Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck... när man pratat med nån som verkar trevlig och så ska han också få in samtalet på sex. alltså..... måste var och varannn man vilja prata om sex... Jag får bara lust att skriva att Ja jag vet att du är kåt och vill ligga men jag blir avtänd när du gör så här...
Men när ska man prata om sex då? Jag brukar ta upp det snabbt jag och blir inte alls avtänd om han tar upp det först.

Kan du inte bara skriva ”jag vill vänta med sexsnacket” UTAN att uppfostra? Eftersom det ju finns sådana som jag som helst vill prata med rätt frigjorda människor.

(Jag pratar inte om de gränslösa människorna som lyssnar dåligt. Du verkar tyvärr stöta på alldeles för många sådana äckel)
 
Men när ska man prata om sex då? Jag brukar ta upp det snabbt jag och blir inte alls avtänd om han tar upp det först.

Kan du inte bara skriva ”jag vill vänta med sexsnacket” UTAN att uppfostra? Eftersom det ju finns sådana som jag som helst vill prata med rätt frigjorda människor.

(Jag pratar inte om de gränslösa människorna som lyssnar dåligt. Du verkar tyvärr stöta på alldeles för många sådana äckel)
För jag har tydligt skrivit i min presentation att jag inte är intresserad av tillfälligt sex, eller att träffa någon som redan är gift och en del andra saker.
Så då vill jag inte ha svar från de som bara vill "mysa" etc.
Andra som bara vill ha tillfälligt sex kan väl skriva det i sina presentationer så kan han ta kontakt med dem istället. Så kan de som bara vill ha sex skriva till varandra och inte till oss som inte är intresserade. :)
Jag swipar bara höger och skriver bara till de som jag passar in på vad de söker.
 
Senast ändrad:
hehe.. konstig konversation igår kväll.
Matchade med en och jag skrev hej och några meningar till.

Han- Jag är på ... (uteställe i sthlm)
Jag- berättar vad jag sysslar med
Han- var är du? ( typ en kvart senare)
Jag- vad menar du?
Han- Ja du kommer väl hit?
Jag haha-- nä inte ikväll
Han- Faaan vad otrevlig du var. Hej då. hörs aldrig mer
Och så avmatchade han.. haha..
 
@stjarnhimmel Haha! Men jösses, vilka människor du hittar!

K verkar trevlig, vi har skrivit ett par meddelanden var nu :)
Haha.. den sista var nog full...Så det garvade jag bara åt.. Orkade inte bry mig..
Men ja... jag träffar på rätt konstiga personer.. Men det gör jag även i vardagen. Jag kan inte åka buss eller gå ut på stan utan att folk ska prata med mig och vissa är lite speciella. Mina vänner är rätt fascinerade över att det är så..
 
Igår träffade jag djupingen. Går inte att komma ifrån att jag verkligen gillar honom. Vi har sjukt kul när vi umgås, timmarna flyger förbi och han verkar uppskatta mitt sällskap lika mycket som jag gillar hans. Samtalen flyter på hur enkelt som helst. Igår gick vi en promenad, slog oss ner med näsorna mot solen och njöt av stunden och sen satt vi nog 2 timmar på en lunchrestaurang och pratade 7 stugor full.
Men jag blir verkligen inte klok på om han gillar mig mer än som vän. Kanske för att vi alltid ses på offentliga platser vid lunchtid. Jag tror verkligen att jag skulle behöva träffa honom över ett glas vin en kväll för att se om det kan bli mer. :angel:
 
För jag har tydligt skrivit i min presentation att jag inte är intresserad av tillfälligt sex, eller att träffa någon som redan är gift och en del andra saker.
Så då vill jag inte ha svar från de som bara vill "mysa" etc.
Andra som bara vill ha tillfälligt sex kan väl skriva det i sina presentationer så kan han ta kontakt med dem istället. Så kan de som bara vill ha sex skriva till varandra och inte till oss som inte är intresserade. :)
Jag swipar bara höger och skriver bara till de som jag passar in på vad de söker.
Vill man bara prata om sex i tillfälliga relationer? Jag förstår inte. Menar du att de föreslår tillfälligt sex kanske?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Vad menar du?
De föreslår att ses bara för sex vilket jag inte är intresserad av.
Men då är det ju inte sexpratet utan förhållandeformen de efterfrågar som matchar dåligt med dina önskemål? Du skrev att du inte tyckte om att de ville prata om sex, och då tolkade jag det som att de ville prata allmänt om sex eller möjligtvis sexchatta lite. Inte att de föreslog en annan typ av förhållande.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det är så märkliga saker hur en del vill välja änne när man pratar med dem. Om man nu inte ska tänka sig att bygga en relation - därför att båda konstaterat att det tex är för långt - så växlar den andre in på att om vi skulle ha tänkt oss att det så hur skulle du resonerat om det eller det osv. Hakar man då på så blir man avpolleterad för att men iallafall tänker på att man vill ha en relation. Helt snurrigt är det! Kan mycket väl prata om relationer med en trevlig tjej helt utan att ha baktanke om att det ska leda till en relation. Inte konstigare än att resonera hur jag hanterar relationen till hästarna, katten eller för all del någons hund. Eller för all del någons barn - vilket jag givetvis har väldigt lite erfarenhet av och därför kan vara än mer intressant.
Samma med sex, är med något många tjejer pratar om tidigt, vilket jag tycker känns obekvämt. Men samma där, försöker man hänga på där så är man en snuskig karl som inte tänker på annat och säkert bara är ute efter ett knull. Säger man däremot ifrån att man inte gärna vill prata om sex med okänd på det viset så blir man likaväl bortsorterad.
Fast nu är det väl så att själva bortsorterandet är väl lika bra då man säkert inte passat ihop ändå - men att veta varför skulle vara intressant - eller inte. För nästa kombination är nya okända vilkor i vilket fall och är nog många gånger en björntjänst att jämföra med tidigare erfarenhet i alltför stor grad. Men funderar gör man ju om det är nåt fel på hur man är, tänker och resonerar.
 
Men då är det ju inte sexpratet utan förhållandeformen de efterfrågar som matchar dåligt med dina önskemål? Du skrev att du inte tyckte om att de ville prata om sex, och då tolkade jag det som att de ville prata allmänt om sex eller möjligtvis sexchatta lite. Inte att de föreslog en annan typ av förhållande.
Det är ju både och.
Men jag förstår inte varför man inte kollar av läget lite innan man frågar om jag tex vill ta hans kuk i munnen. Jag pratar ofta om sex och har haft flera kk men vill att folk känner av läget.
Jag känner mig otrygg med män som bara kör på.
 
Det är ju både och.
Men jag förstår inte varför man inte kollar av läget lite innan man frågar om jag tex vill ta hans kuk i munnen.
Ja det är kanske lite väl hardcore att börja med men jag hade tyckt det var synd om en potentiell partner (tillfällig eller stadig) inte vågade ställa frågan alls... Om han älskar det och jag hatar det så känns det ju rätt onödigt att träffas liksom. Lika bra att ta upp sånt fort tycker jag. Det kan ju läggas fram lite snyggare men jag tycker det är synd om man ska uppfostra andra människor, helst med lite skam som straffmedel, att inte prata sex alls.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det kan ju läggas fram lite snyggare men jag tycker det är synd om man ska uppfostra andra människor, helst med lite skam som straffmedel, att inte prata sex alls.

Nu känner jag mig lite träffad här eftersom jag föreslog att fräsa ifrån. Jag vill poängtera att jag inte har några problem med sexprat som så, om man kan diskutera det som en civiliserad människa och inte bara börja rulla fram sina fantasier efter några minuters chattande. Det är gränslösheten som är problemet, det här att de bara kör på och inte alls checkar av om det är okej att börja prata om sex, som för många är ett ämne de inte vill gå in på i detalj med precis vem som helst.
 
Ja det är kanske lite väl hardcore att börja med men jag hade tyckt det var synd om en potentiell partner (tillfällig eller stadig) inte vågade ställa frågan alls... Om han älskar det och jag hatar det så känns det ju rätt onödigt att träffas liksom. Lika bra att ta upp sånt fort tycker jag. Det kan ju läggas fram lite snyggare men jag tycker det är synd om man ska uppfostra andra människor, helst med lite skam som straffmedel, att inte prata sex alls.
Men allt behöver man ju inte ta reda på första chatten.

Jag lämnar den diskussionen nu.
Jag blir bara ledsen över att jag typ ska tåla saker jag tycker är respektlöst för annars uppfostrar jag männen.
Jag får så sanslöst mkt skit från män både på dejtingsidor och i vanliga livet. Kanske pga mitt utseende och utstrålning.
Som tjock och med ett utseende som mina vänner beskriver som "oskyldig, docksöt" tror jag man ligger illa till. Jag har mött så många män som vill förnedra och dominera mig på sätt som inte är okej. Och jag får ta skit som andra kvinnor normalt inte verkar behöva ta.
 
Senast ändrad:
Ska tilläggas att jag ofta pratar om sex annars och har haft flera KK men det är inte det som är problemet utan bristen på respekt. Man kan inte bara vräka ur sig sin kåthet och sexualitet på andra människor utan att kolla att det är okej. Och när man som mig är med om det hela tiden är det tröttsamt.
Och ja.... Jag har rätt att tycka att män är obehagliga som gör det.
 
Senast ändrad:
Som tjock och med ett utseende som mina vänner beskriver som "oskyldig, docksöt" tror jag man ligger illa till.

Jag förstår dig precis. Jag är tjock och har ett sånt där ansikte som ser harmlöst ut, plus en utstrålning som verkligen märks, och fy fasen vad vissa män tar sig friheter pga det. Det var dock värre när jag var yngre, jag har bara blivit mer och mer bitchig med åldern så irl får jag oftast vara ifred nu pga min läskiga utstrålning. :devil: Men det är tragiskt att jag ens har behövt utveckla en sån fasad pga att något med mig tydligen stör människor så mycket att de tycker de kan bete sig hur som helst.

Jag gav upp det där med onlinedejting för länge sedan för jag upplevde att män tyckte jag skulle vara glad som fick uppmärksamhet alls, det fanns liksom en förväntan att jag skulle göra precis vad de ville av ren tacksamhet. Spyr på sånt tänk, ungefär som att den största gåvan här i livet skulle vara att nån snubbe kan nedlåta sig till att ge mig lite kuk.

Och sen insåg jag för några år sen att jag ändå är asexuell så det var lika bra att jag la ner det där med att försöka träffa någon online, eftersom de flesta har så stort fokus på sexet. Tur i oturen antar jag, eftersom jag upplevde ett stort tvång av att behöva förhålla mig till andras sexuella intresse, och det kunde nog gått illa om jag hade dejtat när jag var ung och osäker.
 
Nu känner jag mig lite träffad här eftersom jag föreslog att fräsa ifrån. Jag vill poängtera att jag inte har några problem med sexprat som så, om man kan diskutera det som en civiliserad människa och inte bara börja rulla fram sina fantasier efter några minuters chattande. Det är gränslösheten som är problemet, det här att de bara kör på och inte alls checkar av om det är okej att börja prata om sex, som för många är ett ämne de inte vill gå in på i detalj med precis vem som helst.
Som jag skrev, så är jag inte heller så pigg på gränslöshet. Det är inte okej. Oavsett om det gäller sexprat eller annat.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Men allt behöver man ju inte ta reda på första chatten.

Jag lämnar den diskussionen nu.
Jag blir bara ledsen över att jag typ ska tåla saker jag tycker är respektlöst för annars uppfostrar jag männen.
Jag får så sanslöst mkt skit från män både på dejtingsidor och i vanliga livet. Kanske pga mitt utseende och utstrålning.
Som tjock och med ett utseende som mina vänner beskriver som "oskyldig, docksöt" tror jag man ligger illa till. Jag har mött så många män som vill förnedra och dominera mig på sätt som inte är okej. Och jag får ta skit som andra kvinnor normalt inte verkar behöva ta.

Jag tycker det är helt rätt att fräsa ifrån i såna lägen. Du är långt från ensam att tycka sånt är äckligt och långt från ensam om att råka ut för såna gränslösa män.

Man får ju ha någon form av taktkänsla.
 
Men allt behöver man ju inte ta reda på första chatten.

Jag lämnar den diskussionen nu.
Jag blir bara ledsen över att jag typ ska tåla saker jag tycker är respektlöst för annars uppfostrar jag männen.
Jag får så sanslöst mkt skit från män både på dejtingsidor och i vanliga livet. Kanske pga mitt utseende och utstrålning.
Som tjock och med ett utseende som mina vänner beskriver som "oskyldig, docksöt" tror jag man ligger illa till. Jag har mött så många män som vill förnedra och dominera mig på sätt som inte är okej. Och jag får ta skit som andra kvinnor normalt inte verkar behöva ta.
Jag citerar mig själv och fetar ett stycke som jag tror att du missade.

Men när ska man prata om sex då? Jag brukar ta upp det snabbt jag och blir inte alls avtänd om han tar upp det först.

Kan du inte bara skriva ”jag vill vänta med sexsnacket” UTAN att uppfostra? Eftersom det ju finns sådana som jag som helst vill prata med rätt frigjorda människor.

(Jag pratar inte om de gränslösa människorna som lyssnar dåligt. Du verkar tyvärr stöta på alldeles för många sådana äckel)

Jag tolkade det som att du menade rättframt sexprat överlag. Det du beskriver senare är ju något HELT annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 541
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
197
Senast: em76
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
8 296
Svar
1 356
· Visningar
138 614
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp