Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Kl.

Vart köper ni era bommar ifrån? Har kollat byggm*x osv men hittar varken.bommar eller stolpar som är runda. Tacksam för svar
 
Sv: Bygga egna hinder???

Köper våra från det företaget som säljer plastbommar och stöd. De brukar ha 2:a sortering av träbommar till bra pris som fungerar alldeles utmärkt. Bara att måla.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Okej. Jag vill ha trä bommar och de behöver inte vara målade. Vet att några här har köpt staket stolpar som de gjort om till bommar, men ja hittar de ingenstans :(
 
Sv: Bygga egna hinder???

Långa runda bommar beställer jag från sågverk.
Vill du ha 8kantiga bommar av staketstolp så finns det på Granngården.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Nu är mitt projekt färdigt för den här gången!
Såhär blev resultatet!

_DSC6342.jpg


_DSC6339.jpg


_DSC6337.jpg


_DSC6334.jpg

Jag har byggt 1 hinder till nu i vinter och väntar på att våren ska komma så jag får måla det!
är det någon mer som börjar gå i hinderbyggar tankar?
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag går bara i hindermålar tankar, fick ett par bommar i födelsedags present som måste målas
 
Sv: Bygga egna hinder???

Hejsan! Har lite tips till er som behöver bommar och stolpar till hinderstöd! :)
Här finns billiga bommar för 75 kr/st, dock omålade men färg finns att få tag i på affärer som blandar färg. Jag har fått tag i massor av felblandade färger och gratis är det också! :D

w*w.hinderfixaren.se

Annars kan man köpa både runda och 8-kantiga stängselstolpar på Granng*rden ännu billigare. Finns andra ställen också! :)

Här finns det ganska billiga stängselstolpar i massor av olika tjocklekar och längder :)

http://w*w.staket.com/Webshop-produktlista.aspx?ProductFolderId=60&


Stolpar till hinderstöd finns på de flesta byggaffärer. De som är bland de billigaste jag hittar är på Lakk*pää Det finns i olika storlekar och om man vill ha hinderstöd som ska vara lätta att bära så finns det 70x70 mm. Dock så bör man kunna fixa bommhållare själv då. Det är inte så svårt att svetsa sånna om man kan svetsa och har grejer till det.
Annars finns det 95x95 mm som man kan köpa vanliga bommhållare till, det finns ganska billiga på B*rjes.

95x95:

http://w*w.byggmax.com/se-sv/byggva...gtimmer-impreg/08795095/impr-planhyvlad-95x95

70x70:

http://w*w.byggmax.com/se-sv/byggva...gtimmer-impreg/08770070/impr-planhyvlad-70x70

Har plockat bort w vid * på länkarna! :p
 
Sv: Bygga egna hinder???

Fast dessa bommarna för 75:- är bara 2,55m långa.. :(

Någon som vet vart man kan fynda 3/3,5m långa bommar till ett bra pris? Bor i Skåne. :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Finns 8*300 bommar i Eslöv, tycker de är billiga :) 1dm bommar är ju alldeles för tunga att lyfta fram och tillbaka.
Annars vet jag att det finns i veberöd också, vet inte priset dock.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Staket.com = Eslövs butiken jag menade har bommar för 75kr. 3m 8cm i dm
Väl värt det.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Någon som har tips på vart jag kan få tag i bommar i närheten av Västerås? Typ Eskilstuna, Enköping, Örebro trakten? Så billiga som möjligt!
 
Sv: Bygga egna hinder???


Har suttit och läst igenom en del av tråden nu och den är verkligen inspirerande. Det här solfjädershindret ser verkligen superproffsigt ut och det vill jag definitivt "kopiera". ;)

Jag har lite funderingar ang hindren nu. Räcker det med bommar som är 8 cm? Min tanke är att i slutändan ha en bana som går att rida på upp tom 130. Jag vill inte ha för smala bommar, men jag vill inte heller ha bommarna man knappt orkar bära.

Jag har också fått material (skivor) som skulle gå att använda till en mur. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att bygga mur. Vad är minsta dimension på skivorna man bör ha? Jag vill inte ha en mur som går sönder och hästarna kan skada sig på den.

Om jag ska åka och köpa plank till plank, vad rekommenderar ni att man köper för storlek?

Jag har tittat på de här för att införskaffa bommar: http://www.staket.com/Webshop-produktvisning.aspx?ProductId=544&ProductFolderId=123&

Jag har massor med funderingar och ideer till min hinderpark. De enda hinder vi har idag är en relativt gammal hinderpark med plaststöd och bommar. De är urblekta och det går som inte att göra något åt tråkigheten i färgen när de är i plast. Vi behöver lite ny inspiration för att komma igång med hoppandet igen.
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag föredrar 8cm bommar, mycket bekvämt att kunna ta bommarna 2 och 2 när man släpar fram allt istället ta en och en som jag behöver göra med 1dm bommarna :p.

ibörjan på denna tråden finns/fanns det bild(er) på murar, beskrivningarna är åtminstone kvar.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jo föresten :p
Hittade en super idé på en blogg!!! :D Provad och säkrad! ;)
För er som vill göra/köpa cavalettiblock!! Köper man på butiker, t.ex safety system så blir det ganska dyrt om man behöver många.. man får inte många för 500 lappen... :(
Läste en blogg och hittade en supersmart lösning för någon vecka sedan... Letade efter tips och idéer om hur man kan göra cavalettiblock, och hittade en super idé!
Åkte genast till en byggfirma och köpte frigolitskivor. Inte alls dyrt.
Sedan så sågade jag ut "bitar" i lagom storlekar ungefär som vanliga sockerbitar, något bredare eftersom dem är ganska lätta...Sedan sågar man dem så att man kan lägga bommar så att dem hålls där.
När jag gjort det så gjorde jag en "blandning" med tapetklister och sprayade dem så att inte frigoliten inte ska "lossna" och gå i bitar lika enkelt. Sedan så sprayade jag dem i i olika färger. Det blev 2 röda och 8 blåa. Passade perfekt till mina nymålade bommar från hin*derfixaren :D kostade 75 kr/st
Har provat dem igår och det funkade alldeles utmärkt! Dock så är dem ju ganska lätta så om det blåser så är det ju ingen höjdare... :crazy: men det går att knyta band med tyngder runt så att dem inte blåser iväg.
Om nu någon av dem skulle gå sönder så är det ju inte alls någon större förlust, detta blev bara att kosta ca 200 kr dock så hade vi redan tapetklister hemma, sprayfärgen blev dyrast men man måste ju inte spraya dem! :rofl:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
534
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
877
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp