Black friday

Jag har nu lyckats säkra alla relevanta julklappar men inte en enda ingick i någon Black Friday-rea så är lite besviken. Hade redan bestämt på förhand vad jag skulle köpa men hade varit trevligt med lite rabatt. Har lyckats motstå frestelsen att köpa saker till mig själv, än så länge... försöker intala mig att jag har framtida utgifter som måste få prioritet.
 
Det blev just en Björkissele till vovve som planerat. 20% rea på nåt jag hade handlat oavsett är ju en fin bonus. Köpte även lite gravbuketter, julgranspynt och julblommor när jag ändå var ute och insåg att det var ganska folktomt på handelsområdet. Ingen rea på det dock.
Gjorde dessvärre misstaget att också åka in till köpcentret i stan för att "passa på" att fixa lillebrors glasögon och köpa en lampa till hans hall när vi ändå var ute tillsammans. Det var där allt folk var. Urk. Inga egentliga köer men folk som inte har vett att se sig för och klampar på som att de äger världen... nä.

Kikat lite online men har ingen brådis att köpa de spel jag vill ha och tror det blir bättre reor i julkalendrarna eller bara billigare nästa år eller så. Velar lite om högtalarna till TVn som vi spanat på ett tag. Finns bara ett exemplar kvar och de är ändå 500 spänn billigare. Hm.
 
Har köpt julgransprydnader från disneystore, lite filer till vinylskäraren, vinyl och lösgodis på Ica :) Ska kolla på tapet också, men har glömt mäta rummet som den ska vara i, så får göra det imorgon.
@cili har du sett att det är bra rabatt på Silhouettes filer? :p
 
Passande nog så var serumet jag brukar använda nästan slut, så jag klickade hem ett nytt från Skincity. Köpte även en mascara och ett tiopack arkmasker från lookfantastic.
 
Hade tänkt unna mig en salt och pepparkvarn från Le Creuset om de fanns på då jag hade presentkort, men de hade exakt samma pris som då, men nu med den röd prislapp istället... Fick endast bli den planerade vattenkokaren!
 
Nepp, inga black friday-fynd för mig. Såg att en butik jag beställde från förut fortfarande har rabatterad kattsand som jag givetvis passade på att beställa dock så jag är nöjd! :D
 
Köpte från Matsmart vilket alltid känns som ett fynd i sig, lokala Icabutiken hade äntligen 50% på Triumpsglassar så det blev några av pinnfavoriten som jag inte riktigt hade ekonomi för i somras:banana:Beställde även julpyjamas på Cubus då jag blev så peppad efter jultröja-tråden;)
 
Köpte ett par varma löpartights som det var 40% på. Ett par löparskor, också 40%. Båda sakerna har jag gått och sneglat på länge. Nu fick jag båda för mindre än vad skorna kostade till ordinarie pris :D

Blev ett par varma vantar från Kappahl till minstingen. 20% på dom. Klart nöjd med dagen :up:
 
Dagen är slut och jag är nöjd med shoppingen. Allting (nåja) saker som jag redan innan hade planerat att köpa :up:
TV-bänk, dator, en kjol, Hemmakväll-godis, två soffor, tandblekningskol, hårfön, solkräm, hårborste, hackamore, julklapps-bälte till dottern och slutligen lite småsaker från Apotea.
 
Fyndat massor av sådant jag i vissa fall haft på min inköpslista i flera år :o Bla en hel del till hästen och min favoritparfym. Allt var inte på Black Friday-rea men allt var på rea/väldigt bra priser i alla fall. Vissa av grejerna var lite mer akut (barfotaboots till hästen tex) så det skulle jag köpa oavsett men ville vänta in om det skulle gå att göra fynd och det gick det :)
 
Fyndat massor av sådant jag i vissa fall haft på min inköpslista i flera år :o Bla en hel del till hästen och min favoritparfym. Allt var inte på Black Friday-rea men allt var på rea/väldigt bra priser i alla fall. Vissa av grejerna var lite mer akut (barfotaboots till hästen tex) så det skulle jag köpa oavsett men ville vänta in om det skulle gå att göra fynd och det gick det :)

Vilken är din favoritparfym? Jag blir alltid nyfiken när folk talar om sin favoritparfym. :D
 
Vilken är din favoritparfym? Jag blir alltid nyfiken när folk talar om sin favoritparfym. :D

Hugo Boss Deep Red! Hade en kopia jag älskade när jag var yngre. Sen tog den slut o jag fick faktiskt hjälp av buke att lista ut vilken originalet var. Har testat en del olika sedan dess men tycker alltid bäst om denna :) Den senaste flaskan tog slut för typ 2 år sedan tror jag så nu var det fasen dags :rofl:

Eller jag har alltid en liten flaska Lancomé Miracle också som används vid festligare tillfällen ibland och så är jag helt frälst i Britney Spears Fantasy men den känns liksom lite för mycket så använder den knappt.

Vet du allt om mig nu? :D
 
Har köpt julgransprydnader från disneystore, lite filer till vinylskäraren, vinyl och lösgodis på Ica :) Ska kolla på tapet också, men har glömt mäta rummet som den ska vara i, så får göra det imorgon.
@cili har du sett att det är bra rabatt på Silhouettes filer? :p
Varför fick jag ingen notis om det här inlägget? (har till och med dubbelkollat)
Men tack vare tidsskillnaden hann jag kolla ändå, hittade dock inget jag var sugen på.

Istället blev det några sedan tidigare planerade kläder i den närliggande gallerian och en julklapp på 10% från Adlibris
 
Mina vinterkängor som hängt med i typ 8 år läcker som såll sedan ett par år tillbaka så jag ska nog försöka mig på ett par nya. Min mobil höll skärmen på att lossna ifrån så maken köpte en ny till sig och gav mig sin gamla och så köpte han någon slags hybrid-dator/platta som jag kan ha i skolan då min dator har 40 min batteritid och ska man ha tag på ett eluttag där måste man ha turen på sin sida. Det är hopplöst :/

Det blev två små leksaker till barnens kusin också. Första barnet så kusinen kan till skillnad från mina inte ärva av varandra.
 
Det blev en ljusstake jag suktat efter länge, lite serier på DVD och lite hud/hårvård. Inga större mängder men sådant jag använder och det var rejäla rabatter. Jag lyckades köpa allt på Refunder-affärer också så det blev lite cashback med :up:
 
Yep, precis den! Många som klagar verkar klaga på fraktkostnaden, och tja, den är ju som den är, men när det blir skriverier om dålig kundservice osv känner jag mig skeptisk, framförallt med tanke på vad kameran kostar.
Tänk på att om du köpt något online från dem så kan du inte reklamera/lämna tillbaka i fysiska butiken. I övrigt har jag inga synpunkter på företag.
 
Det är inte bara betalningen som man ska tänka på när man beställer på nätet. Vad händer om kameran är sönder när du får den t.ex? Då ska man bråka med affären om reklamation/garanti osv och är det då en affär med tveksamma omdömen kan det bli en riktig mardröm. I värsta fall står du där med en trasig kamera som affären inte vill ta på sig något ansvar för och inte vill ta tillbaka utan skyller på posten eller på dig och så får du inga pengar.
Just den här butiken som jag förstår det gäller så får man inte byta/reklamera i den fysiska butiken om man handlat online (hände mig för ett år sedan).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 986
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
700
Senast: Flixon
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Caoimhe
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 705
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp