Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag helt sänkt, men efter att ha sovit i soffan halva dagen (maken sa att jag var verkligen helt borta) så var det som att nån tände lyset. Helt plötsligt släppte trycket i bihålorna (och därmed även huvudvärken), nästäppan försvann och hostan försvann på bara någon timme. Idag har jag bara lite rinnsnuva, vilket lika gärna kan bero på vädret.

Så, otålig som jag är stack jag till gymmet idag. Körde ett lugnt helkroppspass med knäböj, marklyft, bänkpress och någon sorts axelpress med kettlebell. Kändes toppen! Nu har dottern precis däckat så jag ska ta en dusch, röja lite hemma och sen däcka i soffan.
 
Jag har fått jobb. (:D:nailbiting::eek:) Känner mig alltså som de här tre figurerna, det har gått så himla fort efter att ha sökt en miljard jobb under tre år tidigare utan framgång. Började idag med en halvdag, har sen ridit ut i 40 minuter på ponny efter det. Den här veckan kommer bli ganska kaosig, kommer jobba heldag imorgon och sen utbildning i annan stad torsdag och fredag, så det kommer förmodligen inte bli jättemycket motionerat den här veckan.

Och sen insåg jag att jag måste ta tag i det här med mina luncher på riktigt. Får väl se hur bra det kommer gå. :p

Grattis till jobbet! :bump:
Lycka till och pepp, du kommer hitta rutiner med stall, häst, jobb och träning så småningom, men låt det ta lite tid. Det är alltid kaosigt i början på nytt jobb.
 
Helgen blev som den blev pga bröllop och bakis, men en promenad på 4 km blev det (för att hämta bilen:angel:)

Funderar på att anmäla mig till ett 10km lopp på nyårsafton för att få igång peppen till löpning. Då måste jag ju liksom springa innan för att klara av det!:p Ska klura lite på ett träningsupplägg med!

Gör det! :D I vilken del av landet finns du? Jag ska springa ett lopp på nyårsafton!

Vad häftigt med lopp på nyårsafton, snacka om bra sätt att avsluta året på! Är det på kvällen eller dagen...?

Jag ska också springa på nyårsafton :D Är på förmiddagen så jag kan vara med oavsett om jag ska jobba eller hitta på annat under kvällen/natten! :)
 
Igår var jag helt sänkt, men efter att ha sovit i soffan halva dagen (maken sa att jag var verkligen helt borta) så var det som att nån tände lyset. Helt plötsligt släppte trycket i bihålorna (och därmed även huvudvärken), nästäppan försvann och hostan försvann på bara någon timme. Idag har jag bara lite rinnsnuva, vilket lika gärna kan bero på vädret.

Så, otålig som jag är stack jag till gymmet idag. Körde ett lugnt helkroppspass med knäböj, marklyft, bänkpress och någon sorts axelpress med kettlebell. Kändes toppen! Nu har dottern precis däckat så jag ska ta en dusch, röja lite hemma och sen däcka i soffan.

Skönt att du börjar bli bättre! Segdragen skit du har dragit på dig :p
 
Efter en lite smådeppig helg (ingen anledning, jag blir sån ibland bara) så har jag haft en rätt trevlig dag :) Yoga i morse och ridning på kvällen. Cyklade till stallet och vågade mig på att cykla över grusvägen hem trots att det var mörkt :p Jag är egentligen bara fånig så jag har tänkt vänja mig vid att cykla den vägen trots mörker. Jag har ju faktiskt jättebra cykellampor så det är bara att trampa på och tänka på annat.
 
Blev ett pass med knäböj, utfall, marklyft och rodd. Tungt, jobbigt. Var inte alls sugen idag.

Maten har varit sådär idag :p
Imorn ska jag på bio vid lunch, så tanken är att försöka få till ett löppass. Förhoppningsvis innan bion, men finns nog tid efter också.
På kvällen blir det middag med ett par fina vänner :)
 
Apropå Kalmar förresten så har ett par vänner till mig sprungit det här Wings for life-loppet över Ölandsbron ett par år nu. Det hade varit kul att haka på, känner jag. Kanske ett lämpligt mål till nästa år rentav. Du har inte sprungit det @Emtherlia ? :)
 
Apropå Kalmar förresten så har ett par vänner till mig sprungit det här Wings for life-loppet över Ölandsbron ett par år nu. Det hade varit kul att haka på, känner jag. Kanske ett lämpligt mål till nästa år rentav. Du har inte sprungit det @Emtherlia ? :)

Jag har faktiskt tänkt ställa up nästa år!:up: Har varit sugen sen det började men det har alltid varit något annat som varit viktigare...
 
Igår blev det ett pass med bommar med hästen. Jag fokuserar mycket på min sits just nu. Min snedmuskulatur gör sig påmint så ofta och jag har börjat lära mig hur jag ska tänka och det är SVÅRT och JOBBIGT! Men det märks på hästen att han reagerar på hur jag sitter och sitter jag rätt så blir allt så mycket lättare.

Idag blev det en regnig morgonpromenad. Ikväll ska jag styrketräna.

Funderar på att hänga på Olga Rönnbergs minibandutmaning.
 
Ja nu har jag beställt minibands så jag tänker hänga på Olgas utmaning. Kul att få testa nytt och få inspo till nya övningar för rumpa :) Min rumpa behöver bli stark så ryggen inte gör så lätt ont. Rumpmusklerna blir rätt slappa efter två graviditeter :p Men dom är på G att bli starkare nu, jag får låta det ta tid bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 364
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 161
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp