Bukefalos 28 år!

Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

*Kl*

Puttar och passar på att lägga in lite dagsfärska bilder på Peia :)

14751366.jpg


14751367.jpg


14751362.jpg


14751370.jpg


14751369.jpg
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Härliga bilder och fint väder.:)
Har fröken kommit in i en tillväxtperiod nu?
Ser lite så ut tycker jag.
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jodå, solen skiner snajsigt. Dock blev många bilder suddiga pga blåsten=svårt att hålla kameran stadigt. Men blåser gör det ju alltid här i Kalmar, även om det idag var mer blåsigt än vanligt.

Jo, ffa är det magen som växer ;) Mycket mystiskt då hon gått ute i stort sett samma tider hela sommaren. Men men, den försvinner nog snart. Hon är ju rätt fit av naturen.
Men vi kunde också konstatera att hon vuxit lite till. Mätstickan var inlåst hos Hans så vi kunde inte provmäta. Får be honom mäta henne någon dag så får vi se :)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

*kl*

Kommer få hit Lady Stardust, kanske tom så jag hinner ställa ut henne på RPAFS unghästutställning!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Nej.

Men ev så ska vi åka och hälsa på henne den 27e (min första lediga dag) och då lovar jag att jag ska fota!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag är mest stolt över att jag känner igen hindren :D (Det tar ju ett tag att lära sig landets banor ;) )
Ska titta på bilderna när jag sitter hemma i lugn och ro :)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag är mest stolt över att jag känner igen hindren :D (Det tar ju ett tag att lära sig landets banor ;) )
Ska titta på bilderna när jag sitter hemma i lugn och ro :)

Hahaha! Du e roligt du :rofl:

Peia såg fö trevligt ut på bilderna ovan, spec galoppen. Och hon är ju så söt! Hur stor är hon nu?
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hmm, tack, tror jag :angel:

Peia är snuskigt ponnysöt, mycket sötare än sin mor. Dock var jag mest arg på henne idag så då var hon inte så söt ;)
Vi har inte mätt henne sen i våras, jag har tänkt fråga Hans att få låna mätstickan men har glömt det :o
Jag kan väl gissa på 143 cm eller något sådant men vet egentligen inte mer än att hon är högre än 141 cm för det var hennes höjd i våras.

Jag kanske skulle lägga upp bilderna på Peias racergalopp, när hon ligger ner i svängarna :rofl:

Har tittat som hastigast på bilderna nu, filmerna får vänta tills det är ljust ute. Vad sött konfunderad han ser ut i halten framför stocken :D
Det är väldigt kul att se att han ser så lugn och glad ut, spetsade öron på alla bilder :)
Jag tror, precis som du, på att det är bra att testa saker när de är unga. Är de vana vid att det "händer saker" lite då och då torde det inte bli en stor grej när de är vuxna. Peia hoppade vattengraven i vår coffin hemma när hon var några månader gammal ;)
Det ska böjas i tid det som krokigt skall bli!

Det blir en prima fälttävlansmara av Tiger, men nu är det väl först och främst hoppare han ska vara i finalen *håller tummarna*
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Oj, trodde hon var C fortf! Hon är för söt helt enkelt :p

*host harkel* Det var väl inget halt eg :D Han en snygg stilstudie på vägen till halten faktiskt, dock ej uppladdad. Jag hade ju en som filmade o en som fotade :D Positiv var att det var olika håll han ville bryta ut åt och han gjorde det bara en gång på de första hindren, det var ju lagom lätt att styra på så stora ytor. Men jag tror vi lärde oss styra bättre, innan har han ju bara följt med så filmen på första stoppet ser man hur konfunderad JAG blir när han inte håller sig rak när jag rider rakt, så funkar det ju annars liksom. Ingen rutin här inte :o Men efter att jag styrt ordentligt så fattade han galoppen o gick rätt på som ingenting :love:

Ja fy. Och jag har jobbmöte på torsdag sista (och andra efter treårs o vilan) löshoppningträningen så jag kan inte vara med då heller. Mamma är iskall o säger bara att han kan det här nu så du behöver nog inte göra något. Det kommer gå skit bara för det :( Jag hatar löshoppning! Känner sig ju helt hjälplös på marken, jag kan ju bara sitta på... Jaja, han hoppade iaf bra sist gång *och jag är nervös redan*
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Nej, C-ponny har hon inte varit på iaf ett halvår, även om hon nog inte är mer än liten D ;)

Det är ju just rakriktningen som kan vara det kniviga i början. Det gäller ju som ryttare att verkligen ha kroppen rakt och inte dra sig åt olika håll. Huvudsaken är väl i det här skedet att han är positiv och lugn över vad som sker och det ser det ut som att han är :)

Äh, det ska säkert gå bra. Viktigast är väl att hästen vet hur han ska hoppa ;) Du ska ju "bara" stå bredvid :angel:
Men visst är det mkt svårare med löshoppning, tömkörning och sådant där. Ridning är muchos enklare :D (Ska väl inte skriva för mkt, då hivar väl Peia av mig nästa gång...)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

En liten uppdatering från mig och Aragorn... :)

Nu har skolan börjat efter Aragorns härliga sommarlov. Igår hängde jag på hans rygg för första gången. Först inne i boxen, och sedan provade vi ute också. Han var hur cool som helst. :cool: Stod helt stilla och tyckte bara att det var roligt att prova en ny grej. Mattes älskling!! :love: :love:
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Kul att se fina bilder på Peia också! :)

Kan vara bra med en liten avstämning med en som har en lika gammal connemara... Vad har du gjort med henne hittills? :)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Vad roligt med Aragon! Min tråd är ju borttagen dock :( Ska se om jag får ngt svar från moderatorn snart, PM:ade för snart en vecka sedan. Jag gör nog en ny annars ;)


Håll tummarna för att mamam hittar skon o ngn som kan slå på den ist, just nu har jag ingen större lust att ställa upp med en häst med 3 skor. Saknas en på v fram :mad: Hans skor som alltid suttit jättebra trots skadan o trots att han fick gå extra lång tid för att passa in skoningarna till evengemangen o sommar :(
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

*kl*

Kommer inte att kunna se Lady Stardust förrän vi tar hem henne...

Spännande värre!
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Frågan är väl vad vi inte gjort ;) Nävars, skämt åsido är det nog lättare om du frågar så svarar jag.
Vi har iaf suttit på henne i skritt och det gick finfint. Löshoppat har hon gjort ett par-tre gånger.
Longering och tömkörning förstår hon utmärkt. Vad mer är du nyfiken på? :)
 
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Frågan är väl vad vi inte gjort ;) Nävars, skämt åsido är det nog lättare om du frågar så svarar jag.
Vi har iaf suttit på henne i skritt och det gick finfint. Löshoppat har hon gjort ett par-tre gånger.
Longering och tömkörning förstår hon utmärkt. Vad mer är du nyfiken på? :)

Okej. Tyckte bara det var kul att jämföra lite och avstämma hur långt ni hade kommit. :)

Själv har jag hängt på Aragorns rygg. Han tar det hur coolt som helst. Men jag känner att man kanske får passa sig lite för att ha för bråttom. Man själv tycker ju att det är skitkul, men man får försöka ta det lugnt och ta ett steg i taget, och inte ha för bråttom. :)

Han har också löshoppats några gånger och älskar det :love:. Har longerat honom och det går jättebra i vänstervarvet. Högervarvet har han kanske inte fått jättebra kläm på ännu, men vi jobbar på det. :) Tömkörning har vi också provat, det har gått bra.

Sedan har han länge fått följa med mig ut i skogen och promenera och fått prova på att göra allt möjligt. Man känner att man har mycket igen att man började att göra grejor med honom så tidigt, och han gillar att prova nya grejor och är inte lättskrämd alls.

Häromdagen så fick han gå förbi en hage där det gick ston med föl. De började springa mot honom, och längs med vägen där vi gick. Men han tog det också väldigt coolt, och försökte inte ens busa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 112
Senast: hastflicka
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 497
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 717
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 178
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp