Cocillana-Etyfin


Det jag fått höra av min läkare är att det som fungerar är bronkvidgande, dvs astmamedicin. Nu har jag ju det hemma eftersom jag har astma. Mollipect är tydligen något av det mest meningslösa man kan hälla i sig (vet inte ens om det finns längre). Den smakar dessutom räv :yuck: och senaste gången jag tog den (pre-astman) gjorde den vare sig till eller från.
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4834339

bara för att vara lite dryg... :angel::p
Det jag fått höra av min läkare är att det som fungerar är bronkvidgande, dvs astmamedicin. Nu har jag ju det hemma eftersom jag har astma. Mollipect är tydligen något av det mest meningslösa man kan hälla i sig (vet inte ens om det finns längre). Den smakar dessutom räv :yuck: och senaste gången jag tog den (pre-astman) gjorde den vare sig till eller från.
ja jag har också fått höra av läkare att astmamedicin kan fungera så det använder jag också när jag har hosta.
 
Mollipect - eller Mollipecka som det kallas här hemma ;) - har jag fått utskrivet "alla" andra gånger, hjälper i alla fall mer än Nipaxon.
Så vid jämförelser så huttar jag hellre Cocillana (jag tar i och för sig fortfarande bara minidosen) när det kommer till smaken.
 
Men Quilla och Cocillana är väl ändå helt galet att kombinera?
Quilla är slemlösande och gör så att du hostar mer för att få upp slemmet, medan Cocillana är hostdämpande. Svindålig kombo, med andra ord.

Jag brukar däremot ta Quilla på dagen/fram till typ lunch och Cocillana på kvällen.

För mig har det konstigt nog fungerat toppenbra!
 
Men Quilla och Cocillana är väl ändå helt galet att kombinera?
Quilla är slemlösande och gör så att du hostar mer för att få upp slemmet, medan Cocillana är hostdämpande. Svindålig kombo, med andra ord.

Jag brukar däremot ta Quilla på dagen/fram till typ lunch och Cocillana på kvällen.
Jasså du säger det....?
Själv kan jag inte ens hosta upp segt slem, så jag använder Acetylcystein 3 ggr/dygn året runt pga min astma + bronkvidgande + turbohaler med cortison. När jag får lunginflammation eller bronkit så utökas medicinintaget med Coccilana. Detta för att jag inte skall hosta sönder mina revben. Sist jag hade lunginflammation fick jag frakturer på 2 revben, ingen höjdare när man tokhostar.
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4834339

bara för att vara lite dryg... :angel::p

ja jag har också fått höra av läkare att astmamedicin kan fungera så det använder jag också när jag har hosta.
På mig fungerar Acetylcystein slemlösande o Coccilana hostdämpande o Bricanyl samt Atrovent bronkvidgande (de 2 sistnämnda är astmamediciner). Oavsett om det bara är placebo så är jag tacksam för att de fungerar, se mitt inlägg #86
 
Måste fråga, fick detta utskrivet av läkare, tog "rätt" dos 15 ml. Sov ok men dagen efter var det katastrof. Mådde jätteilla.

Mår dock.väldigt dåligt av hostan också.. Vågar man testa en lägre dos?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 589
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 486
Senast: Skogstokig
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 544
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
31 352
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp