Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär, bokat dejt med Hundkillen också. Fika hemma hos mig. Får se hur det går :angel:. Men lååångt fram i tiden.

Har försökt få igång lite konversation med irländaren men det går trögt. Han tycker tydligen inte att jag är lika rolig som jag själv tycker ;). Får se hur det funkar att träffas, om han inte avbokar tills dess? Verkar inte jättepepp.
 
Vad innebär det? Att ni sågar itu en främling tillsammans?:D

Det hade ju varit en spännande dejt om inte annat :D Men det är någon form av escape room där man måste lösa ett antal problem inom en timme för att bli utsläppt, och detta har då tema från Saw filmerna. Jag är extremt lättskrämd, jag tog med mina småsyskon till Gröna Lund när det var öppet över Halloween och skulle gå i deras nybyggda spökhus med min lillasyster på 12 år. Jag var helt seriöst vettskrämd innan vi skulle gå in men det kunde jag ju inte visa för henne :laugh:
 
Och där blev jag dumpad...
Det kom lite oväntat för mig då jag trott Kompis var på väg åt andra hållet utifrån hur på och mysig hann kändes när vi sågs förra veckan, och i kontakten efteråt. Och även igår när vi sågs var det främst han som tog initiativ till närhet. Men antar att det var hans sätt att känna efter.
Vår träff igår var halvdan, jag hade dragit igång en del känslor och förväntningar, blev lite stelt och vi var jättetrötta båda två, sen hade vi ändå sex och det var mysigt men lite stressat. Kändes sådär efteråt, men ändå lugnt, hade ingen panik över det. Blev ändå glad att han ville ses igen ikväll... Men det var alltså för att han ville snacka med mig om att han inte känner så mycket och bara vill vara kompis hädanefter (fan också, skulle valt ett annat smeknamn på honom).

Och det här känns... inte som nån katastrof men väldigt tomt. Han har hunnit bli speciell för mig. Jag är samtidigt tacksam och lättad att han tog upp det nu och inte höll kvar mig i nån ambivalent relation. Jag har inte hunnit falla så hårt för honom än, men var på god väg.

Får smälta detta lite och se om vi kan fortsätta hänga som vänner, jag hoppas det. Det har ju inte handlat om nån stark attraktion och fysisk dragning egentligen, utan det är personligheten som klickat, vi har kommit varann nära på ett speciellt och ja, ganska kompisaktigt sätt faktiskt. Han känns som en kollektivkompis, jag har bott mycket kollektivt tidigare i livet, och det blir nån viss känsla där. Vore fint om det funkar att få ha kvar den känslan med honom. Vi får se.

Blir såklart en del snurr "Vad gjorde jag för fel? Var jag för dålig i sängen?" osv. Men det var ju inget sånt, hävdade han bestämt.

Nu har jag haft fyra olika tinderhistorier, och samtliga har avslutats efter sjätte eller sjunde dejten. Kan ju inte vara bara en slump... nån mer som sett samma fenomen? Antar att det är nåt slags avgörande skede där när man lärt känna varann tillräckligt för att se ett vägskäl.

Ja 6 dejter är något återkommande i mitt dejtingliv.
 
Jag åkte förbi en såndär escape-histora med bussen igår och tänkte att det lät hemskt. Lösa saker väldigt snabbt under hög press för att kunna ta sig ut. Låter som en helt vanlig dag på jobbet, varför skulle man vilja göra det när man är ledig? Nu har det föreslagits som dejt i helgen :rofl:

Vad säger ni, någon som testat?
Jaa! Jättekul! :D
Aldrig dejtat på ett sånt ställe dock, utan snarare ett ställe jag åkt till med kompisar. Känns som att jag genom hela uppväxten åkt till ett liknande ställe, Boda Borg. Men escape är kul. :)
 
Nu har han bokat ett Saw-room på lördag :nailbiting::laugh: Kan ju gå hur som helst det här känner jag :p Vi betalar en del så lär nog bara bli vi två :angel:

Äe vad läskigt!! Gick zombie-huset på Liseberg med mina två småsyskon, jag gick först. Jag var seriöst rädd haha. Lite tilltufsad då jag alltid tänkt att vid en ev zombieattack skulle jag va rena Mila Jovovich men well det tror jag inte längre :o
 
@enough Jobbigt! :( Förstår att det känns tomt! Skönt att han sa som det var i alla fall.

Jag är lite rädd för att hamna i samma situation själv, fast från andra hållet. Svårt att veta hur allvarligt andra ser på det man gör tillsammans och ibland svårt att veta vad man själv tycker? Jag känner dock på mig att jag kommer få utvärdera detta inom en snar framtid (och då har jag ev. ett eller två bidrag till 6-7:e dejtfenomenet).
Ja det är väl helt ofrånkomligt att hamna i den situationen ibland, eller ofta. Och kan vara riktigt jobbigt från båda hållen.
Har varit lite tung dag idag med mycket onödigt ältande, men ska nog lätta snart!
 
Aldrig hört talas om. Var personerna trevliga? :D

Nja, vågade inte ta reda på det då jag tog bort matchningarna omgående:p
Men det var alltså två personen som jag absolut inte swipat höger på, det fanns liksom inget alls på deras profiler som var intressant enligt mig. Och jag har inte fylletindrat och är rätt restriktiv med högerswipes så jag vet verkligen var dessa matcher och konversationer kom ifrån.
 
Nja, vågade inte ta reda på det då jag tog bort matchningarna omgående:p
Men det var alltså två personen som jag absolut inte swipat höger på, det fanns liksom inget alls på deras profiler som var intressant enligt mig. Och jag har inte fylletindrat och är rätt restriktiv med högerswipes så jag vet verkligen var dessa matcher och konversationer kom ifrån.
Ficksvepningar kanske?
 
Jag åkte förbi en såndär escape-histora med bussen igår och tänkte att det lät hemskt. Lösa saker väldigt snabbt under hög press för att kunna ta sig ut. Låter som en helt vanlig dag på jobbet, varför skulle man vilja göra det när man är ledig? Nu har det föreslagits som dejt i helgen :rofl:

Vad säger ni, någon som testat?

Yes - det är jättekul! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag är less på att känna mig beroende av sociala medier, och på att titta på mobilen när jag egentligen inte vill, som när min son (9...
2
Svar
22
· Visningar
2 242
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp