Bukefalos 28 år!

belgisk jätte vs fransk vädur

Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

:rofl:
Ta det här som en fråga nu: Är du dum?

Vi HAR svarat på dina frågor:

Det är inte lämpligt att ha NÅGON kanin i samma box som en häst

jag har INTE frågat om vad ni tycker om att HA en KANIN o en HÄST i samma box...
så frågan är ..är du dum?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Jag tänkte ha kaninen som sällskap till min otroligt snälla häst som aldrig skulle göra en fluga förnär. De ska bo i en stor och rymlig box och få ett bra sätt att lära känna varandra på.

Trots trådens urartning så är trots allt du dum. Ska man vränga på saker och ting (been there, done that, still doing) ska man göra det med finess.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

jag har INTE frågat om vad ni tycker om att HA en KANIN o en HÄST i samma box...
så frågan är ..är du dum?

Nej jag är inte dum. Jag är ganska smart :D (till skillnad från vissa andra)

Vilken fråga är det du har ställt som jag inte har svarat på då, jag tror jag har missat den. :)
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Nej jag är inte dum. Jag är ganska smart :D (till skillnad från vissa andra)

Vilken fråga är det du har ställt som jag inte har svarat på då, jag tror jag har missat den. :)
hmm..äh..joo jag märker det...
om du har läst trådens början så hade du förstått, men du kanske behöver läsa det igen..

Hej! Jag undrar om någon har erfarenheter av belgisk jätte eller fransk vädur. Har hört så mycket olika om dom. Jag tänkte ha kaninen som sällskap till min otroligt snälla häst som aldrig skulle göra en fluga förnär. De ska bo i en stor och rymlig box och få ett bra sätt att lära känna varandra på. Jag söker en kanin ras som är lugn och snäll och som inte liksom rymmer det första den gör när man öppnar boxdörren, om ni förstår vad jag menar. Har egna erfarenheter av små kaniner som jag hade när jag var mindre, minns inte vilken ras. Uppfattade dom som känsliga och lätt blir stressade, och det är inte det jag söker nu. Vad tror du? Vilken ras hade passat? Tänkte på belgisk jätte eller fransk vädur, hade det varit något? Vad är skillnaderna mellan dom?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Okej, jag SKA svara på dina frågor nu (vilket jag redan gjort, menmen)

Vad tror du?
Vilken ras hade passat?
Ingen, med tanke på att det är en dum ide att sätta en stackars kanin i en box.


Tänkte på belgisk jätte eller fransk vädur, hade det varit något? Vad är skillnaderna mellan dom?

Nej det är fortfarande dumt, men tyvärr ver jag itne skillnaden mellan raserna. Men det spelar ingen större roll eftersom båda kommer smaka lika gott/äckligt när ni grillar dem när de blivit ihjälskrämda eller ihjältrampade!

Sanningen svider, lille vän.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

tja, en jätte har upprättstående öron och en frasse har hängade. det är ju en av skillnaderna iaf :idea:
men jag tror nog dom blir lika kladdiga som ihjäl trampade :confused:, kanske att jättarna är lite mer kladdiga, eftersom dom är större än frassarna... :idea:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Okej, jag SKA svara på dina frågor nu (vilket jag redan gjort, menmen)


Ingen, med tanke på att det är en dum ide att sätta en stackars kanin i en box.




Nej det är fortfarande dumt, men tyvärr ver jag itne skillnaden mellan raserna. Men det spelar ingen större roll eftersom båda kommer smaka lika gott/äckligt när ni grillar dem när de blivit ihjälskrämda eller ihjältrampade!

Sanningen svider, lille vän.

Eftersom du inte hade något konkret svar på någon av frågorna så undrar jag, varför började du kommentera från början???
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

:rofl: :rofl: :rofl:
Du är bra rolig.
Du kasnke borde skaffa dig en uppslagsbok och slå upp orden jag skriver istället. :)

Du vet lilla gumman , det enda konktera svaret är: N E J
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Jag vill också säga att det är väldigt dumt att utsätta en kanin för fara helt i onödan. så vitt jag vet kan kaniner ha en lugnande effekt på nervösa hästar då även kaninen är ett sällskap. dock säger du själv att hästen är otroligt snäll och som jag förstått har den kontakt med andra hästar, rätta mig om jag har fel.

Det är många som testat detta med kanin i boxen, det har fungerat en tid men förr eller senare har hästen antingen trampat ihjäl kaninen helt eller skadat den svårt. Jag skulle då inte vilja ha en kanins lidande på mitt samvete, alltså skulle jag aldrig ha en kanin hos en häst. Vill du ha en död eller skadad kanin på ditt samvete? Känns det bra att gå och lägga sig om nätterna och veta att kaninen som minst av allt behöver vara i en bo tillsammans med en häst är stressad och utsatt?

Min syster fick en kanin av en bekant och tyckte att den lille skulle passa bra hos hennes fullblodssto, dock ville inte Alma ha den lille söta långörade krabaten hos sig utan hon tänkte helt sonika döda den - med alla medel. Denna häst är också snäll i vanliga fall, men någon kanin i boxen ville hon inte ha. Som tur var hann min syster få ut kaninen innan hon sparkade ihjäl den.

Om du nu promp måste ha en kanin i boxen, varför inte bygga en väggfast bur med rejäla galler som inte hästen kan skada sig på? I ett hörn skulle en REJÄL bur kanske kunna fungera. Då har ju hästen fortfarande sällskap av kaninen.

Fast, håller du inte med om att detta med kanin i en box hos en häst är riktigt dumt? Iallafall om den är lös. Nä, visa lida känslor och omtänksamhet och fundera en gång till. Vad är meningen med en kanin i boxen, egentligen? Jag tror varken häst eller kanin uppskattar sällskapet.

Tänk om, tänk rätt!
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Får jag bara hoppa in och säga en liten sak, du gör som du vill med kaninen där det har egentligen inte vi med att göra, men eftersom du skapade denna diskussion så, men iallafall, belgiska jättar bör helst vara själva och inte i sällskap med andra kaniner (i samma bur) och därmed inte med andra djur heller.
Sen tror jag att det gäller så för fr.vädur också, så uteslut dom båda
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Ursäkta. Du är elitryttare inom hoppning (?) och förstår inte att det INTE är lämpligt att ha en liten kanin tillsammans med en häst???? Spelar ingen roll hur lite eller stor kaninen är, eller hur "rädd" om hovarna din häst är!

!!
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Får jag bara hoppa in och säga en liten sak, du gör som du vill med kaninen där det har egentligen inte vi med att göra, men eftersom du skapade denna diskussion så, men iallafall, belgiska jättar bör helst vara själva och inte i sällskap med andra kaniner (i samma bur) och därmed inte med andra djur heller.
Sen tror jag att det gäller så för fr.vädur också, så uteslut dom båda

Detta har väl inte med diskussionen att göra. Men nu blev jag nyfiken. Varför ska dessa stora raser leva som singlar?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Vi behövde inte ha våra jättar särade, inte dom franska vädurana heller. vi hade kanin uppfödning..fats de kanske var fel på våra kaniner?:p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 189
Senast: Satis
·
Däggdjur Jag ska precis återuppta mitt intresse för kaniner, det har fått ligga på is pga massa flyttande och för att jag haft fullt upp med alla...
Svar
13
· Visningar
1 933
B
Övr. Djur jag har alltid velat ha en belgisk jätte, tycker att dom är väldigt vackra och fina kaniner, och stora och mysiga såklart! men verkar...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: blindabelinda
·
E
Övr. Djur Igår blev jag ägare till en kanin, belgisk jätte. Det var egentligen inte meningen utan vi hittade kaninen som släppts ut av sin...
Svar
6
· Visningar
4 476
Senast: Elliell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp