Cocillana-Etyfin

Det gick bra!
Jag tog min lilla hutt på 5 ml.
Jag vaknade någon gång vid tvåtiden, hostade lite grann och somnade om.
Innan Cocillanan så brukade jag kunna sova en timme innan jag vaknade och nästan kikhostade i någon timme och småhostade sedan till morgonen - men inget av det alls i natt. :)

Men lite halvnojig som jag är förberedde jag mig i fall jag skulle må illa, men inget av det heller.
Inga hallucinationer, kanske lite halvknäppa drömmar men det har jag lite nu och då, så det är inget jag tror beror på medicinen.

Däremot är jag lite halvhostig nu, så jag funderar på att ta en ny hutt och ta det lugnt resten av dagen.
Vilket jag i för sig ska göra i alla fall, har fått mens (:banghead:) och har tagit två Ipren, vilket jag hoppas funkar med Cocillanan (jag hostar hellre än har mensvärk).
 
Det gick bra!
Jag tog min lilla hutt på 5 ml.
Jag vaknade någon gång vid tvåtiden, hostade lite grann och somnade om.
Innan Cocillanan så brukade jag kunna sova en timme innan jag vaknade och nästan kikhostade i någon timme och småhostade sedan till morgonen - men inget av det alls i natt. :)

Men lite halvnojig som jag är förberedde jag mig i fall jag skulle må illa, men inget av det heller.
Inga hallucinationer, kanske lite halvknäppa drömmar men det har jag lite nu och då, så det är inget jag tror beror på medicinen.

Däremot är jag lite halvhostig nu, så jag funderar på att ta en ny hutt och ta det lugnt resten av dagen.
Vilket jag i för sig ska göra i alla fall, har fått mens (:banghead:) och har tagit två Ipren, vilket jag hoppas funkar med Cocillanan (jag hostar hellre än har mensvärk).

Äsch då, vi som såg fram emot lite roliga hallucinationsbeskrivningar! :p

Skönt att du fick sova :up: och hoppas mensvärken inte blir för jävlig :)
 
Tack! :)
Oavbruten sömn är verkligen välbehövlig, det märks.

Mina ordinarie drömmar är rätt skruvade ibland och jag kommer ihåg rätt många av dem, så jag behöver inga hallucinationer. :D Flera av drömmarna har t.o.m. legat till grund för flera av mina historier jag skriver (för byrålådan än så länge).
 
brukar kalla den för cocka
Tar den aldrig dagtid då jag blir trött av den, tar den till natten
Och kör aldrig bil efter intag
Den har tidigare varit märkt med röd triangel
 
Tog en hutt vid halvtvåtiden och nu känner jag mig riktigt trött av den, nästan så att jag nog skulle kunna sova för natten.

Hostan är nästan borta om man jämför med bara för någon dag sedan, så visst hjälper den.
Men ska jag vara så här trött istället så bör jag nog vara hemma sjukskrivningen ut (läkaren som skrev ut Cocilllanan är den första läkaren som sagt att jag kan bryta sjukskrivningen om jag känner mig tillräckligt okej).

Fast gott smakar den inte, så några större huttar blir det inte frågan om.
 
Jag tog på kvällen främst eftersom det var då hostan var som värst och jag behövde få sova. Tog 10-15ml men blev aldrig påverkad av trötthet eller dyl. Maken dock blev bakfull dagen efter:rofl:
 
Tog en hutt vid halvtvåtiden och nu känner jag mig riktigt trött av den, nästan så att jag nog skulle kunna sova för natten.

Hostan är nästan borta om man jämför med bara för någon dag sedan, så visst hjälper den.
Men ska jag vara så här trött istället så bör jag nog vara hemma sjukskrivningen ut (läkaren som skrev ut Cocilllanan är den första läkaren som sagt att jag kan bryta sjukskrivningen om jag känner mig tillräckligt okej).

Fast gott smakar den inte, så några större huttar blir det inte frågan om.

Jag tar alltid en hutt Quilla ( stavning) efter Cocillanan, typ dålig medicin/ god medicin. Men jag tycker nog inte att Cocillanan smakar så dåligt jämfört med andra hostmediciner
 
Nej, illa smakar den inte, men tillräckligt mycket medicin för att jag vill skölja bort smaken efteråt.

Den kommer inte i närheten av sönderbiten Ipren, där kan vi prata om äcklig smak.:wtf:
 
Jag tar alltid en hutt Quilla ( stavning) efter Cocillanan, typ dålig medicin/ god medicin. Men jag tycker nog inte att Cocillanan smakar så dåligt jämfört med andra hostmediciner
Jag tycker den är god, använde Lepheton i många år o den får mig numera att spy. Tidigare i livet har jag lyckats få spy aversion mot både Benylan o Isoprenalin. Kronisk bronkit sedan barnsben men förmodligen var det astma hela tiden.
 
Akta dig för gallkramper!! Åkt ambulans båda gångerna jag tagit den...
Dessutom kan du bli illlamående och spy eftersom det är morfin i, men det är ju olika hur man klarar det. Man slipper ju hostan och blir hög på köpet så ;)
 
Jag tar alltid en hutt Quilla ( stavning) efter Cocillanan, typ dålig medicin/ god medicin. Men jag tycker nog inte att Cocillanan smakar så dåligt jämfört med andra hostmediciner

Men Quilla och Cocillana är väl ändå helt galet att kombinera?
Quilla är slemlösande och gör så att du hostar mer för att få upp slemmet, medan Cocillana är hostdämpande. Svindålig kombo, med andra ord.

Jag brukar däremot ta Quilla på dagen/fram till typ lunch och Cocillana på kvällen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 588
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 485
Senast: Skogstokig
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 544
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
31 348
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp