Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att du börjar bli bättre! Segdragen skit du har dragit på dig :p

Ändå har jag inte dragits med det lika länge som karln. Han har varit sjuk i princip oavbrutet sen början av september. :crazy:

Jag mår för övrigt fint idag med, peppar peppar. Dagens motion blir runt 6 km promenad och kanske lite yoga när ongen lagt sig ikväll.
 
Gärna! Jag tar emot alla tips jag kan få då jag är rätt ny gällande styrketräning.

Ta ett gummiband eller ett rep eller något som du kan dra i och trä runt något som inte flyttar sig så lätt, typ en gungställning eller en make.

Lägg dig på rygg och ta tag i gummibandet eller repet. Tanken är att du ska dra lätt i gummibandet eller repet för att skapa en spänning att jobba mot. Du ska ligga så här, men dra inte gummibandet eller repet så långt ner som på bilden, det räcker med att det är typ i halshöjd:

60542314-x3PlD.jpg


Lyft upp benen rakt upp. Använd spänningen i gummibandet eller repet för att verkligen trycka ner svanken i backen. Sänk sedan ett ben i taget och lyft igen precis innan hälen nuddar backen. Är det för tungt att ha raka ben så böj benet som sänks, men benet som pekar rakt upp ska du verkligen trycka igenom med hälen på. Är det alldeles plättlätt att köra med ett ben i taget, alltså att svanken verkligen är klistrad i golvet hela tiden, då kan du börja köra med båda benen samtidigt.

Gör tolv repetitioner (kör vartannat ben, alltså sex repetitioner per ben), vila en halv minut och kör totalt tre set.
 
Ta ett gummiband eller ett rep eller något som du kan dra i och trä runt något som inte flyttar sig så lätt, typ en gungställning eller en make.

Lägg dig på rygg och ta tag i gummibandet eller repet. Tanken är att du ska dra lätt i gummibandet eller repet för att skapa en spänning att jobba mot. Du ska ligga så här, men dra inte gummibandet eller repet så långt ner som på bilden, det räcker med att det är typ i halshöjd:

60542314-x3PlD.jpg


Lyft upp benen rakt upp. Använd spänningen i gummibandet eller repet för att verkligen trycka ner svanken i backen. Sänk sedan ett ben i taget och lyft igen precis innan hälen nuddar backen. Är det för tungt att ha raka ben så böj benet som sänks, men benet som pekar rakt upp ska du verkligen trycka igenom med hälen på. Är det alldeles plättlätt att köra med ett ben i taget, alltså att svanken verkligen är klistrad i golvet hela tiden, då kan du börja köra med båda benen samtidigt.

Gör tolv repetitioner (kör vartannat ben, alltså sex repetitioner per ben), vila en halv minut och kör totalt tre set.

Tack för tipset!

Jag brukar köra den fast utan rep/gummiband. Men det är inte helt lätt att få svanken kletad i golvet! Ska prova detta :):up:
 
Ta ett gummiband eller ett rep eller något som du kan dra i och trä runt något som inte flyttar sig så lätt, typ en gungställning eller en make.

Lägg dig på rygg och ta tag i gummibandet eller repet. Tanken är att du ska dra lätt i gummibandet eller repet för att skapa en spänning att jobba mot. Du ska ligga så här, men dra inte gummibandet eller repet så långt ner som på bilden, det räcker med att det är typ i halshöjd:

60542314-x3PlD.jpg


Lyft upp benen rakt upp. Använd spänningen i gummibandet eller repet för att verkligen trycka ner svanken i backen. Sänk sedan ett ben i taget och lyft igen precis innan hälen nuddar backen. Är det för tungt att ha raka ben så böj benet som sänks, men benet som pekar rakt upp ska du verkligen trycka igenom med hälen på. Är det alldeles plättlätt att köra med ett ben i taget, alltså att svanken verkligen är klistrad i golvet hela tiden, då kan du börja köra med båda benen samtidigt.

Gör tolv repetitioner (kör vartannat ben, alltså sex repetitioner per ben), vila en halv minut och kör totalt tre set.

Den ska jag testa!
 
Se där, det gick tydligen alldeles utmärkt att gå på bio utan att ta en massa godis med sig in! Nu ska jag dock inte sticka under stol med att jag fick uppleva detta helt enkelt på grund av att jag var för mätt för att vara sugen på gottis, men i alla fall! Filmen var dessutom så spännande att det hade varit en mindre hälsorisk att ha något i munnen medan man tittade ;)
 
Jag överlevde min första riktiga jobbdag igår. Inser att den här veckan är bara att glömma eftersom jag är borta från tidig morgon torsdag till sen kväll fredag.

Sen har jag en fråga till er. Jag har en lunchrast på 45 minuter, som jag knappast använder hela till att äta. Kanske äter i fem minuter, sen sitter jag bara och glor ner i mobilen. Jag har fem minuter med bil till stallet från jobbet. Tänkte om jag skulle kunna åka dit på lunchen någon gång i veckan, kan i så fall äta i bilen, mocka och fixa och sen kunna åka direkt hem efter jobbet? Givetvis i så fall ombytt. Jag vet att en stallkompis gör det ibland när hon inte vill åka till stallet på kvällen, men tycker ni det är okej att vara i stallet för att enbart mocka (vi har ett strö som inte luktar) utan att duscha emellan? Hade ju sparat mycket tid om ponny ändå ska vila.
 
Jag överlevde min första riktiga jobbdag igår. Inser att den här veckan är bara att glömma eftersom jag är borta från tidig morgon torsdag till sen kväll fredag.

Sen har jag en fråga till er. Jag har en lunchrast på 45 minuter, som jag knappast använder hela till att äta. Kanske äter i fem minuter, sen sitter jag bara och glor ner i mobilen. Jag har fem minuter med bil till stallet från jobbet. Tänkte om jag skulle kunna åka dit på lunchen någon gång i veckan, kan i så fall äta i bilen, mocka och fixa och sen kunna åka direkt hem efter jobbet? Givetvis i så fall ombytt. Jag vet att en stallkompis gör det ibland när hon inte vill åka till stallet på kvällen, men tycker ni det är okej att vara i stallet för att enbart mocka (vi har ett strö som inte luktar) utan att duscha emellan? Hade ju sparat mycket tid om ponny ändå ska vila.

För att dölja lite lukt i alla fall så brukar jag dra en mössa över huvudet och stoppa in allt hår i. Jag upplever att det sätter sig mest i håret så är du ombytt annars så borde det funka :)
 
Gick en vandringsled i skogen på 10km igår med barnet på ryggen. Pausade vid en grillkåta där vi gjorde upp eld och grillade korv. Lite jobbig terräng och med vikt på ryggen var vi mer än glada då vi äntligen kom tillbaka till bilen!

Dock hade jag ju bokat in svärmor som skulle passa barnet för att jag skulle styrketräna. Såå en Celsius och så bar det iväg till gymmet för BEN! :crazy:

Idag blir det mest städning här hemma. En kortare promenad med barnvagnen för att mjuka upp benen blir det.
 
Kul att höra! :D Hoppas du får nytta av den också, för mig tog det några veckor innan jag började känna rejäl skillnad (körde övningen tre-fyra gånger i veckan).

Jag band en halsduk i ena benet på köksbordet :D
Det är inte lätt att hålla svanken kletad i golvet!! Men det kändes bra så jag ska köra på den :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 152
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 453
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp