarande :) Tror ni inte jag faktiskt fick en miniblödning denna månaden :devil: Kom i lördags och borde vara borta helt om någon dag. Svullnar alltid upp under den här perioden så sätter hoppet till att jag tappar minst 0,1 kg till fredag så är jag glad :D

Men nu fattar jag varför det blev B&J både i fredags och lördags :p
Landade runt 1500 kcal dessa dagar istället för 1300 men lätt värt det :d
Jag är aldrig sugen på glass annars men tror det var en maskering för kakbitarna i glassen för jag hade aldrig köpt ett paket kakor och snaskat på :rofl: Smart hjärna :up: :cautious:
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
24/2 66,4 kg
4/3 65,8 kg
All Inclusive resa
22/3 65,6 kg
31/3 65,4 kg
15/4 66,4 kg
17/4 66,2 kg
 
Nu har jag googlat lite och det verkar som om flera har problem med att gå ner i vikt på abilify. Dock verkar de flesta uppleva att de är hungriga jämt och överäter, det gör inte jag. Jag går bara inte ner..

Läste på nån sida att någon kombinerade abilify och metformin med bra resultat. Man blir ju lite sugen på att testa... Men det är förmodligen inte särskilt nyttigt för kroppen.
Nej jag kämpar vidare. Vågen stod på +0,4 kg den här veckan, trots att jag hållt kalorierna kort och motionen på minst 60 min per dag (förutom jobbet där jag är i rörelse hela tiden förutom när jag kör bil).

Sen 1 januari har jag gått ner 1 kg. :cautious:
 
Fick en chock när jag ställde mig på vågen. 76,2 :( Har aldrig värt så mycket någon gång, senast jag vägde mig vägde jag 73 :( Motivationen sköt plötsligt genom taket! Smuttar på min måltidsersättning i detta nu.
 
Fick en chock när jag ställde mig på vågen. 76,2 :( Har aldrig värt så mycket någon gång, senast jag vägde mig vägde jag 73 :( Motivationen sköt plötsligt genom taket! Smuttar på min måltidsersättning i detta nu.

Du kommer ju få en snabbstart nu troligen så siffrorna har säkert minskat rejält på vågen om en vecka eller två :)
 
Jag står och stampar på min platå :meh:
47 min crosstrainer igår för att få röra på mig något (mini sjuk så kom inte utanför dörren) och upp 0,5 kg idag. Tack för den liksom :rofl: :cautious:

Ska försöka öka på motionen lite men just nu är det svårt att få tid. Hemma med mini idag med men hon är bra nu men måste vara hemma frisk från förskolan en dag. Får bli crosstrainer idag med och försöka med en promenad ikväll. Hade gärna börjat jogga igen för att få varierad träning. Får kanske testa och se hur det går :nailbiting:

Nåja, bara att kämpa på :)
 
Hoppar in i den här tråden också! Började på 71, 2 kg 15/3 vill ligga runt 61-62 kg då jag mår bäst då. Väger in mig varannan söndag, går sakta men vägde 69,1 förrförrasöndagen. Nu på söndag blir det vägning igen men känns som om jag inte tappat något alls, tvärt om. Har slarvat som fasiken då jag haft en skittuff vecka på jobbet och typ halvt jobbat ihjäl mig....

Ätit en massa onyttigheter! Inget godis/chips dock, men massa vitt bröd, större portioner mat än jag borde, gräddsås, pålägg osv. Lägger in allt jag äter i en app och snittar på runt 1200 kcal per dag, räknar lite plus på det eftersom det är svårt att avgöra exakt hur mycket man äter då jag inte har nån liten våg. Ska enligt appen äta 18000 kcal, så ligger iallafall på underskott, men motionen är däremot skitkass. Lugna promenader med mycket stopp (hund som ska lukta på allt...) så blir inget direkt tempo, och jag är för lat att gå en till promenad i rask takt när jag nyss släpat runt hunden ett varv. :o

Får se vad vågen säger på söndagen jag har inga förhoppningar alls....
 
  • Gilla
Reactions: MM
Hoppar in här också även om jag hänger i tjockistråden med. Jag fick en stroke förra året och gick sedan upp 12-13 kg fram tills i mars. Jag var redan överviktig innan så det var ju inte något som behövdes direkt. Nåja, jag var och lämnade prover i mars inför återbesök hos läkaren och då får man också lov att väga sig och jag visste att läkarbesöket skulle handla om min vikt så blev lite extra motiverad att sätta igång. Jag började 21/3 och har gått ner 4 kg! :banana:
Hos läkaren så pratades det såklart om vikten men hon var himla bra! Mitt långtidssocker är högt och jag ligger i riskzonen för att utveckla diabetes. Hon föreslog att jag skulle medicinera med metformin eftersom den även kunde ha positiv verkan på viktnedgången. Så jag bestämde mig för att medicinera.
När jag blev sjuk slutade jag med läsk, jag drack stora mängder läsk och energidryck innan. Slutade även snusa och drog ner på skräpmaten. Ändå bara swoshade vågen uppåt, men jag rörde mig ju förstås mindre, från ett aktivt jobb till att knappt kunna gå från början.
Kämpar vidare, skönt att buke finns när motivationen kommer dala.
Första målet är att gå ner till vad jag vägde när jag blev sjuk. Då får jag köpa en ny våg :rofl:
 
HUNGRIG.
Det blir inte måltidsersättning för hela bunten, utan jag lagar lågkalorimåltider till lunch och middag. Har förberett för en portion blomkålssoppa med en rostad brödskiva till middag :) Soppan blir cirka 100 kcal och brödskivan är 100 kcal (SJUKT!). Funderar på att byta ut brödskivan mot tre riskakor, eller två riskakor med kokt äggvita från ett ägg.
 
Jag har joggat för första gången på jävligt länge och det gick superbra :banana:
Lite upp och ner i tempot i början men vi bor i en dalgång :p Fart så mycket jag orkade uppför och vilade nerför. När marken var jämnare sista biten så höll jag ett rätt stabilt tempo en bra bit :)
Tog hunden med mig - hon höll på att dö mot slutet :D
Grundkondisen är det banne mig inte fel på efter alla promenader i vintras :up:
Blev en halvtimmes promenad i förmiddags med.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20180418-193037.png
    Screenshot_20180418-193037.png
    43,6 KB · Visningar: 30
Idag är det mycket lättare. Jag blir inte hungrig lika snabbt och jag känner mig mätt trots små portioner :) imorse vägde jag 2 hekto mindre än vad jag gjorde igår.
 
Träningsvärk som satan i låren sen igår. Tvingade ut mig på en 45 min promenad med barnvagnen ändå. Tror det var bra så musklerna fick röra lite på sig :)
Ändrat lite andra rutiner med, så får se om det får fart neråt igen. Vågen visade neråt idag iaf men det är morgondagens vikt som räknas :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 942
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
758
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp