Bukefalos 28 år!

Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Tyvärr verkar det som majoriteten (alla) elever blir försenad till terminsstart då ingen har hittat rätt än.

Hoppas att åtminstone någon hittar en kartbok inom kort

1694710710292.png
 
Tyvärr verkar det som majoriteten (alla) elever blir försenad till terminsstart då ingen har hittat rätt än.

Hoppas att åtminstone någon hittar en kartbok inom kort

Visa bifogad fil 128015

Hm... Är det där nån person man ska känna igen? Tycker det ser ut som nån person från familjen Dracula. Är det goth-tema kanske? Men vad ska vi då med kartbok till? Frågorna blir bara fler och det är tre timmar till första DL.
 
Vi börjar terminen lite lätt med uppsatsskrivning. Uppsatsen ska innehålla svaret på frågorna - Vad tror du är temat för denna lek och vilken kurs/program har du valt att gå under hösten? Uppsatsen ska vara inne innan DL1 för att räknas in i terminsbetyget.

Roller

Goda

Spionen - får veta alla specialrollers val NattDL
Siare – får sia en person per natt NattDL
Siren – kan en gång under lekens gång göra så att allas röster hamnar på den personen hon själv har röstat på. DagDL
Jägare - tar med sig en person in i döden. Skickar varje NattDL pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.
Ängel – kan varje natt beskydda en deltagare NattDL
Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.
Bybor

Onda
Ulvar – finns i lyan och kan kommunicera med varandra
Psykopat, en av ulvarna är psykopat och kommer dra med sig en god när denne där (LL lottar)

Vinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda

Deltagare
1. hemlig
2. Heffaklumpen
3. qitis
4. Harrysen
5. Habina
6. Blacksmithfarm
7. cirkus
8. Snurrfian
9. Hedinn
10. Artline
11. LenaH
12. Elo
13. Mirtai
14. Lobelia
Jag tror att detta är en lek som kommer att handla om blåljuspersonal för jag såg att det förekom en siren och jag tänker att en psykopat, en jägare och en ängel i samma bekantskapskrets kan orsaka en utryckning helt enkelt.

Till hösten ska jag läsa till frisör på förekommen anledning!
 
Hm... Är det där nån person man ska känna igen? Tycker det ser ut som nån person från familjen Dracula. Är det goth-tema kanske? Men vad ska vi då med kartbok till? Frågorna blir bara fler och det är tre timmar till första DL.
Vissa av er vet att jag har dykt djupt ner i AI-träsket och skapar en hel del bilder med hjälp av AI. Det här är en helt fiktiv headmaster som är lite, lite besviken på er. Men samtidigt helt på temat :sneaky:
 
Eftersom det inte finns några regler, får man då rösta på LL för att hon förvirrar mig mer än nån annan. Vilket känns väldigt ulvigt. :cautious:
 
Jag säger bara så här - är jag känd för övertydliga vinkar? :angel:
(förutom när jag faktiskt vill ni ska inse att jag är Borgmästare typ......)
 
Jag tycker att @Habina snurrar in sig lite i hur @Artline skulle ha kunnat tänkt, frågan är om habina tänker rätt och Artline är ulv eller om det är habina som är ulv och försöker göra artline till ulvig?
Sen blandar sig BSF in i leken och talar om att Art har fel om antalet ulvar. Jag undrar om BSF möjligen har facit, hur kan hon annars veta att @Artline har fel. Sen låter det onekligen som att 3 är väl lågt - men vet gör bara LL och ulvarna. Försäger sig BSF eller är det mest att hon utgår från att antalet är för lågt?

Jag skabstrax börja jobba, så vill rösta nu för säkerhets skull.

Här har vi 2 somnfjäskar för LL🤔






Artline räknade fel, lågt, på antalet ulvar. Trots att hon nyss varit med-LL. Kan här vara en ulv som vill inlagda goda i falsk trygghet?

Blacksmithfarm röstar på Artline pga ovan.


Edit, stavfel.
 
Sen blandar sig BSF in i leken och talar om att Art har fel om antalet ulvar. Jag undrar om BSF möjligen har facit, hur kan hon annars veta att @Artline har fel. Sen låter det onekligen som att 3 är väl lågt - men vet gör bara LL och ulvarna. Försäger sig BSF eller är det mest att hon utgår från att antalet är för lågt?

Intressant! Noterade inte att att BSF lät så tvärsäker. Dock nämner hon inget antal, bara att Artline räknar för lågt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 751
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 095
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 800
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 514
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp