Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver lite kloka råd. Jag har en förmåga att kunna hoppa på det mesta.
Är man galen om man sticker iväg på en kryssning med en helt främmande man som man bara pratat med någon dag? Borde väl inte vara värre än att träffa någon ute, eller?
 
Haha, nja jag poppar snarare prosecco på Kungsholmen med folk från orten som har gjort en mindre klassresa och idag har råd med en hot shot och en burgare på paviljongen utan att plånboken skriker :D
Där jag växte upp gick klassresorna enbart till skolgården! Hårda livet som första generations invandrare i ghettona runt mariatorget.

Nåja nog OT :D Ill blame it on the coffee
 
Behöver lite kloka råd. Jag har en förmåga att kunna hoppa på det mesta.
Är man galen om man sticker iväg på en kryssning med en helt främmande man som man bara pratat med någon dag? Borde väl inte vara värre än att träffa någon ute, eller?
Det är ju lite jobbigt eftersom du är "fast" tills båten anländer men annars om du har en bra känsla med/om personen så ser jag inget problem.
 
Hoppade in då jag har tråkigt på jobbet...

Allt går lysande... Nu är tom jag "lugn"... Dvs vet var jag har honom (lika mycket som han har mej :love:)
Vi har bott ihop "på riktigt" (dvs egen hyreslägenhet) men haft inneboende (med barn :yuck:) så nu har vi däremot hittat och skrivit kontrakt på en egen 2a. Så vi ska bo själva snart å bägge längtar lika mkt till privacyn igen :p Han ville ju bo med kompis då jag jobbar och är iväg så mkt men som sagt nu vill han hellre bo bara vi...
Jag söker också jobb där vi bor då de inte alls funkar att vi är isär (vi är lika på den punkten)

Så peppar peppar men jag (och han) är hur nöjda som helst med varandra... :bump:
 
Behöver lite kloka råd. Jag har en förmåga att kunna hoppa på det mesta.
Är man galen om man sticker iväg på en kryssning med en helt främmande man som man bara pratat med någon dag? Borde väl inte vara värre än att träffa någon ute, eller?
Jag skulle inte göra det! ...men jag är väl lite feg och onödigt förnuftig ibland.
 
Eftersom jag avskyr ungefär alla jag träffar så skulle jag aldrig göra det.
Hahaha!

@Pam
Verkar han vettig så varför inte. I värsta fall får du väl ragga annan sovplats :p första gången jag träffade min sambo åkte jag hem till honom och stannade ett par dagar, 30 mil hemifrån så jag hade kunnat göra något sånt iaf.

Eller kanske inte kryssning då jag får Estonia-ångest av kryssningsbåtar.
 
Eller kanske inte kryssning då jag får Estonia-ångest av kryssningsbåtar.

Äntligen en människa som förstår min hysteriska fobi för färjor, som definitivt grundade sig i Estonia och som fick mer bränsle när jag som tolvåring såg Titanic första gången. Folk brukar tycka att jag är dum i huvudet när jag säger det. Jag tycker Estonia är så obegagligt att jag får gåshud bara av att skriva det.
 
Såg en presentation där en tjej själv beskrev sig som "fun size" O_o. Varför?! :arghh:
Less-Candy-Is-Not-Fun.jpg
 
Jag träffade andra killen jag "dejtar" igår (hm, måste komma på något att kalla honom) och vi hade det lika mysigt som vanligt. Drack lite öl, kollade film och myste. Han är fin, gillar honom verkligen!
Och jag fortsätter skriva friskt med spanjoren, han blir kvar i Stockholm lite längre än tänkt, så jag hoppas vi hinner ses igen. Han liknar ingen annan person jag träffat innan, han är så spännande och intressant! Glad att jag ska förbi hans hemstad i sommar, vill inte tappa den här personen, oavsett vad som händer i framtiden. :)

Har en dejt med en ny kille ikväll, men känner mig helt ur form plus har världens mensvärk så tror jag tänker ställa in, hoppas han inte tror att jag försöker komma undan. Hans problem i så fall i och för sig. :p

@strawberrysylt Ja, gör det!! Jag började också läsa på lite, väldigt spännande!

Åh jag vill också träffa en spanjor :love:!
 
Behöver lite kloka råd. Jag har en förmåga att kunna hoppa på det mesta.
Är man galen om man sticker iväg på en kryssning med en helt främmande man som man bara pratat med någon dag? Borde väl inte vara värre än att träffa någon ute, eller?
Äsch jag säger tuta och kör! Livet är roligare om man är lite våghalsig emellanåt
 
Okej team, radgivning gallande app-dejtande och hur fafang man kan vara...

Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Jag ar inte stolt over mig sjalv, men jag fixar verkligen inte killar som ar kortare ar min sjalv... :o
jag ar inte superlang, men lang nog for att det iaf har i UK finns gott om killar som ar runt min langd och kortare. Jag kommer pa mig sjalv att spana supernara pa bilderna, for att se om det finns nagon referenspunkt dar jag kan avgora langden.
Jag vill ju inte vara oartig/fafang och fraga en kille som inte har langden i sin profil, men a andra sidan sa fixar jag verkligen inte en kortare killle...

Tips, rad, tankar?
 
Okej team, radgivning gallande app-dejtande och hur fafang man kan vara...

Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Jag ar inte stolt over mig sjalv, men jag fixar verkligen inte killar som ar kortare ar min sjalv... :o
jag ar inte superlang, men lang nog for att det iaf har i UK finns gott om killar som ar runt min langd och kortare. Jag kommer pa mig sjalv att spana supernara pa bilderna, for att se om det finns nagon referenspunkt dar jag kan avgora langden.
Jag vill ju inte vara oartig/fafang och fraga en kille som inte har langden i sin profil, men a andra sidan sa fixar jag verkligen inte en kortare killle...

Tips, rad, tankar?
Jag tycker nog att om man har särskilda krav så är det bäst att vara ärlig med dem i sin profil.
 
Åh jag vill också träffa en spanjor :love:!

Jaa, han är fantastisk!! Imorgon åker han hem, känns lite ledsamt.

@Stefffie Jag skulle också skriva det i min presentation och/eller inte svepa höger på dom som inte har längd utskrivet eller där det tydligt syns att dom är längre än dig. Tycker inte det är så konstigt om det är viktigt för en, så slipper en ta upp det senare. :)
 
Okej team, radgivning gallande app-dejtande och hur fafang man kan vara...

Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Jag ar inte stolt over mig sjalv, men jag fixar verkligen inte killar som ar kortare ar min sjalv... :o
jag ar inte superlang, men lang nog for att det iaf har i UK finns gott om killar som ar runt min langd och kortare. Jag kommer pa mig sjalv att spana supernara pa bilderna, for att se om det finns nagon referenspunkt dar jag kan avgora langden.
Jag vill ju inte vara oartig/fafang och fraga en kille som inte har langden i sin profil, men a andra sidan sa fixar jag verkligen inte en kortare killle...

Tips, rad, tankar?
Jag skulle på dejt med en kille som inte hade skrivit ut sin längd. Natten innan så drömde jag att han var 1,52m! :rofl: (Han var 1,84 så det var lugnt! :angel:)
 
Okej team, radgivning gallande app-dejtande och hur fafang man kan vara...

Det ar ju hyfsat vanligt bland killarna att skriva ut sin langd i din profil - men hur hanterar ni dem som inte gjort det?
Jag ar inte stolt over mig sjalv, men jag fixar verkligen inte killar som ar kortare ar min sjalv... :o
jag ar inte superlang, men lang nog for att det iaf har i UK finns gott om killar som ar runt min langd och kortare. Jag kommer pa mig sjalv att spana supernara pa bilderna, for att se om det finns nagon referenspunkt dar jag kan avgora langden.
Jag vill ju inte vara oartig/fafang och fraga en kille som inte har langden i sin profil, men a andra sidan sa fixar jag verkligen inte en kortare killle...

Tips, rad, tankar?

Jag är 175 och de jag dejtat från Tinder hade inte skrivit ut sin längd. De visade sig vara längre än mig, både lite och mycket längre än mig.
 
Och där blev jag dumpad...
Det kom lite oväntat för mig då jag trott Kompis var på väg åt andra hållet utifrån hur på och mysig hann kändes när vi sågs förra veckan, och i kontakten efteråt. Och även igår när vi sågs var det främst han som tog initiativ till närhet. Men antar att det var hans sätt att känna efter.
Vår träff igår var halvdan, jag hade dragit igång en del känslor och förväntningar, blev lite stelt och vi var jättetrötta båda två, sen hade vi ändå sex och det var mysigt men lite stressat. Kändes sådär efteråt, men ändå lugnt, hade ingen panik över det. Blev ändå glad att han ville ses igen ikväll... Men det var alltså för att han ville snacka med mig om att han inte känner så mycket och bara vill vara kompis hädanefter (fan också, skulle valt ett annat smeknamn på honom).

Och det här känns... inte som nån katastrof men väldigt tomt. Han har hunnit bli speciell för mig. Jag är samtidigt tacksam och lättad att han tog upp det nu och inte höll kvar mig i nån ambivalent relation. Jag har inte hunnit falla så hårt för honom än, men var på god väg.

Får smälta detta lite och se om vi kan fortsätta hänga som vänner, jag hoppas det. Det har ju inte handlat om nån stark attraktion och fysisk dragning egentligen, utan det är personligheten som klickat, vi har kommit varann nära på ett speciellt och ja, ganska kompisaktigt sätt faktiskt. Han känns som en kollektivkompis, jag har bott mycket kollektivt tidigare i livet, och det blir nån viss känsla där. Vore fint om det funkar att få ha kvar den känslan med honom. Vi får se.

Blir såklart en del snurr "Vad gjorde jag för fel? Var jag för dålig i sängen?" osv. Men det var ju inget sånt, hävdade han bestämt.

Nu har jag haft fyra olika tinderhistorier, och samtliga har avslutats efter sjätte eller sjunde dejten. Kan ju inte vara bara en slump... nån mer som sett samma fenomen? Antar att det är nåt slags avgörande skede där när man lärt känna varann tillräckligt för att se ett vägskäl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 255
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 570
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp