Black friday

Är det någon mer som fått sina orderbekräftelser, eller kanske t.om. fått sina varor?

Beställde en långklänning och ett träns på BF, pengar är dragna för båda, men jag har inte ens fått några orderbekräftelser via mail, än mindre spårningsnummer till några paket. O_o :confused:
Jag förstår att butikerna har haft fullt upp, men borde inte åtminstone orderbekräftelser per mail ha hunnit komma efter 6 dagar, när man ändå hunnit dra pengarna?
 
Är det någon mer som fått sina orderbekräftelser, eller kanske t.om. fått sina varor?

Beställde en långklänning och ett träns på BF, pengar är dragna för båda, men jag har inte ens fått några orderbekräftelser via mail, än mindre spårningsnummer till några paket. O_o :confused:
Jag förstår att butikerna har haft fullt upp, men borde inte åtminstone orderbekräftelser per mail ha hunnit komma efter 6 dagar, när man ändå hunnit dra pengarna?
Overallen till barnet kom direkt. Den hämtade jag i tis. Men täcket till hästen har jag inte sett röken av. Så jäkla störigt! (Men jag har fått orderbekräftelse).
 
Är det någon mer som fått sina orderbekräftelser, eller kanske t.om. fått sina varor?

Beställde en långklänning och ett träns på BF, pengar är dragna för båda, men jag har inte ens fått några orderbekräftelser via mail, än mindre spårningsnummer till några paket. O_o :confused:
Jag förstår att butikerna har haft fullt upp, men borde inte åtminstone orderbekräftelser per mail ha hunnit komma efter 6 dagar, när man ändå hunnit dra pengarna?
En orderbekräftelse brukar komma direkt när ett köp är färdigt. Det är en automatisk process i shoppar online och jag tvivlar på att den skulle vara manuell på någon av de shop-plattformar som finns. Kolla gärna din skräppostmapp om mejlet ligger där.

Står det något i shoppens leveransvillkor hur lång tid leveransen beräknas ta? Om den tiden passerats är det nog en god ide att kontakta butiken.
 
En orderbekräftelse brukar komma direkt när ett köp är färdigt. Det är en automatisk process i shoppar online och jag tvivlar på att den skulle vara manuell på någon av de shop-plattformar som finns. Kolla gärna din skräppostmapp om mejlet ligger där.

Står det något i shoppens leveransvillkor hur lång tid leveransen beräknas ta? Om den tiden passerats är det nog en god ide att kontakta butiken.

Tack för tipsen! :up:
Jag hittade den ena orderbekräftelsen i skräpposten, men det fanns ingen spårningsinfo där dock. Leverenstiden skulle vara 1-5 dagar på båda ställena, men tänker att det kanske tar längre tid pga. BF som var. Har egentligen ingen jättebrådska att få sakerna, mer än att stilla min egna nyfikenhet då. :p
Mer att det kändes märkligt att ingen vidare info kommit, trots att pengarna dragits.
Har grejerna dock inte kommit om typ 1 vecka får jag väl kanske verkligen gå på....
 
Tack för tipsen! :up:
Jag hittade den ena orderbekräftelsen i skräpposten, men det fanns ingen spårningsinfo där dock. Leverenstiden skulle vara 1-5 dagar på båda ställena, men tänker att det kanske tar längre tid pga. BF som var. Har egentligen ingen jättebrådska att få sakerna, mer än att stilla min egna nyfikenhet då. :p
Mer att det kändes märkligt att ingen vidare info kommit, trots att pengarna dragits.
Har grejerna dock inte kommit om typ 1 vecka får jag väl kanske verkligen gå på....
Det är väl ganska sällsynt att få spårningsinfo? Jag kan inte påminna mig om att jag brukar få det när jag handlar online, vilket sker då och då.

När jag själv skickar varor från de shoppar jag sköter i jobbet, skickas normalt ingen spårningsinfo då det mesta går som brev. När en leverans går som paket brukar jag dock skriva in kollinumret i kommentarsfältet i mejlet som shopsystemet skickar till kunden då jag markerar en order som skickad.
 
Det är väl ganska sällsynt att få spårningsinfo? Jag kan inte påminna mig om att jag brukar få det när jag handlar online, vilket sker då och då.

När jag själv skickar varor från de shoppar jag sköter i jobbet, skickas normalt ingen spårningsinfo då det mesta går som brev. När en leverans går som paket brukar jag dock skriva in kollinumret i kommentarsfältet i mejlet som shopsystemet skickar till kunden då jag markerar en order som skickad.

Det var kolli-numret jag syftade på, men inte hittade orden. Något sådant stod inte i mailet, vilket det annars brukar göra (iaf där jag brukar handla, kan säkert variera!)
 
Har redan skrivit i stör-mig-tråden, men skriver även här. Jag ringde och undrade när mina täcken jag köpt skulle komma och får då veta att det ena var slutsålt och de hade inget likvärdigt att erbjuda. :mad:

Var såklart inte hennes fel, men jag känner mig lurad som redan betalt för två täcken och nu bara skulle få det ena. Jag hade ju köpt andra täcken om jag inte hade litat på att det fanns när det står att det finns. Nu avbokade jag det andra täcket och ska få pengarna tillbaka för bägge, det får bli andra täcken istället, idag. :cautious:
 
Har redan skrivit i stör-mig-tråden, men skriver även här. Jag ringde och undrade när mina täcken jag köpt skulle komma och får då veta att det ena var slutsålt och de hade inget likvärdigt att erbjuda. :mad:

Var såklart inte hennes fel, men jag känner mig lurad som redan betalt för två täcken och nu bara skulle få det ena. Jag hade ju köpt andra täcken om jag inte hade litat på att det fanns när det står att det finns. Nu avbokade jag det andra täcket och ska få pengarna tillbaka för bägge, det får bli andra täcken istället, idag. :cautious:
Det är inte okej!:banghead:
 
Har redan skrivit i stör-mig-tråden, men skriver även här. Jag ringde och undrade när mina täcken jag köpt skulle komma och får då veta att det ena var slutsålt och de hade inget likvärdigt att erbjuda. :mad:

Var såklart inte hennes fel, men jag känner mig lurad som redan betalt för två täcken och nu bara skulle få det ena. Jag hade ju köpt andra täcken om jag inte hade litat på att det fanns när det står att det finns. Nu avbokade jag det andra täcket och ska få pengarna tillbaka för bägge, det får bli andra täcken istället, idag. :cautious:

Dåligt att de inte kontaktade dig direkt!
 
Har fått avisering om alla paket (typ 4 st) inte orkat hämta ut ett enda än haha, så mycket behövde jag det jag köpte.. Nä men köpte bla 2 vinterjackor och det är fortfarande varmt så ingen stress, ska hämta allt i helgen.
 
Mitt täcke med leveranstid 1-3 dagar har i alla fall lämnat avsändaren idag. Så nu återstår bara att se vad Postnord gör av det.. :cautious:
 
Jag fick detta meddelande från PostNord igår (på jobbet, det går antagligen ut till alla företagskunder):

Tack för ditt tålamod!
2017-11-29 15:55

Köplusten till följd av Black Friday och Cyber Monday har överraskat hela Sverige. Vi stod väl förberedda med förstärkta transporter och många extra händer, men alla prognoser har kommit på skam. Vi vet att också våra e-handarkunder kämpar hårt denna vecka med att få iväg alla beställningar så fort som det bara är möjligt.

Under perioden fredag den 25 till tisdag den 28 november har vi hanterat cirka 4,4 miljoner försändelser (MyPack, Varubrev, klumpförsändelser och försändelser från Asien). Den siffran kan jämföras med motsvarande för förra året, cirka 1, 3 miljoner försändelser. Vår produktion arbetar nu så det glöder, men självklart innebär detta att vi inte kan hantera alla försändelser så snabbt som förväntas. Det är fullt i alla bilar, i alla terminaler, i alla burar, i alla maskiner, på alla ombudens hyllor. Det går inte att hitta några extra bilar utöver dem vi redan förstärkt med. Under denna vecka kan därför många få vänta en eller ett par dagar extra på försändelsen. Vi gör allt vi kan för att komma ikapp, och tycker oss märka att alla involverade, både avsändare, PostNord-medarbetare, ombud och mottagare tar situationen med ett imponerande tålamod och ett gott humör.

Tack för det!

Vänliga hälsningar

PostNord
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 897
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
676
Senast: Flixon
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: Caoimhe
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 653
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp