Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Imorgon tänkte jag köra ben! :nailbiting: ;) efter förra veckans benpass hade jag träningsvärk i flera dagar, men det är väl lika bra att köra igång, benen har ju vilat så mycket ändå efter operationen... men det tar emot lite. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Och för att posta ett tredje inlägg på väldigt kort tid: Jag slog precis personligt rekord!!

Fasen vad duktig du är!! Bra gjort att kunna pressa dig sådär!

Körde då 3x5 reps (i alla övningarna) 80 kg i knäböj, 52 kg i bänk och 97,5 i mark.

Riktigt starkt! Bra gjort, verkligen :D

Dagens pass var ben, jag var trött (och hungrig) efter första dagen på nya jobbet och kom iväg sent till gymmet. Började med knäböjen, var som mest uppe på 80 kg och runt 2-3 reps i de seten. Avslutade med lite stoppböj, det var fruktansvärt så det ska jag nog fortsätta med. :D Sen benpress på 200 pannor x 10 i tre set och sen lite bensparkar och lite bencurls och lite rumpa och lite vader. Ett helt godkänt pass med tanke på omständigheterna, alltså.

Du är ju också helt grym. Följer visst din journal någon annanstans också, insåg det inte förrän nu :angel: Kul att följa starka tjejer som inspirerar.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl
Vad duktiga ni är! Så mycket motion och så mycket inlägg:D

själv har jag haft ett par dagars ofrivillig vila jag har varit tvungen att prioritera annat som hänt. Men idag ska jag minsann ut på en långpromenad!
 
Sv: Beach 2013, del X

*KL*

Blev en löprunda igår, 3,8km kändes lagomt innan läggdags :) Tydligen hade jag persinligt rekord i hastighet enligt runkeeper och det kändes som jag sprang fortare än vanligt också, inte konstigt sista mördarbacken var asjobbigt innan jag var hemma ;)

Köpte mig nya skor i början av veckan också! ASICS, I´m in love! :love:
 
Sv: Beach 2013, del X

Zass, haha, ja visst sprang jag snabbt? ;) nej, tänkte sätta mig och kolla hur långt det verkligen var och korrigera det, när jag har tid att sitta vid en dator - det är jobbigt med semester! :D ikväll har jag ätit chips, druckit vin och whiskey och varit allmänt obeachig. Å andra sidan kollade jag endomondo, hittills 6,5 h tränade den här veckan, det är starkt! :D

Zass, körde du pass eller styrka hemma? Fick du träningsvärk? ;)

Ja det var starkt jobbat på en semestervecka! :bow: Så värst obeachig har du alltså inte varit ;)

Jag körde styrka hemma! Ökade på vikterna på en del övningar men har ändå inte riktigt träningsvärk tyvärr :p Skulle behöva skaffa mer vikter, men pengar finns det dåligt om så jag får köra på det jag har så länge. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat! :)

kl

Här ska det bli en promenad nu på förmiddagen och sen är det jobb 15-21. Tacos ikväll! :love: Haha har längtat hela veckan :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Skickade ett PM till dig där :D Inte så aktiv just nu dock, men funderar på att ta upp journalen igen så småningom.

Idag sprang jag. Mitt senast loggade pass i klockan var Sthlm marathon, exakt två månader sedan. Idag sprang jag 6 km i samma tempo som då, och blev riktigt trött. Vila sig i form funkade visst inte :angel: Men jag är glad för att jag inte hade ont någonstans, för sista månaderna innan maran var en kamp mot skador.
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*

Hej alla fina! Här är det svårt att hänga med.

Jag kommer inte ur mitt dike. Pendlar mellan 68.3kg-70.0kg just nu. Känns ju sådär. Men men. Har varit på gymmet måndag och onsdag. Idag tog jag mig ut på en kort löptur i högt tempo + ruscher i kyrkobacken på slutet. Tog PB på 2km 11:11sek så med det är jag nöjd med. Kroppen kändes fräsch men flåset var det värre med. Men har fokuserat på styrka ett tag nu så det kan nog vara det. Så måste börja springa lite mer. Det är ju skönt när man väl kommer ut.

Idag kommer det en som ska provrida min häst, så ev åker han ut på foder från 1 oktober. Känns både och måste jag ju säga.

Annars är det utgång som gäller idag. Det är ändå Båtveckan här så man måste väl ut och titta på folk iaf.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Har ni några "nån gång i livet"-mål förresten? Alltså mer långsiktiga, som ni inte har något direkt slutdatum för

Har länge haft en vätternrunda som just ett sådant mål. En dag ska det gå.
Och så smygdrömmer jag om ett Lidingölopp. Det har jag inte vågat säga till någon förut, eftersom jag varit så oerhört osäker på om jag ens skulle kunna springa igen över huvud taget. Men nu när det verkar gå så var det dags att presentera det målet även utanför min hjärna.

Egentligen är jag lite sugen på en hel klassiker. Kan ju inte vara sämre än mamma liksom... Men jag kan inte ens stå på ett par skidor och är alldeles för feg för att simma i annat än lugn inomhusbassäng - så det lär ju dröja :rofl:
 
Sv: Beach 2013, del X

Hej Linisen! Jobbigt med en platå, men det kommer du ur vad det lider. Grymt jobbat med PB!
Förstår att du känner dig ambivalent med hästen, men det kommer nog bli bra. Vad jag förstår så har du inte riktigt haft tid för honom? Kommer han stå nära så du kan hälsa på? :)

Haha båtveckan ja, försöker undvika den osocial som jag är ;) Å andra sidan jobbar jag ju typ hela tiden just nu så skulle ändå inte hinna.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har inget sådär konkret som jag tänker på, men det är klart att det vore coolt att köra en Klassiker eller maraton nån gång! Men det är något jag i så fall skulle göra som en kul grej bara. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag skulle vilja åka vasaloppet nångång :D Men jag har inte stått på längdskidor sedan lågstadiet och är väl av åsikten att skidor ska ha stålkanter och åkas på i nedförsbackar så hur det blir med den saken är en jäkla bra fråga alltså! haha


Jag lyckades ta mig ut i spåret igår också! Jäklar vad den här tråden har motiverat mig!
Det blev dock inte så långt, brukar springa ett spår som är 1,5 km och ta det några varv. Tycker det känns enklare att hela tiden känna att nu är det inte långt kvar istället för att ta ett längre spår. Hur som helst det hade regnat och var snorhalt så i slutet av andra varvet lyckades jag vricka foten rejält :( Men känslan de tre km som jag lyckades ta mig igenom var jätte bra! Benen hade absolut kunnat springa ett varv till tillskillnad mot hur det brukar kännas så jag är nöjd ändå! 17 minuter tog det så jag tycker att tiden var bra också :)

Men besviken som jag var på foten så köpte jag en Ben & Jerry på vägen hem som jag fick trösta mig med...
 
Sv: Beach 2013, del X

Det är så mycket som spelar in med hästen så får se hur det blir. Hoppas det kommer gå bättre med träningen nu när det börjar komma in i vanliga rutiner igen.

Ang båtveckan så är jag så illa tvungen känns det som :P Igår låg jag och lyssnade på DJ:n från tältet när jag låg i sängen. Och igår var vi ner och kollade matchrace med jetski, riktigt kul. Så man blir lite involverad. Iår slipper jag sitta i skeriteriatet iaf.
 
Sv: Beach 2013, del X

Nej vad drygt med foten! Men starkt jobbat att du tog dig ut! :up:

Linisen, jag tror definitivt att normala rutiner kommer hjälpa till. Du är ju på gång redan, PB och allt ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

5,6 km promenad i skogen i strålande solsken, härligt! Jag kan inte förstå hur jag INTE kunde promenera förut? Det är ju underbart, både för kropp och knopp :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad duktig du är.Bra jobbat! :)

Mammas:Min sambo kom hem igår så beslöt mig för att träna med honom igår istället men ska nog se till att testa på bodypump någon dag med :).

Okej jag gick runt 130 steg per minuten på en walkingmaskin så hur många km borde det innebära om man har gått så i 20 min?
Tänkte lägga till mig på endomondo utmaningen.Har dock inte använt det programmet på väldigt länge då det inte har fungerat riktigt i min mobil men jag ska testa igen. Behöver dock veta hur man kan se sitt lösenord och vikten.
Jag ska ut och gå snart tänkte jag iaf.Vågar inte testa att springa på asfalten med mitt knä.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

kl

Ska jag lägga till stegräkning i utmaningen? Hittar inte riktigt hur jag kan göra det? Kan inte ni som kör med stegräkning göra om det till km och lägga in i endomondo så kommer det ju med iaf?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 681
Senast: Hazel
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 080
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 242
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp