Barmarksdrag! och alla andra typer av drag.

Jag skulle nog inte ens klassa det som unna just pga skaderisken med ett felaktigt bälte. Tycker dessutom de verkar relativt lättsålda när jag ser dom på olika köp&osäljbar-sidor. :)

Sant! Men ekonomin just nu efter hundköp samt köp av massa prylar får mig att blir snål mot mig själv :o bra att begagnatmarknaden verkar bra det motiverar att köpa!
 
Jag hade hellre avvaktat någon månad eller två med att köpa en sak om jag inte hade råd än att slänga pengarna på ett substitut.
Man behöver inte allt på en gång :)

Jag hatar att vänta :p:cool: kruxet är att jag inte kan dra utan bälte.. provade snurra ett koppel runt mig själv att fästa linan i med min förra hund men det va inte så bekvämt och den hunden drog inte alls så ingen belastning på mig typ :angel:
Sitter du inne på en lösning så dela gärna med dig :D
 
Jag hatar att vänta :p:cool: kruxet är att jag inte kan dra utan bälte.. provade snurra ett koppel runt mig själv att fästa linan i med min förra hund men det va inte så bekvämt och den hunden drog inte alls så ingen belastning på mig typ :angel:
Sitter du inne på en lösning så dela gärna med dig :D

Måste du dra direkt då? Finns det inte andra saker ni kan göra i nån månad till nästa lön kommer? :)
 
Måste du dra direkt då? Finns det inte andra saker ni kan göra i nån månad till nästa lön kommer? :)

Det gör det! Men jag är sugen på att börja nu samt att rastgårdarna här omkring är snorhala så fröken hund skulle behöva lite fysisk aktivitet. Hon kan va lös under strikt uppsikt i skogen men inte när det är mörkt då det finns så mycket vilt här då därav det vore smidigt med drag på kvällen :)
 
Otålig va det ja ;) satte fast draglinan i mitt skärp igår och traskade en vända, fröken hund skötte sig väldigt bra. Drog ordentligt bitvis och däremellan lite tveksamt men gick framåt hela tiden och va taggad. Sen sov både fröken hund och jag som klubbade sälar hela natten :D
Superkul grej, jag som inte sprungit en meter sen 2013 kutade faktiskt en bit och fick verkligen mersmak. Perfekt vardagsmotion för oss när det är lite ont om tid eller halt i rastgården (vilket det lär va några månader till :cool:)
Bästa va att det passade fröken hund så bra, hon vill liksom alltid framåt och är inte så mycket för att umgås med mig ute om vi inte tränar så känns som detta kan bli en av våra större aktiviteter :bump:
 
Jag har ett dragbälte från baggen, men eftersom att jag aldrig springer så använder jag det aldrig. :laugh: Gillar det dock skarpt!
 
Jag använder mitt skitofta, nästan ännu mer sen jag blev sjuk. Så skönt att inte behöva hålla i kopplen eller vara rädd att tappa nån av grabbarna. Springer kan jag inte påstå att jag gör dock :p
 
Varför springa när jag kan sitta på cykeln och inte göra någonting liksom. :angel:

Haha! Jag beundrar er som vågar cykla med hundar. Jag har aldrig och kommer aldrig ens tänka tanken med den hunden jag har nu :p men kickbike kan jag kanske va modig nog att prova :cool:
 
Jag har bara en hund som drar, brukar låta honom springa så fort han vill, har raksträckor i början. :angel: Blir värre sen. Med fler hundar.
Jag provade att cykla med fem, men det är ganska otäckt om det är trafikerad väg. Nu har jag ju så många att jag får ihop två olika spann uppdelat efter hur de trivs vad gäller tempot. Ska ge mig på att köra in Karla också när hennes tuttar dragit ihop sig lite mer!
 
Jag provade att cykla med fem, men det är ganska otäckt om det är trafikerad väg. Nu har jag ju så många att jag får ihop två olika spann uppdelat efter hur de trivs vad gäller tempot. Ska ge mig på att köra in Karla också när hennes tuttar dragit ihop sig lite mer!

Ja det kan jag tänka mig :( Har lyxen att ha ca. 10 km där inga bilar kör, utom de enstaka bönderna som bor ute i skogen häromkring, så vi träffar sällan någon alls. Tyvärr så håller ju inte Tontos tassar...
 
Haha! Jag beundrar er som vågar cykla med hundar. Jag har aldrig och kommer aldrig ens tänka tanken med den hunden jag har nu :p men kickbike kan jag kanske va modig nog att prova :cool:

Hu, föredrar cykel alla gånger när jag kör! Kicken känns så... ostabilt:nailbiting:
Måste dock lära mig eftersom jag kör tvåspann, då är det kick som gäller på tävling!:p
 
Jag hoppas att linorna jag beställde för ett tag sedan kommer i dag, så att vi kan träna omkörningar under helgen.

Är också sugen på en runda med trehjulingen. Bebisen kan ju åka med på den, mycket bättre än cykeln :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 119
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 440
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 314
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp