Beach 2017 del II

Igår morse efter jobb körde jag ett bra pass ben/rumpa och rygg på gymmet 1h innan jag körde hem och sov.. på eftermiddagen red jag och pålle ut 1,5h och galopperade massor! :love: så benen fick jobba lite till i fältsits, kändes inget just då, men att gå i trappor natten till idag på jobb var ju en spännande historia.. :rofl:
Idag sov jag bara 1,5h imorse efter jobb innan jag och pappa drog till Kivik och marknaden där, har gått massor och haft en helhärlig heldag med pappa! :) Träningsvärken i benen är nääästan borta.. :D
Nu ska jag sova!
 
Jag tror du gör klokt i att få kontroll på det här behovet av att gå, dels av alla anledningar som du redan känner till men också för att när du börjar plugga så kommer du kanske inte ens ha tid att gå fyra timmar om dagen. Att slippa att ha ångest för att antingen inte hinna gå tillräckligt eller inte hinna plugga tillräckligt tror jag kan vara viktigt, för att börja studera på universitet kan vara nog så påfrestande ändå.
Ja jag har också tänkt på det, att det inte kommer bli lika mycket då. Jag kommer fortfarande gå mycket pga hunden men det kommer inte bli lika mycket, i alla fall inte dagar då jag är i skolan hela dagarna.
 
@Mineur Ja det är tidskrävande och ibland stressande att se till att få till dom promenaderna, men samtidigt är jag så rastlös att jag inte klarar av att bara ta det lugnt. Den där balansen som jag kämpar för att uppnå både när de gäller mat och aktivitet är något jag arbetar med.
 
Jag kände mig inspirerad och peppad på träning hela dagen - fram till sekunden jag klev in genom dörren till gymmet. Märkligt, det brukar vara tvärtom annars! Med detta oväntade motivationsfall blev det inget dunderpass direkt, men det var ändå skönt att vara där och få känna lite bultande muskler igen! Jag körde 500 m rodd som uppvärmning som vanligt och sedan militärpress, bicep curls, latsdrag med chin-grepp, latsdrag med brett grepp, front squats (finns det något svenskt namn på det?) och abductor.
Är det där också crossfit eller var kommer alla termer ifrån? Verkar som att många håller på med crossfit nu. Vad är det som lockar alla till det? Jag tycker det låter jätte jobbigt men det kanske är kul när man är igång?
 
Ridit snabbarödatravaren idag. Travade på bra på en skogsväg, sen fick han gå på småstigarna och lyfta ordentligt på fötterna. Det tyckte han var jobbigare än att springa fort!
Trabsportcyklade från jobbet i motvind igår, det var jobbigt men jag kom hem till slut.
I helgen blir det en fjälltur med en kompis. Vi ska tälta och springa och äta godis.
 
Ungarna åkte till farmor och farfar förut så jag och maken passade på att gå en långpromenad som vi inte gått förr. Han gått en del av den men nu tog vi hela vägen runt vilket blev 7,6 km ungefär och tog ca 1,5 h. Vi hade i get jättehögt tempo efter det var kuperad skog stor del och vi gick och njöt av lugnet och det fina vädret :)
 
Är det där också crossfit eller var kommer alla termer ifrån? Verkar som att många håller på med crossfit nu. Vad är det som lockar alla till det? Jag tycker det låter jätte jobbigt men det kanske är kul när man är igång?
Nä, det är nog mest min svengelska som spökar är jag rädd. Har inte styrketränat så mycket i Sverige så jag vet inte vad alla övningar heter :o Fast å andra sidan brukar det gå rätt mycket svengelska i gymvärlden överlag, så jag tänker att jag kanske kommer undan med det ändå. Det är hur som helst namn på olika styrketräningsövningar, t.ex front squat/frontböj är som knäböj fast man har skivstången under hakan istället för bakom nacken :)

Crossfit har jag inte testat, så de frågorna överlåter jag till @Trollunge att svara på :D
Så hette det ja!
 
Idag blir det styrketräning igen :) Kanske kör någon ute variant med pulshöjning när det är så fint väder. Hästarna har vilodag.

Vi har fått på tak, golv, två hela väggar och några brädor på en tredje vägg på lekstugan så i natt ska hela familjen sova där :p
 
Hade ett bra ryggpass igår. Avslutade med 5 intervaller a 30sek rep - 30sek löpband, utan vila mellan. Sen 3 intervaller med hopprep och löp - samma 30sek jobb av vardera. Skönt:D
Idag tar jag och en kompis bilen till grannbyn för att promenera och kuta i en skidbacke. Sen benträning ikväll. In i ett bra flow nu så jag tränar på och njuter varje sekund:love:
 
Nä fy vad spännande mitt träningsliv blev nu! Jag fick ett sms från min gamla PT som jag inte tränat med på drygt 2 år. Vi kom av oss lite när jag gick från studentliv till heltidsjobb, sedan bytte jag gym, han flyttade till Edinburgh och vips så hade vi tappat kontakten.

Nu smsade han i alla fall och sa att han är tillbaka i stan och har två lediga platser på sin kundlista som han behöver fylla, och att han då valde att kontakta gamla kunder som han vet att han jobbar bra med och kan lita på. Han har ett superbra erbjudande med 7 pass för 1300 kr och jag är så jäkla sugen på att slå till! Dessutom jobbar han nu från en crossfit-box som ligger alldeles i närheten av mitt kontor, så det innebär att jag skulle få en liten smak av crossfit också vilket jag ju varit sugen på i flera månader nu! :bump:

Nu ska jag bara vara Mogen och Ordentlig och fundera över det här en sista gång innan jag säger JA och kastar mina hårt intjänade slantar efter honom... :angel:
 
Nä fy vad spännande mitt träningsliv blev nu! Jag fick ett sms från min gamla PT som jag inte tränat med på drygt 2 år. Vi kom av oss lite när jag gick från studentliv till heltidsjobb, sedan bytte jag gym, han flyttade till Edinburgh och vips så hade vi tappat kontakten.

Nu smsade han i alla fall och sa att han är tillbaka i stan och har två lediga platser på sin kundlista som han behöver fylla, och att han då valde att kontakta gamla kunder som han vet att han jobbar bra med och kan lita på. Han har ett superbra erbjudande med 7 pass för 1300 kr och jag är så jäkla sugen på att slå till! Dessutom jobbar han nu från en crossfit-box som ligger alldeles i närheten av mitt kontor, så det innebär att jag skulle få en liten smak av crossfit också vilket jag ju varit sugen på i flera månader nu! :bump:

Nu ska jag bara vara Mogen och Ordentlig och fundera över det här en sista gång innan jag säger JA och kastar mina hårt intjänade slantar efter honom... :angel:

Gud vad roligt klart du ska slå till!! Låter billigt med! :bump: :bump:
 
Blev ingen träning igår. Vi hade massa annat för oss i form av bankmöte, shopping, båttur med bad och picknick och sen mys i lekstugan med Pippi på de sju haven och godis innan vi sov där hela natten :D Lekstugan är inte klar men har iallafall tak, golv och två väggar :angel: Men vi lovade ungarna att vi skulle sova där och det är ju ingen värst varm sommar så vi vågade inte vänta :) Mysigt och det var inte kallt bara man låg ordentligt under täcket.

Idag ska vi få på pappen på lekstugetaket och ikväll ska vi träna eftersom det inte blev något igår :)
 
Är det där också crossfit eller var kommer alla termer ifrån? Verkar som att många håller på med crossfit nu. Vad är det som lockar alla till det? Jag tycker det låter jätte jobbigt men det kanske är kul när man är igång?

Crossfit är absolut delvis jättejobbigt, men det är det som är roligt också! Det som gör att jag tycker crossfit är så roligt är nog 1. det är väldigt omväxlande, allt från tynga lyft och komplex med skivstång, kettlebell och hantlar till kroppsviktsövningar, kondition samt gymnastik typ gå på händer eller klättra i rep eller liknande. 2. intensiteten, det är ofta väldigt jobbigt men det gör också att man pressar sig själv och utvecklas vilket ju är jättekul. 3. gemenskapen i "boxen". Jag tyckte det var rätt tråkigt på gymet på slutet innan jag började med crossfit, hade svårt att hitta motivation osv, var på ett stort Friskis så ganska opersonligt och många människor (mestadels äldre) som tränade där. Där jag tränar nu är det 150 medlemmar och alla kör ungefär samma pass, jag har lärt känna många nya människor och det är väldigt kul att komma dit och träna ihop, peppa varandra osv :)

Det var mina anledningar, och jag kan tänka mig att de är hyfsat applicerbara på många andra, det är iaf min uppfattning efter att ha lärt känna människor som håller på med det. Omväxling, intensitet/utveckling och gemenskapen. Ja nåt sånt :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 525
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 962
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 937
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 406
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp