Beach 2017 del II

Igår grejade vi en massa här hemma inför dagens 5 årskalas. Ingen träning men ridning :) Idag är det som sagt kalas. Jag har precis varit ute och tränat med hästen och ska snart gå in och äta frukost med familjen. Eventuellt hinner jag rida unghästen ikväll annars blir dagens träning vedhögen och lite styrka :)
 
Äntligen är den här förbaskade helgen över! Jag har aldrig gillat att jobba helg, och när man sen jobbar måndag-fredag både innan och efter blir det bara jobbigt och hemskt och omotiverande. Inte blir det bättre när en kund tränger sig in i affären en minut innan stängning och vägrar gå ut, så vi blev en halvtimme försenade. Det är då man älskar livet. :meh:

Det blev i alla fall en timme ridning när jag kom hem. Förutom det har veckan enbart bjudit på promenad måndag och lördag, men jag visste lite att den här veckan skulle bli bajs, så det är nya tag imorgon istället.
 
Varit fullt ös sista tiden så har läst, men inte skrivit så mycket..
Nu är min jobbhelg slut, gymmet igår morse och imorse, det är härligt när det är jobbigt att slänga upp bagen på axeln när man ska hem.. :D
Pålle också motionerad såklart!
Var en härlig natt i natt, 10grader som lägst, vindstilla och en finfin måne! Skulle haft riktiga kameran med.. Bilden är från 04.00 imorse! ^^ (och den blev inte fullt lika fin på datorn som i luren..) :p
Nu blir det sängen!
Snapchat-1744108267700165853_zpsbx7c0evg.jpg
 
Förra veckan fick jag ihop tre styrkepass som planerat :) Promenad varje dag och ridning tre dagar då hästarna longerades en dag istället för att ridas.

Denna veckan planeras såhär:

Mån: Morgonpromenad
Tis: Morgonpromenad, styrka
Ons: Morgonpromenad, ridning, hiitpass
Tors: Morgonpromenad, ridning
Fre: Morgonpromenad, styrka
Lör: Promenad, ridning, styrka
Sön: Tävla med hästen (efter en heldag på tävling kommer jag inte orka något mer :p)

Har träningsvärk på precis dom ställena jag borde ha från igår. Känns gött! Ikväll är det möte inför helgens tävling och så ska flocken ute i hästhagen utökas med kompisens lilla 1 åriga halvblodshingst :love: Jag som aldrig skulle ha någon inhyrd i mitt stall, nu är två av fyra mina hästar :angel: Men det är skillnad på vem man har inhyrd. Skulle inte ta in vem som helst då vi egentligen inte har behov av att ha inackordering.
 
Helgens träning blev vila i fredags, sen drygt 3,5 km omväxlande jogg i skogen i lördags + en Death by burpees-utmaning i trädgården efter det :D Då startar man med 1 burpee minut 1, sen ökar man till 2 st minut två, 3 burpees minut 3 osv tills man inte klarar mer. Orkade till minut 12, så 12 st obrutna burpees, 78 stycken totalt ;)
Sen igår var jag med min syster och tränade på hennes gym. Vi körde lite pull-ups och sen marklyft och avslutade med några magövningar i TRX. Min syrra tog PB i marklyft på 90 kg vilket är 1,5 ggr kroppsvikt för henne, GRYM! Jag tog mig upp till 70 kg men blev inget tangerat PB på 75 kg, var trött i kroppen efter två halvsena nätter fre/lör med halvmycket alkohol båda kvällarna :p

Så totalt 6 h träning förra veckan, 1 vilodag, är jättenöjd. Förutom igår då jag kände mig trött har jag känt mig stark och pigg hela veckan :banana:

Idag hoppas jag få plats på WOD klockan 17 :)
 
Förra veckan fick jag ihop tre styrkepass som planerat :) Promenad varje dag och ridning tre dagar då hästarna longerades en dag istället för att ridas.

Denna veckan planeras såhär:

Mån: Morgonpromenad
Tis: Morgonpromenad, styrka
Ons: Morgonpromenad, ridning, hiitpass
Tors: Morgonpromenad, ridning
Fre: Morgonpromenad, styrka
Lör: Promenad, ridning, styrka
Sön: Tävla med hästen (efter en heldag på tävling kommer jag inte orka något mer :p)

Har träningsvärk på precis dom ställena jag borde ha från igår. Känns gött! Ikväll är det möte inför helgens tävling och så ska flocken ute i hästhagen utökas med kompisens lilla 1 åriga halvblodshingst :love: Jag som aldrig skulle ha någon inhyrd i mitt stall, nu är två av fyra mina hästar :angel: Men det är skillnad på vem man har inhyrd. Skulle inte ta in vem som helst då vi egentligen inte har behov av att ha inackordering.

Det är stor skillnad om det är någon man känner sen innan och vet att man funkar med! Jag skulle heller aldrig ta in någon, och inte ens låta någon rida, men med lilltjejen och hennes mamma funkar det jättebra. De gör som de blir tillsagda, har ett sunt hästtänk/säkerhetstänk och då är det en helt annan sak än såna där som går in för att bråka (såna som fanns i mitt förra stall).
 
Det är stor skillnad om det är någon man känner sen innan och vet att man funkar med! Jag skulle heller aldrig ta in någon, och inte ens låta någon rida, men med lilltjejen och hennes mamma funkar det jättebra. De gör som de blir tillsagda, har ett sunt hästtänk/säkerhetstänk och då är det en helt annan sak än såna där som går in för att bråka (såna som fanns i mitt förra stall).

Jättestor skillnad! Detta är ändå min bästa vän och hon vet hur jag vill ha det och att jag vantrivdes där vi stod i kollektivstall (hon stod också i det stallet då). Jag har sagt till henne att hon gärna får ha sina hästar här men att det isåfall ingår all service. Jag (och maken) sköter allt och hon kommer hit och rider och pysslar när det passar henne.
 
Jättestor skillnad! Detta är ändå min bästa vän och hon vet hur jag vill ha det och att jag vantrivdes där vi stod i kollektivstall (hon stod också i det stallet då). Jag har sagt till henne att hon gärna får ha sina hästar här men att det isåfall ingår all service. Jag (och maken) sköter allt och hon kommer hit och rider och pysslar när det passar henne.

Tror det är bästa konceptet. Eller, jag har ju testat att ha min häst på fullservice också, för att det var det enda som erbjöds i det stallet och höll på att bli galen då också för att min häst inte sköttes på mitt sätt. Men för er är det tvärtom, det är ni som kör ert sätt och då är det ju en annan femma.
 
Blev ungefär en halvtimme, kanske lite mer, ridning med ponny i sällskap med lilleman och lilltjejen. De visade en ny ridväg som jag inte ridit tidigare. Precis den sparken i baken jag behöver för att ta mig iväg efter jobbet, och båda hästarna är motionerade. :up:
 
Gått igenom hela kroppen idag skulle jag tro.. gymmet imorse, dressyrpass med fina pålle i eftermiddags, sen cykel till fotbollen och 90min fotboll på kvällen! :D
Nu blir det sängen, motionera pålle tidigt imorn, sen jobba extra ett par timmar, en lite vila!
 
Får se om det blir någon styrka idag. Har sovit typ 4 timmar i natt pga 2 årig tvåbening som hade svårt att sova :grin: Får bli så tidig kväll som det bara går och komma ikapp med lite sömn. Hovslagaren kommer idag så lunchrasten tillbringas i stallet :)
 
Jag har återvänt från chokladens, ostens och bakelsernas land och ni kan väl gissa ungefär hur bra kroppen känns efter en stressig vecka på det temat... Tacksamt nog så verkar den inse sina egna begränsningar den här gången och har svarat med total brist på aptit sedan vi kom hem. Jag vill helst inte äta något alls, och när jag väl vill det är det bara grönsaker, frukt och mycket lätt mat som lockar. Det har varit smoothie till frukost, sallad till lunch och soppa till middag de senaste tre dagarna. Rätt skönt att slippa känna sig sugen på saker, men lite tråkigt blir det också :p

Någon träning har jag inte hunnit med sedan jag sprang i onsdags, men idag är det dags att komma igång igen. Jag jobbar hemifrån, så jag ska ge mig iväg och köra ett pass på lunchen tänkte jag. Tänkte köra lite lätt och lite allt möjligt för att ge kroppen en chans att komma igång igen, det var trots allt mer än 10 dagar sedan jag styrketränade senast. Men åååh jag längtar till gymmet! :bump:
 
Jobbintervju klar. Det var intensivt, men det gick bra. Helt slut i huvudet nu :p Fem personer intervjuade till två tjänster, så vi får se :)
Spännande! Jag håller också alla tummar och tår jag har, det gick säkert hur bra som helst! Bara att bli kallad till intervju är ju ett jättebra tecken, i alla fall i min värld! :)
 
Oj så trevligt jag hade det på gymmet idag! Musklerna reagerade förvisso med O_o:wtf::nailbiting::arghh: när jag började, men jag kom igång rätt bra ändå tycker jag.

Det blev ett helkroppspass precis som tänkt; rask löpning dit följt av latsdrag 3x10, shrugs 4x10, militärpress 4x8, armhävningar på tå 3x8, amerikanska marklyft 3x8 och slutligen körde jag en 10-7-5-3-pyramid av burpees, kettlebell swings och situps (utan vila emellan). I pyramiden var jag 24 sekunder snabbare än senast jag körde den, tänkte testa igen om ett par veckor för att se om jag kan ännu mer!
 
Håller tummarna för dig!

Spännande! Jag håller också alla tummar och tår jag har, det gick säkert hur bra som helst! Bara att bli kallad till intervju är ju ett jättebra tecken, i alla fall i min värld! :)

Håller tummarna!

Tack! Ja, jag är jätteglad bara att ha blivit kallad på intervju, det blir ju lite som ett kvitto på att jag faktiskt är intressant för arbetsgivare i branschen. Sen får vi se hur det går! Men oavsett var det väldigt bra intervju-träning, jag blev i stort sett grillad i 3 timmar... O_o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 850
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 056
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 006
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 721
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp