2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sjuk :(
Haft känningar i två tre dagar och nu bröt det ut. Fått minis hosta med tillhörande halsbränna from hell :arghh: :turd:
Haft hjärtklappning hela morgonen och känner mig yr. Kör bort mini idag till förskolan för en promenad är inte att fundera över ens.
Tur jag inte har så avancerat plugg idag men behöver ändå få det gjort.
Komma leva på yoghurt idag, och kanske lite glass. Kommer tvinga i mig mina kalorier så länge jag kan äta fastän matlusten är noll. I värsta fall så får jag väl käka en hel B&J så är det fixat :p
Kroppen behöver trots allt energi så jag kan bli frisk snabbt och jag har verkligen inte tid att vara sjuk!
 
Jag är sjuk :(
Haft känningar i två tre dagar och nu bröt det ut. Fått minis hosta med tillhörande halsbränna from hell :arghh::turd:
Haft hjärtklappning hela morgonen och känner mig yr. Kör bort mini idag till förskolan för en promenad är inte att fundera över ens.
Tur jag inte har så avancerat plugg idag men behöver ändå få det gjort.
Komma leva på yoghurt idag, och kanske lite glass. Kommer tvinga i mig mina kalorier så länge jag kan äta fastän matlusten är noll. I värsta fall så får jag väl käka en hel B&J så är det fixat :p
Kroppen behöver trots allt energi så jag kan bli frisk snabbt och jag har verkligen inte tid att vara sjuk!
Krya på dig :heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
61,6kg sa vågen idag och snart har jag nått mitt delmål nr.4. :) Totalt 17,4kg lättare och mår bättre än jag gjort på länge. ”Bara” 11,4kg kvar till målvikt och jag hoppas att jag kan skala av några kilon till innan semestern som är i juli.

Motion/träning har det däremot varit sisådär med (ärligt talat inte tränat något sen i februari :o) men för några dagar sedan påbörjade jag en övning/någon typ av program som ska slimma benen då hoppas på resultat nu! Och så SKA(!) jag börja tvinga mig själv till att gå mina 10.000 steg om dagen och simma åtminstone 1gång i veckan, vet ju att det ger resultat.
 
Försökt komma igång med jogging men efter typ 2 minuter skriker hela högerbenet att det är döende och inte vill vara med mer.. Sen värker höften som as i flera timmar.
Har tagit upp det på telefon med sjukgymnasten och hans enda svar var "hmm..". Känns ju sådär lyckat.

Vikten står fortsatt still. Funderar fortfarande på om jag ska be att få testa metformin. Har en månad tills jag ska träffa läkare så jag hinner fundera en hel del.
 
Försökt komma igång med jogging men efter typ 2 minuter skriker hela högerbenet att det är döende och inte vill vara med mer.. Sen värker höften som as i flera timmar.
Har tagit upp det på telefon med sjukgymnasten och hans enda svar var "hmm..". Känns ju sådär lyckat.

Vikten står fortsatt still. Funderar fortfarande på om jag ska be att få testa metformin. Har en månad tills jag ska träffa läkare så jag hinner fundera en hel del.
Det kanske kan vara värt att prova om du inte tycker att biverkningarna verkar för läskiga? Jag har inte läst på (för då får jag dom väl :o ) Men de pratade om magkrångel och sa att jag minskar risken för det genom att ta tabletten i samband med mat. Jag mår bra! Men jag har bara ätit den i 2 veckor än så länge.
 
Försökt komma igång med jogging men efter typ 2 minuter skriker hela högerbenet att det är döende och inte vill vara med mer.. Sen värker höften som as i flera timmar.
Har tagit upp det på telefon med sjukgymnasten och hans enda svar var "hmm..". Känns ju sådär lyckat.

Vikten står fortsatt still. Funderar fortfarande på om jag ska be att få testa metformin. Har en månad tills jag ska träffa läkare så jag hinner fundera en hel del.
Hur fungerar det vid gång/powerwalks, smärtar det likadant?
 
Det kanske kan vara värt att prova om du inte tycker att biverkningarna verkar för läskiga? Jag har inte läst på (för då får jag dom väl :o ) Men de pratade om magkrångel och sa att jag minskar risken för det genom att ta tabletten i samband med mat. Jag mår bra! Men jag har bara ätit den i 2 veckor än så länge.

Min ponny fick metformin en period och han verkade må bra :angel:
Har inte läst om biverkningarna, brukar undvika det. Får väl se vad läkaren säger de kanske inte alls är intresserade av att skriva ut nåt sånt. Väger "bara" 10 kg för mycket och är precis på gränsen mellan normal och överviktig bmi
 
Ja. Gå kan jag göra länge i makligt tempo, på jobbet kan jag knalla på ordentligt rätt länge utan att få alldeles för ont. Men powerwalk get samma effekt som jogging, dvs vrålont.
Oj va jobbigt annars hade jag rekommenderat att trappa upp långsamt. Eftersom du verkar ha kontakt med sjukgymnast så hoppas jag att du kan få hjälp där och jag kan förstå deras "hmm", förhoppningsvis kan de kanske dra och böja lite för att förhoppningsvis komma fram till något nästa gång du är där.
 
Oj va jobbigt annars hade jag rekommenderat att trappa upp långsamt. Eftersom du verkar ha kontakt med sjukgymnast så hoppas jag att du kan få hjälp där och jag kan förstå deras "hmm", förhoppningsvis kan de kanske dra och böja lite för att förhoppningsvis komma fram till något nästa gång du är där.

Har gått regelbundet i ett år utan att få mer än ett "hmm" :cautious:. Även varit hos läkare och ortoped, med exakt samma resultat. Röntga, MR och ultraljud utan att få några svar.
Kan inte rida längre, lagom kul..
 
Har gått regelbundet i ett år utan att få mer än ett "hmm" :cautious:. Även varit hos läkare och ortoped, med exakt samma resultat. Röntga, MR och ultraljud utan att få några svar.
Kan inte rida längre, lagom kul..
Jag förstår att det är jobbigt och att man vill ha svar men ibland så är kroppen tyvärr väldigt "hmmm". Man får kämpa vidare tills ? blir till !
 
Jag förstår att det är jobbigt och att man vill ha svar men ibland så är kroppen tyvärr väldigt "hmmm". Man får kämpa vidare tills ? blir till !

Fast jag kan tycka att efter alla utredningar borde de ha nåt att komma med, mer än hmm och sluta rid.. Det är som att undersökningen tar slut så fort man nämner hästarna.
Har haft problem i tio år så jag är van :angel: Det har eskalerat sen jag började med sjukgymnasten igen så nu påverkar det mer än ridningen. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, har inte jättestort förtroende för sjukgymnasten..
 
Fast jag kan tycka att efter alla utredningar borde de ha nåt att komma med, mer än hmm och sluta rid.. Det är som att undersökningen tar slut så fort man nämner hästarna.
Har haft problem i tio år så jag är van :angel: Det har eskalerat sen jag började med sjukgymnasten igen så nu påverkar det mer än ridningen. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, har inte jättestort förtroende för sjukgymnasten..
Jo men hittar man inget som man kan koppla till att orsaka problemen så finns det inte så mycket man kan säga eller göra så även om det är jobbigt för dig så är inte kroppen alltid så enkel som man önskar när det kommer till sånt. Det kan vara väldigt svårt att hitta orsaken.
 
Jo men hittar man inget som man kan koppla till att orsaka problemen så finns det inte så mycket man kan säga eller göra så även om det är jobbigt för dig så är inte kroppen alltid så enkel som man önskar när det kommer till sånt. Det kan vara väldigt svårt att hitta orsaken.

Fast det känns inte som att de ens försöker när man nämnt hästarna. Fick ultraljud och MR när jag inte nämnde att jag red. Sjukgymnasten har gett mig en övning som ger mig mer ont. När jag säger att det gör ont blir svaret att fortsätta och ett hmm.

Men nu har vi svävat iväg. Jag får fortsätta ha ont tills jag hittar en läkare som inte bara skickar vidare till sjukgymnast som inget kan göra.
 
Jag försökt att lägga in dagar med fasta men det går inte så lika lätt som innan ..men jag har inte gett upp och jag har inte åtminstone inte gått upp något.

Och nu när sommaren nalkas med varmare väder och som följd mera utomhus kroppsarbete så jag är optimistisk :)
 
Jag har haft aldeles for roligt de senaste veckorna. MEN ... det ar trots allt tva hekto ner pa tva veckor.:D I dag var det 53.4. Fast jag formodligen gick upp ett helt kilo vid middagen i dag ... Det blev Nachos da det var "Taco Tuesday" pa lodgen. :d
Jag har nog resignerat lite grann ... De sista ett och ett halvt kilona kommer bli svart. :cautious:
 
Mår fortfarande apa :wtf:
Men glass till lunch igår var inte fy skam :p
Lyckades dock få i mig ett riktigt mål mat till middag sen när halsbrännan lagt sig lite :)
Ingen promenad till förskolan idag heller :(
Å på fredag åker min make till Azerbajdzjan av alla ställen och blir borta 5 dagar så sen är det hopplöst med motion :meh: Får väl se det som en långvila helt enkelt. Har ju crosstrainern men hade gärna startat upp med lugna promenader först. Får försöka gå 10 tusen steg fram och tillbaka i trädgården, om inte annat lär folk undra vad jag sysslar med :laugh:

Vikten står stilla än så länge på lördagsvikten så där känns det bra.
Gjorde en före och efterbilds bild häromdagen. Jäkla skillnad är det :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 984
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
793
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 272
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp