Bästa täckeshängaren?

2q2lgdd.jpg

Nackdelen är väl att det kan vara jobbigt att nå om man är kort ;)
Jag tycker det är enkelt att hänga upp, bara att knäppa där fram och hänga :) 4 hängare tar upp knappt 2 meter väggyta men det går att sätta de tätare.
Enkelt att snickra ihop själv!

Vi har en liknande lösning till denna, fast med rörliga "armar". En pall och sen hänger täckena luftigt och bra! :)
 
Vill man inte sätta distanser på den vanliga täckeshängaren på boxen kan man införskaffa en från Stubbs.
De har en rejäl modell som rymmer dubbelvikta halstäcken av storlek 155. *erfarenhet från det*
För att det ska se snyggare ut och inte sticka ut så mycket från boxdörren bör man hänga in täcket underifrån istället - lägg det mot dörren och dra upp det, vik över själva hängaren. :D
 
Vi kör med täckesgalgar i taket för blöta täcken, torra som används ihopvikta i hylla, torra som inte används (säsongvis) i de stora ullaredspåsarna med dragkedja på. Inga täcken hänger i stallgång och skötselplatser, inte heller i sadelkammare.
 
Förstår inte alls funktionen? Hur är den smidig? Pinnarna sitter inte fast eller?

Jodå :) På hållarna finns spår som man lyfter upp pinnarna i så att de hakas fast, sedan fäller man skynket för och om jag inte minns fel är det en magnet som låser denna också. Pinnarna rörs en och en, så vill man bara ha främsta täcket lossar man första pinnen och viker pinnen åt sidan, likaså andra och sista täcket så lossar man de före och viker åt sidan..Inget knölande
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 061
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 350
Senast: Sirap
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp