Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Meeeeen det betyder ju att jag måste lämna cykeln hemma och gå till jobbet i morgon ju :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja det var starkt jobbat på en semestervecka! :bow: Så värst obeachig har du alltså inte varit ;)

Jag körde styrka hemma! Ökade på vikterna på en del övningar men har ändå inte riktigt träningsvärk tyvärr :p Skulle behöva skaffa mer vikter, men pengar finns det dåligt om så jag får köra på det jag har så länge. :)

Nej, det var hyfsat ändå. :D bangade ur benpasset när de i receptionen frågade om jag inte skulle vara med på crosstrainingen istället. ;) nya tag imorgon! :)

Wow! :bow: Så grymt att ha disciplin att köra styrka hemma! Fyller du inte år snart så kan du önska dig fler vikter? ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Duktiga ni är, då kan man ju inte vara sämre! Sovit hela eftermiddag efter tiiidigt jobb. Nu blir det lite soppa så jag får någon näring innan jag ska simma en bra bit. Hoppas jag orkar, finns inga livbojar längs vägen :p Belöningen är fiske och ev en näve karameller.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Precis druckit en celsius i ren pre-run löparanda, vilket betyder att jag nu MÅSTE springa :p (Annars kommer jag aldrig kunna somna i natt!! :o)

.. Är nog lite lätt koffeinkänslig, för det spritter i varenda kroppsdel just nu, haha :rofl:
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Armpass idag, vart lite besviken då jag blev för trött för cardio. Men har planerat att dra ut på joggingtur imorgon bitti :) Får se hur det går, har inte joggat på flera månader.

Gjorde några ökningar idag vilket var kul!
Bicepcurls från 3kg till 6kg
Axelpress från 3kg till 4,5kg
Marklyft från 12kg till 26kg
Knäböj från 10kg till 21kg
 
Sv: Beach 2013, del X

Okej hur gör man om man kör walking på gymmet..Ska man räkna med det med på något sätt på endomondo eller ska man endast räkna det man gör utomhus?
 
Sv: Beach 2013, del X

Uppdaterar. Jag är sämst på att simma, hehe. Vågade inte simma runt hela udden, började tänka på fisk. Men uppskattningsvis 600-700 meter blev det iaf. Trodde hjärtat skulle ploppa ur bröstkorgen sista längden. Så, jag gjorde sämre ifrån mig än väntat men jag gjorde åtminstone något. Imorgon ska jag försöka masa mig ut på en joggingtur efter frukost. 18e öppnar simhallen här igen, då är mina gamla 20 längder inte långt borta :bump:
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Nu kan jag stoppa in en vinst i utmaningen, för jag har precis lagt en order :D (dock inga tights än :( ).
Dom första fem (utöver mig själv om jag hamnar där) får en heeeemlig pryl med min logga på. En sportrelaterad pryl som går att använda även till vardags, väldigt användbar!
Och eftersom ni nu blev så himla oerhört nyfikna är det bäst att ni ger er ut och går några kilometer direkt, eller hur?

Ida - gör bukefalos mer fit, en pryl i taget
(och nu hoppas jag att dom hinner fram innan månaden är slut, men den som väntar på något gott ;) )

Oh my! Älskar tävlingar, nu jävlar ska här loggas :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Grymt bra jobbat, I'm impressed! :)

KL

Körde ett kort ryggpass och sedan lite stretch/Yoga-övningar. Nu ska jag bli vigare! :D

Imorgon blir nog välbehövlig vilodag. Eller kanske en promenad, vi får se. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag brukar också börja tänka på fisk när jag simmar utomhus. Så obehagligt! :nailbiting: (även om jag vet att de antagligen är mer rädda för mig än jag för dem...) :o
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, heja er som håller på med utmaningen :) Fint med liten vinst!

Har varit sådär lagom aktiv idag. Grävt/hackat bort lite ogräs. Det tar sig, hoppas på att kunna visa en efterbild i morgon med mitt arbete. :D Har även vält, rullat samt hoppat på ett traktordäck då vi äntligen fått hem ett nytt bakdäck till traktorn och därmed fått montera det på fälgen. Rolig aktivitet, och jag förstår varför folk lyfter traktordäck som träning... ;) Dagen fortsatte med att plocka bär, baka bärkakor, laga mat och gå en två km lång kvällspromenad med hunden. Stannade och pratade med en massa grannar så det tog en evighet att gå. :p

Skön dag, mestadels utomhus. Plaskat i poolen också. :D Gör inga stora krafttag just nu, och det är för varmt för långpromenader med hunden. Är sådär lagom aktiv hela dagarna istället.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

KL

ÅH JAG BRILJERAR IGEEN!!!!

(Räknar bort 11sek på totaltiden för jag är helt värdelös på att få upp telefonen ur plastfickan)

4,24 km på 24:40 min! JÄVLAR vad jag är bra! JÄVLAR säger jag bara! Trots att det är skitvarmt och det är tivoli och marknad och grejer överallt! Fan så grym jag är! Förbättrat tiden ännu mer, för checka bara de här km-tiderna:

1 KM: 5.43 min
2 KM: 6:07 min
3 KM: 6:08 min
4 KM: 5:34 min
Sista 240 meter: 5:34 min/km

Med en långsammaste-hastighet på 6:08, känner jag att jag är... ASGRYM!!!! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat!
Här har det inte blivit någon träning av alls idag.

Sitter nu med halsont i sambons morgonrock och fryser. Urk jag vill träna ju. :(
 
Sv: Beach 2013, del X

+LindgrenV:Bra jobbat! :)

Mirre:Ta det lugnt & bli frisk innan du börjar träna igen.Krya på dig! :)

Hoppas att det är okej om man lägger till om man man har kört walking inomhus på gymmet annars så får ni säga till.Tror att jag gick mer igår men vet inte riktigt hur man räknar steg.
 
Sv: Beach 2013, del X

Wow! det är ju helt sjukt bra tider!!! Ska du satsa på att öka distanden nu eller fortsätta slå nya tidsrekord? ;)

KL
Har vart duktigt och gjort någonting varje dag denna veckan! Ska försöka hålla i det! Däremot har jag absolut noll och ingen motivation att hålla ordning på maten... Men om jag håller i träningen så tänker jag att jag får ta tag i den biten när jag har lite mer ork. Fyllder dessutom år idag så det blir fest ikväll, men funderar på att skippa tårtan och istället fixa fruktsallad med glass. det är åtminstone liite bättre!
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack! Känner mig skitgrym, vet inte var all läparglädje kom ifrån! :D Nu ska jag slå distansen tänkte jag, under en löptur med lite långsammare tempo. och löpturen efter det tänkte jag försöka springa 4 km-rundan baklänges och se vad jag får för tid då :) (vet inte om jag kan pressa ned den ytterligare kanske). Sedan har jag planerat in att försöka ta en kortare runda på två km och se om jag kan öka takten ytterligare - för då behöver jag ju inte hålla ut lika länge!

Kollade precis totaltiden på 4 km, sprang ju 200m längre igår än förra rundan och därför blev tiden några sek långsammare - men på 4 km prick sprang jag på 23.32, vilket är 43 sekunder snabbare än sist :banana: -Snacka om att ha tagit sig ur comfort zone!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 602
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 957
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 659
Senast: jemeni
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp