2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bah! Vill inte ha glass till lunch men den jävla halsbrännan är tillbaka :banghead:
Lyckades iaf få till en bra frukost med havregrynsgröt.
Vad finns det mer för svalkande förutom yoghurt och glass? Har nog inget hemma så får bli glass idag med så antingen får jag handla hem något annat imorgon eller så får jag ha blivit frisk. Helst andra alternativet :p
 
Jag har en lang och lite besvarlig dag i morgon ... och da lodgen serverar hamburgare med en hel hog goda vanner som ar dar och vi har RVn parkerad precis utanfor ar det inte latt att komma hem sent efter en lang dag och laga mat.:cautious:
Och pa Mondag aker jag forbi IKEA pa vagen hem fran traning av mina hundar ... Vem tror att jag klarar av att ga forbi losgodis hyllan dar det finns riktigt godis? :arghh: SUCK, jag langtar redan efter sega ormar och rattor:angel:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har en lang och lite besvarlig dag i morgon ... och da lodgen serverar hamburgare med en hel hog goda vanner som ar dar och vi har RVn parkerad precis utanfor ar det inte latt att komma hem sent efter en lang dag och laga mat.:cautious:
Och pa Mondag aker jag forbi IKEA pa vagen hem fran traning av mina hundar ... Vem tror att jag klarar av att ga forbi losgodis hyllan dar det finns riktigt godis? :arghh: SUCK, jag langtar redan efter sega ormar och rattor:angel:

Köp godiset! :angel:
Säger jag som bott på Irland och i Frankrike ett tag. På irland var det lönlöst att hitta annat än chips. Men en dag inne i Dublin så hittade jag Marabou chokladrullar. Köpte på mig ett ex antal :D (bodde några mil utanför).
I Frankrike var choklad det minsta problemet att hitta :laugh: men annat :cautious: Vi hade service hemifrån och svärmor skickade ner några kilo lösgodis en gång via makens dåvarande jobb. Gången efter fick min svärgeska köpa, svärmor och jag har olika syn på vad som är ätbart och inte :meh: :p
 
Halsen känns bättre idag :)
Första natten nu på några dagar som jag inte vaknat av behov att stoppa i mig ipren och alvedon så förhoppningsvis mår jag prima om någon dag igen :up:
Vågen visade några hekto ner idag. Inte långt till mitt delmål nu. Har ju dock hela maj på mig då ribban ligger högt uppe :p

Ett sug efter en ny garderob börjar komma, kunna köpa kläder igen som jag vill ha och inte för att det är det enda som går på och funkar liksom. En härlig känsla :)
Men har problem med mina BH.ar. Ingen passar :meh: Jag får på mig alla men kupan är alldeles för liten och brösten fullständigt väller över, ser inte klokt ut :rofl:
Dom måste fått stanna kvar sen senaste graviditeten :confused:
Normalt har jag en B-kupa - möjligtvic C-kupa beroende på modell men nu har jag plötsligt D-kupa vid en vikt jag annars absolut inte har kunnat ha större än C tidigare. Jaja, dom kanske krymper ner till en C-kupa nu under sista biten så slipper jag byta ut alla BH:ar, det blir ingen billig historia annars...
Eller så är det taxöronmodellen på brösten som infunnit sig :o :laugh: Men fylliga såna då :p
 
I morgon staller jag mig nog pa vagen igen. :nailbiting: :rofl: Men allvarligt sa borde jag kanske vanta nagra dagar till ... fast jag vill VETA.
I dag slet jag fram ett par shorts jag inte haft sedan forra sommaren. Det var interessant. De ar sa stora i midjan att jag skulle tappa dem om de inte satt sa oerhort illa och fortfarande hanger uppe pa hofter och rumpa.:laugh:
I dag blev det chili korv (hela 200 kallorier) med en super stor vit och rodkals sallad ... ett par bananer och ett par tunna skivor kalkon. Ganska bra nar man inte riktigt raknar langre.
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg

13/4 +1,0kg
20/4 -1,5kg
27/4 -1,8kg


Tot. -11,4kg

Happy Dance :banana::banana::banana::banana::banana:

Jag var ju lite orolig efter helgens utsvävningar men hade redan då droppat mer än tillräckligt för delmålet om totalt 10kg. Sedan dess har det varit ett nytt minus på vågen varje dag även de dagar då jag varit övertygad om ett plus. Ja jag klagar då rakt inte :D

Nu blir det till att beställa löparskorna och sedan satsa på nästa delmål vilket är en total viktnedgång om 5kg. 3,6kg bort alltså :nailbiting:

Tror jag sätter en tripp till Ullared som mål och så hoppas jag det blir i juni.
 
Det går rätt bra för mig. Ganska stabil. Tills jag bestämde mig för att äta vitt bröd till middag igår. I övrigt en bra matdag. Upp 0,8kg :rofl: min kropp fungerar inte på för mycket kolhydrater:p men det brukar försvinna på 2-3 dagar, det brukar inte vara värre än så!
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg

13/4 +1,0kg
20/4 -1,5kg
27/4 -1,8kg


Tot. -11,4kg

Happy Dance :banana::banana::banana::banana::banana:

Jag var ju lite orolig efter helgens utsvävningar men hade redan då droppat mer än tillräckligt för delmålet om totalt 10kg. Sedan dess har det varit ett nytt minus på vågen varje dag även de dagar då jag varit övertygad om ett plus. Ja jag klagar då rakt inte :D

Nu blir det till att beställa löparskorna och sedan satsa på nästa delmål vilket är en total viktnedgång om 5kg. 3,6kg bort alltså :nailbiting:

Tror jag sätter en tripp till Ullared som mål och så hoppas jag det blir i juni.
Totalt viktnedgång om 15kg skulle det stå :angel:
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg

13/4 +1,0kg
20/4 -1,5kg
27/4 -1,8kg


Tot. -11,4kg

Happy Dance :banana::banana::banana::banana::banana:

Jag var ju lite orolig efter helgens utsvävningar men hade redan då droppat mer än tillräckligt för delmålet om totalt 10kg. Sedan dess har det varit ett nytt minus på vågen varje dag även de dagar då jag varit övertygad om ett plus. Ja jag klagar då rakt inte :D

Nu blir det till att beställa löparskorna och sedan satsa på nästa delmål vilket är en total viktnedgång om 5kg. 3,6kg bort alltså :nailbiting:

Tror jag sätter en tripp till Ullared som mål och så hoppas jag det blir i juni.

Bra jobbat! :)
 
Vågen visade -0,4 kg idag. Jättebra med tanke på att min nivå av motion denna veckan varit att gå mellan soffa och sovrum :p Har regnat nästan hela veckan som tur är=hunden går i ide. Hon hatar regn. Släpper ut henne å så ställer hon sig under taket på altanen och tittar på en som ska jag tvunget ut i det här och och går in igen :laugh:
Fortfarande rejält hostig men brännan verkar ha släppt. Kommer ta det lugnt tills det är väck. Men spelar ingen större roll med motionen så länge jag sköter maten tänker jag :)
Total viktnedgång ligger nu på -29,1 kg.
 
Och ja, jag stallde mig pa vagen i gar igen. 53.1 kg visade den. :banana: Sedan blev det bara en mycket enkel sallad till middag i gar kvall, med minimalt med "daligheter" under dagen. :) Jag ser fram emot att traffa malet, som ar 51-52 kg. och halla mig under 53 i fortsattningen. :p Kanske till nasta helg?
 
Alltså usch! Jag har haft en skitvecka på riktigt. Känt mig så deppig och proppfull med ångest, ledsen och orolig. Det har lett till att jag snittar på 578 kcal per dag. Varpå det är en hel del drickbara, dvs Cola, kaffe med mjölk osv.
Inte bra alls.
Känner mig inte hungrig ens, utan äter bara för att jag vet att jag måste äta, men får inte i mig mer då maten bara växer i munnen.

I går delade jag och bonusen på en kebabrulle till lunch. Åt 1/4 då, och 1/4 på kvällen. Nyss grillade vi hamburgare, var mätt på halva och fick tvinga i mig resten bara för att jag inte ätit något alls i dag. Sista tuggan fick hunden. Sitter med ont i magen nu och mår bara illa.

Jävla skitångest! Hoppas att detta inte skadar min vettiga och stabila viktnedgång jag haft hittils på ca 0,5 kg vecka, orolig att när det väl släpper så blir det hetsätning, sen suger kroppen i sig ALLT då den i princip gått på svält.

Blä... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 984
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
793
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 272
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp