Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Stort grattis till dina fem kilometer! Angående utmaningen, får man lägga till det man rör sig i jobbet?

Queen, GRATTIS på födelsedagen :D Bra gjort att hålla igång träningen :) Fruktsallad låter som en god födelsedagsrätt, eller Gino kanske?
 
Sv: Beach 2013, del X

Du bara ökar och ökar :D Ett tips om du vill öka hastigheten är intervaller, typ spring på i bra tempo 2-3 min, gå/jogga superlångsamt i 1 min. Även kortare intervaller är kul och ger bra resultat, typ 40 sek löpning/20 sek vila eller klassikern tabata, 20 sek löpning/10 sek vila*8. Dock är den sistnämnda kanske enklast att görap å löpband för annars är det svårt att hinna stanna och komma igång.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack för tipset! Jag tror faktiskt att det är mina intervaller i trappan som fått mig att kunna öka hittills i alla fall - för där blir det ju verkligen intervaller eftersom jag springer tio varv, vilar, springer tio till osv :) Tänkte klämma in ett 20/30-varvspass någon dag också (alltså inte maxning som senast, haha) :)
 
Sv: Beach 2013, del X

De har säkert hjälpt till, då har du ju vant kroppen vid att ligga vid lite högre puls :) Rekommenderar ändå lite löpintervaller också, så att du vänjer kroppen vid att ligga i ett högre tempo. När jag sprang lite mer hade jag alltid ett pass snabba intervaller i början av veckan, sedan långa intervaller, snabbdistans och sist långpass. På så sätt får man med sig fartkänslan i passet in i nästa pass :) Måste testa ditt trappass dock, ska bara kika ut en lämplig trappa!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja precis! Jag har ju aldrig riktigt kört intervaller tidigare (inte sett meningen med det), men nu när jag verkar fått sådan effekt av det ska jag nog försöka lägga upp ett ordentligt träningsschema i stället där jag klämmer in några sådana! Jag kan ju uppenbarligen springa även om jag jobbat en hel dag - så det är inga ursäkter längre :p

I natt har jag sovit väldigt ytligt, vet inte ens om jag somnat ordentligt eller om jag bara blundat i fem timmar?! Men känner mig konstigt nog utvilad, så jag tänkte köra en ordentlig startsträcka nu på morgonen och sedan försöka mig på ett morgonpass! Jag är verkligen inte en morgonlöpare, benen är blytunga på morgonen, men det är bara att träna så att jag kan springa när som helst på dygnet! :)

Ja! Prova det! Det är helgrymt! Uppförsbackar (som jag tidigare bävat inför och känt det som en bestigning av mount everest, typ) känns som rena barnleken efter trapp-passen! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är osäker, tanken med utmaningen är väl att vi ska logga det vi inte går/springer i vardagen som vanligt, utan just motionen som ska loggas? Vad säger ni andra?:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är sjukt imponerad över att du vågar simma i sjö/hav, det hade jag aldrig vågat, jag är för rädd för hajar:p
 
Sv: Beach 2013, del X

Egentligen gör man väl lite som man själv vill, det är ju svårt för andra att kontrollera och vissa personer kanske vill logga all sin rörelse i endo. Jag personligen lägger inte in mina jobbpass, trots att jag vanligen får ihop en mil eller mer under dom dagarna.

(dags för ny tråd förresten, vem känner sig manad?)



LLaika: Tack!
 
Sv: Beach 2013, del X

Grattis på födelsedagen! :D

Knapp

Bytte ut dagens planerade benpass mot crosstraining. Idag igen. :o men det var lite basövningar och det såg SÅ roligt ut såatte.. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Jag finns också på K, med min journal för er som vill följa, bara skicka ett PM så får ni mitt anv.namn dit, skicka gärna era om ni också för journal :)

Sprang milen på 55 min i morse, nöjd tjej, sen blev det shopping på Gekås. Minigolf hanns med också. Ingen stilla dag. Ridning senare :D

Hoppas allt är väl med er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 602
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 964
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 666
Senast: jemeni
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp