Bukefalos 28 år!

Blödande sto - efter fölning!

Sv: Blödande sto - efter fölning!

Vill uppdatera lite: stoet slutade blöda framåt natten och sedan dess har det varit lugnt och det ser bra ut. Veterinären hade som alternativ att åka men jag tvekade pga lång resa och nyfött föl. Idag är jag förstås glad att jag inte åkte men hade hon fortsatt blöda hade jag förmodligen varit tvungen.
Nu vet jag inte exakt vad de kan göra i ett sådant här fall mer än att hålla liv i henne med intensivvård. Opererar man en blödande livmoder?

Lille killen är jättepigg och hoppar och bockar för fullt i boxen och har varit ute en liten stund idag och demonstrerat sina färdigheter:):):)

A
 
Sv: Blödande sto - efter fölning!

Vad skönt.
Jag tyckte redan på ditt första inlägg att du verkade vara en förnuftig och uppmärksam ägare.
 

Liknande trådar

Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 709
M
Avel Hej! Mitt sto betäcktes med Haydn i våras.. På dag 20 så gjordes ett ultraljud, där det konstaterades att hon var dräktig.. Med ETT...
2
Svar
37
· Visningar
7 300
Senast: CK
·
K
Avel Jag har ett sto som skulle fått föl den 10 juni.. Men redan i början av juni började jag se förändringar och eftersom magen va så stor...
Svar
12
· Visningar
3 967
Senast: CK
·
Avel Helsingborg, Gira calling...... Jaha så fick då sista dräktiga märren för året för sig att föla.... Knappt fyllt juver, gul...
2
Svar
31
· Visningar
3 899
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp