Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
I stort sätt håller jag med!
Men sen kan det ändå vara så att de ur ens egen synvinkel är bättre eller sämre, sen var det ju med att det att någon är en bra eller dålig mäniska för hur de är. Men då är det snarare tillbaks till riktigt ordpeteri, sämre eller bättre är relativa begrepp där då den ena jämförs med den andre. Dålig eller bra blir hur jag uppfattar det om jag vill gå till ytterligheter. Är det tilllåtet att säga att en rövhatt är en dålig mäniska - möjligt, fast ändå inte. Bäst är att undvika om det går.
Förstod det som "sämre för mig", typ, och i det ingår väl hur man trivs, hur man kommunicerar, hur man känner sig osv osv. Alla vet vi väl att alla inte tycker lika eller fungerar lika bra med alla människor.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Min "kompisdejt" blev bra. En pratsam promenad och så slängde vi raskt ihop lite käk hemma hos mig under smidigt samarbete, kändes väldigt naturligt på nåt sätt. Skönt att träffa nån utan att söka efter attraktion och vibbar. Vi kommer att ses igen.

Hade inte hörts med A sen vi sågs sist, vi hade bara sagt att vi nog skulle ses idag. Skrev till honom vid lunch igår och en gång till under kvällen, men inget svar på hela dan... Såg att han varit aktiv på messenger till och från. Jag är nu själv ofta seg med att svara men tyckte det var lite väl obrytt, blev less och tänkte "okej dumpa mig då", drog frustrerat igång en tinderboost jag hade kvar innan min plusmånad går ut och tråkchattade med den enda match jag fick tills jag blev helt less på det. Kollade på tinderbilder på "kompisen" och då swoshade attraktionen plötsligt in lite när jag började tänka på honom. Sov dåligt.
A hade svarat sent på natten med ett "ibland tar jag paus från facebook". Han vill ses ikväll. Såklart. Det visste jag ju egentligen Men jag är trött och inte så peppad just nu.
 
Om jag jämför någon ny med mitt ex brukar det vara med tanken "Vad härligt att den här personen/relationen verkar kunna ge mig nåt jag inte kunde få med mitt ex". Därmed inte sagt att mitt ex skulle vara sämre. Alla ger ju olika saker och hade varit väldigt tråkigt annars.
 
Sen pratar jag inte ex med de tjejer jag träffar. Så dom blir inte jämförda alls med mitt ex.
Så bara för att du inte pratar om ditt ex med tjejer du träffar så blir dom inte jämförda med ditt ex?
Det hänger inte ihop med
Däremot har jag gett upp att hitta nån som mitt ex. Fattar fortfarande inte hur jag kunde träffa nån som henne...
Och tyvärr har jag svårt att nöja mig för nåt sämre.
 
Apropå sidospåret så har jag aldrig i mitt liv jämfört varken människor eller relationer (eller alla mina hästar genom åren) eller reflekterat över huruvida de skulle vara bättre eller sämre. Funderar nog mest på vad de plockar fram hos mig och om det känns positivt eller negativt för mig i situationen nu eller i det långa loppet. Den inställningen gör det väldigt enkelt för mig att träffa och lära känna nya människor upplever jag! Jag har också noll förväntningar på andra eftersom jag hatar att ha förväntningar på mig själv.
 
Idag har jag haft en riktigt skitdag, där frustrationen, stressen och irritationen blev för stor så jag grät. På eftermiddagen hade det lugnat sig lite och började få kontroll på läget, då när jag är på väg till ett företag och ska svänga vänster, kommer det en personbil och blinkar med helljuset och det vinkar glatt från föraren. Det visade sig vara TK, jag svävade på lite rosa fluffiga moln där ett tag. :heart

Tänk va en litet vinkade kan göra. :p
Märkte även att mina känslor inte dött än också.
 
Jag överlevde min träff.
Han höll dock på att inte göra det :p
Är tydligen allergisk mot hundar. Varken Ruben eller mopsen är allergivänliga. Han såg fötjävlig ut när han åkte hem och lät mer död än levande :laugh:
Tror vi lägger ner det där faktiskt :p
Det var synd, men var det han som skulle flytta iväg?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Man vet ju aldrig.
Ligg har jag ju så jag klarar mig om jag vill.
SJ är ju alltid redo om det kniper :p
Man ska aldrig säga aldrig sägs det så. :p
Ligg är jag inte så intresserad av, speciellt inte med tanke på att jag har HPV virus, som inte försvunnit än. Hade varit bättre med något fast sällskap för att minimera smittorisken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 517
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 146
Svar
1 330
· Visningar
136 843
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp