Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite längre morgonpromenad idag och agility på eftermiddagen :)

Förkylningskänningar nu, får väl se om det bryter ut något. Planen är massa promenerande i veckan och lite styrka.

Kosten är inget vidare men börjar faktiskt känna lite skillnad styrkemässigt i kroppen.
 
Då var det måndagmorgon igen! Jag och hunden tog den vanliga morgonpromenaden i morse. Jag kom på efter 100 m på stora vägen att jag inte tagit på mig en reflexväst :nailbiting: Hunden hade sin men jag hade ingen, jag som är så himla petig med reflexer! Vi fick springa tillbaka och hämta en :p

Kommande veckas schema blir på ett ungefär såhär:

Måndag: Morgonpromenad + bomträning med hästen
Tisdag: Morgonpromenad, barnvagnspromenad efter middagen och styrka på kvällen
Onsdag: Morgonpromenad. (Ska på foderföreläsning på kvällen så hinner inget mer)
Torsdag: Morgonpromenad, promenad efter jobbet + ridning
Fredag: Morgonpromenad + ridning
Lördag: Promenad + styrka (överkropp)
Lördag: Promenad + styrka (underkropp)

Maken är borta hela helgen så jag och ungarna får hitta på något själva. På lördag ska det packas kött också.
 
Helgen blev som den blev pga bröllop och bakis, men en promenad på 4 km blev det (för att hämta bilen:angel:)

Funderar på att anmäla mig till ett 10km lopp på nyårsafton för att få igång peppen till löpning. Då måste jag ju liksom springa innan för att klara av det!:p Ska klura lite på ett träningsupplägg med!
 
Helgen blev som den blev pga bröllop och bakis, men en promenad på 4 km blev det (för att hämta bilen:angel:)

Funderar på att anmäla mig till ett 10km lopp på nyårsafton för att få igång peppen till löpning. Då måste jag ju liksom springa innan för att klara av det!:p Ska klura lite på ett träningsupplägg med!
Vad häftigt med lopp på nyårsafton, snacka om bra sätt att avsluta året på! Är det på kvällen eller dagen...?
 
Utan att gå in på några vidare detaljer så kan jag säga att min rumpa idag känns som om jag ridit barbacka på en mycket mager häst i fyra timmar igår, istället för att ha suttit på en spinningcykel i en timme :o Ska jag hålla igång med det här som aktivitet så får det banne mig införskaffas sådana där vadderade cykelbyxor tror jag visst :p
 
Helgen blev som den blev pga bröllop och bakis, men en promenad på 4 km blev det (för att hämta bilen:angel:)

Funderar på att anmäla mig till ett 10km lopp på nyårsafton för att få igång peppen till löpning. Då måste jag ju liksom springa innan för att klara av det!:p Ska klura lite på ett träningsupplägg med!

Åh vad kul med nyårslopp!
Jag hade gärna sprungit Sylvesterloppet här i Göteborg på nyårsafton, meen, jag jobbar ju såklart. :p
 
Ska snart iväg till gymmet och köra Ptpass. Började dagen med att sova till 11, sen äta thaimatsrester och några salta godisar. Haha.
 
Utan att gå in på några vidare detaljer så kan jag säga att min rumpa idag känns som om jag ridit barbacka på en mycket mager häst i fyra timmar igår, istället för att ha suttit på en spinningcykel i en timme :o Ska jag hålla igång med det här som aktivitet så får det banne mig införskaffas sådana där vadderade cykelbyxor tror jag visst :p

Ge det en gång eller två till, rumpan vänjer sig snabbt. :)
 
Har precis varit på lunchdate med min man :love:
Blev inget över till matlådor igår så vi unnade oss att äta ute tillsammans. Väldigt sällan vi äter ute. Han föreslog pizza men jag avstyrde det pga att min mage inte vill ha för fet och dålig mat. Så det blev lunchbuffé på en restaurang :)
 
Jag höll planen ganska bra förra veckan, med undantaget att jag inte yogade på fredagen (och åt chips till middag, oops).

Veckans planering:

Måndag: ridning, yoga själv i studion
Tisdag: hemmayoga, promenad
Onsdag: rocket vinyasa yoga 90 min
Torsdag: hemmayoga, promenad
Fredag: ridning, hatha yoga 60 min
Lördag: ridning
Söndag: ridning, hemmayoga

Typ så. Tentaplugg hela veckan men ska se till att också prioritera rörelse.
 
Alltså jag tyckte verkligen att jag var smart när jag tidigare i eftermiddag tänkte att jag skulle äta en tidig middag för att få i mig något vettigt (lunchen i dag var helkass, bestående av endast en proteinbar) direkt när jag kom hem, så att kan jag springa senare. Men tjena. Att krypa ner i badkaret, lägga mig på soffan, prata med blommorna - ALLT känns så jävla mycket mer lockande än att ge sig ut i kylan igen. Men jag jobbar fortfarande på det. :p

Min vecka är annars planerad att se ut så här:
Måndag: (LÖPNING).
Tisdag: Styrkepass med PT. Därefter badminton med kollegor.
Onsdag: Löpning/PW.
Torsdag: Styrkepass (kan ev. få stryka på foten för utbildning på jobbet, då får det bli en PW istället).
Fredag: Ridlektion.
Lördag: Styrkepass och PW eller löpning/cykling.
Söndag: Styrkepass och PW eller löpning/cykling (beroende på hur det blir på lördag).

Och så ska jag försöka fixa några matlådor, så att jag slipper fler proteinbarsluncher den här veckan åtminstone...
 
Förra veckans motion såg ut som följande:
Måndag - dressyr i paddocken.
Tisdag - 40 minuters promenad med hästen.
Onsdag - dressyr i paddocken.
Torsdag - sju kilometer cykel.
Fredag - dressyr i paddocken, fem kilometer powerwalk.
Lördag - 40 minuters utritt.
Söndag - nästan två timmars utritt.
Enda grejen som egentligen inte var inplanerad för ponnyn var söndagens utritt, vi skulle egentligen varit på vår andra träning för tränare, men den blev tyvärr inställd. Så då bestämde jag och en kompis, som också är med på samma träning, att vi skulle rida ut istället.
 
Jag har fått jobb. (:D:nailbiting::eek:) Känner mig alltså som de här tre figurerna, det har gått så himla fort efter att ha sökt en miljard jobb under tre år tidigare utan framgång. Började idag med en halvdag, har sen ridit ut i 40 minuter på ponny efter det. Den här veckan kommer bli ganska kaosig, kommer jobba heldag imorgon och sen utbildning i annan stad torsdag och fredag, så det kommer förmodligen inte bli jättemycket motionerat den här veckan.

Och sen insåg jag att jag måste ta tag i det här med mina luncher på riktigt. Får väl se hur bra det kommer gå. :p
 
Jag har fått jobb. (:D:nailbiting::eek:) Känner mig alltså som de här tre figurerna, det har gått så himla fort efter att ha sökt en miljard jobb under tre år tidigare utan framgång. Började idag med en halvdag, har sen ridit ut i 40 minuter på ponny efter det. Den här veckan kommer bli ganska kaosig, kommer jobba heldag imorgon och sen utbildning i annan stad torsdag och fredag, så det kommer förmodligen inte bli jättemycket motionerat den här veckan.

Och sen insåg jag att jag måste ta tag i det här med mina luncher på riktigt. Får väl se hur bra det kommer gå. :p
Grattis! :bump: och lycka till!
 
Heja @aiquen ! Ut med dig nu, sen kan du lägga dig i badkaret och njuta :D

Tack för peppen! Jag tog mig ut och det var ju bara så jäkla skönt! Jag hade det lite kämpigt med löpningen i våras och då hade jag sådana här mörka höstturer i alldeles klar härlig luft som målbild, och nu är jag ju faktiskt där! Den enda nackdelen just nu är att jag är alldeles för varm för att längre vara sugen på det där badet. :p

---

Och grattis @Kiwifrukt ! Och pepp till dig med angående det där ta-tag-i-luncherna-projektet! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 322
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 040
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp