Den siarlösa ulvleken

Okej, jag tar någon/några sidor i taget, så kanhända ngt jag kommenterar redan är utrett

Där håller jag med dig. Vet inte om en lek helt utan info var så bra :p
Den var väl tänkt att ge onda en chans, och det har den ju gjort...😅 inte en enda ond utröstad (eller käkad) på 3 DL...
Med det sagt kom jag på en tanke jag hade förut: rösterna på LenaH dag 1. Om LenaH är god vill jag väldigt gärna ha henne vid liv. Är hon ond kan man lyncha henne senare och vanligtvis är man ändå inte säker på någons ondska dag 1. Cirkus och Jfrelin röstade på LenaH. Jfrelin hakade även på mot fio. Cirkus har känts ganska anonym och inte jagat mig som hon brukar.

Fattar att Jfrelin inte har tid/ork med leken men röstningen är misstänkt. Röstningen igår mer till cirkus fördel tror jag.
Vad tänker du om cirkus, nu när det visade sig att jfrelin var god?
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.

Jag har också tänkt ett tag att bsf i vart fall inte borde vara i lyan -men det har mest varit på känsla (jag uttryckte det imorse innan natt-DL tex )
Men har inte riktigt släppt tanken att hon kan vara svarta fåret
Ja, alltså, spela högt med lotten dag 1 istället för att säkra en onds överlevnad, utan att tråden kan se vad exakt som hänt? Känns inte troligt.
Jag kan förstå att du/ni inte vågar skriva av mig som svart får, men jag är varken får eller ulv...
 
@Blacksmithfarm jepp, det är utrett. Var jag som tolkade din kommentar fel.
Och ja, det är ju lite skumt ingen hängt på mot q. Men samtidigt kan inte alla kvarvarande vara ulvar, då vore leken slut.
Jag har inte hittat nåt där som gör att jag velat rösta där och tja, som jag skrev igår (väl, eller drömde jag) så måste vi få ut en ond nu. Vi har däremot verkligen inte råd att lyncha fel god.
 
Jag känner mest att det är för svårt.
Jag fattar fan inte var ulvarna är. Just nu kan det vara precis vemsomhelst.
Jag tror ju att Harry eller Gabby kan vara fårulv iom DL1 men jag kan tro vadfansomhelst för jag vet ändå ingenting.
Tycker ju att det fortfarande är skumt att q inte får fler röster per se. Eller varför jag inte ens är misstänkt så mycket eller varför jag inte tycker att Niyama är skitskum, det är jävligt oroväckande.
Bsf gissar jag inte är i lyan men kan vara svart får.
Jag orkar inte
 
Okej, här har vi då en liten sammanställning varför jag tror cirkus är ulv

Alltid stress..nu är jag på färjan och det har inte framkommit så mycket att jag har annat än ett miniskav att gå på.

Cirkus röstar på LenaH
Eftersom hon svarar på obligatorisk fråga innan hon vet sin roll. Är det för att hon är rädd för att bli utpekad som vinkare/vinkad till?

Väldigt lätt röst på LenaH som säkert är den som ulvarna ville ha ut först av alla. Förklädd BOP där cirkus nog vet själv att inget i den teorin på något sätt skulle kunna göra LenaH misstänkt.

Jag är helt ok med att bli lynchad om det ger lite svar för er andra. Jag är inte så viktig för leken att jag nödvändigtvis ska vara kvar

@qitis inlägg som jag refererar till nedan.

Jag tycker det är lite märkligt med alla röster som rasade in på fio, varför kom det inte lika många på q?

Såklart att det kan vara så - men då är ju frågan varför de inte hakade på mot q som ändå fick den första rösten av alla. Jag vet inte men jag är rätt tvek på q faktiskt av den anledningen, om hon är god så hade jag tyckt att de ganska troligt scenario är ändå att flera (tänkt ulvar) röstat där.

Två inlägg där cirkus försöker få @qitis misstänkt med grund att hon inte fick några röster.

De kanske trodde att fio var lättare att få med sig flera mot? Jag har inte riktigt hängt med alls på varför q skulle vara misstänkt om jag ska vara ärlig, det var ju bara BSF som röstade på henne DL1 också, då var det ingen som hängde på. Medans både jag, Harrysen och Glimra t.ex. röstade på fio i DL1.

Det jag funderar på med q är också om hon hade gått ut och skrivit i tråden om att det var "ok" att lyncha henne om hon var i lyan. I så fall hade hon väl snarare skrivit det där och kunnat fixa alibi åt sina kompisar. Visst att det kan vara lurighet att skriva så också men jag vet inte om q brukar göra så när hon är ond?

Börjar också fundera på om ulvarna passade på att lyncha fio och käka Glimra för att få mig (och/eller Harrysen) att verka mera misstänkta. Känner mig lätt paranoid idag :cautious: .

Mitt inlägg som svar på cirkus där jag bland annat nämner q's "det är ok att lyncha mig" inlägg.

Fast de har ju sin dolda röst att ta till så jag tycker det är ett konstigt resonemang att de trodde att fio var körd - de är ju vad vi trot minst 4 stycken som kan se till att en god ryker - en av dessa kan dessutom rösta på ett sätt i leken och ett dolt.

cirkus svar till mig där hon helt ignorerar min fundering om q's inlägg ovan. Jag tror att en god cirkus som verkligen ville hitta ulvar och inte bara försöka få q misstänkt hade gett mig lite input i om hon verkligen tror att en ond q hade skrivit "ni får lyncha mig" i tråden.

Om q är god, varför har ingen ond sett chansen att haka på min/a röst/er? "Alla andra" tidiga röster har fått "följare". Tillfällighet, eller är Q ond och det är därför?

Jag tänker alltså att onda gärna antingen gömmersig i ströröster eller hakar på någon som röstat på någon god. Så om Q är god, varför har ingen följt min röst? Typ.

Exakt - någon ulv borde följt med - OM hon är god.

Lade med ett inlägg från BSF också där cirkus återigen tar chansen och hoppar in och håller med, pushar på denna teori.

Nähä. Jag tror ju att om ulvarna får korn på en god q kommer de göra vad de kan för att få henne misstänkt.

Ja du cirkus, är du en ulv som gjorde vad du kunde för att få q misstänkt? O_o

forts i nästa inlägg för det blev för långt...
 
Jag har funderat på det och tänker att om bsf är ulv så borde de lagt sin dolda röst på fio så att de säkrade att en ulv inte rök, varför chansa och lägga den på LenaH? Det gör att jag tror att bsf kan vara god (eller i allafall inte i lyan) och att lyan bara kunde låta lotten styra utan att vara oroliga för att en kollega skulle ryka.

Om den som har den dolda rösten var inne och kunde ändra 5 minuter innan DL. Rösterna på BSF kom så sent så jag vågar inte lägga bort henne helt.

cirkus lägger fram en teori om bsf, inte något skumt med den egentligen men återigen så ignorerar cirkus mig när jag svarar henne och tar upp att rösterna på bsf kom såpass sent.

Det bär mig emot - men jag tänker lika som dig.

Jag ska nog också försöka att rösta nu för jag väntar eventuellt besök.
Jag går på att jag tror att någon av de som röstat på fio igår är ulv och Glimra är borta ur den ekvationen och av de tre andra är det nog Jfrelin och Gabby som sticker ut mest.

Jag röstar nu för snart kommer mig kompis

Jag tror ju att minst en ulv röstade på fio och av de som är kvar är det Heffa, Kila, Jfrelin och Gabby. jag har nog släppt heffa för stunden. Jag tycker ju att Jfrelin gör det lite enkelt för sig att rösta på q idag även om IRL kan ta energi så skaver både DL1 och DL2 rösterna. Kila skippar jag pga hennes röst på Harry som är en annan (utöver Gabby) kandidat till att vara fårulv.

cirkus röstar på Jfrelin

Och sen det här då när hon lite lägligt "glömmer bort" Kila av rösterna på fio. Och av någon anledning tycker hon inte att jag är speciellt misstänkt heller, hon slänger ur sig lite lösa funderingar både med teorin att jag skulle vara fårulv och att jag röstat på fio men vågar inte riktigt lägga upp mig som ett alternativ att lyncha. Och eftersom jag vet att jag inte är fårulv och jag tror inte att Harrysen är det heller så tycker jag det är lite väl lätt hon lägger bort Kila med den motiveringen. OK om hon bara hade haft Harrysen som fårulvskandidat men enligt henne själv så skulle det ju lika gärna kunna vara jag? Vad är det som gör att hon tror såpass mycket på Harrysen som fårulv istället för mig? Så mycket att hon är beredd att lägga bort Kila som alternativ i en såpass viktig lynch, när Kilas röst på fio dels var mer skum (de kan väl de flesta ändå hålla med om) än Jfrelins och Jfrelin dessutom hade väldigt tråka RL omständigheter som förklaring.

Nu tycker jag att det känns ännu mindre som att Kila är ulv.

Med vänlig hälsning - en som kan ha fel

Jag vet inte om q är ond men effekten kan vara att det lockar fram vissa ur skuggorna och idag var Jfrelin väldig snabb att rösta på q oh jag tror att det är för att hon hoppades på flera röster där och det håller och det stärker mig i vad jag tror (gissar) om Jfrelin

Här känns det bara som att hon försöker vända så många hon kan till att rösta på Jfrelin. Och nu när vi vet att Jfrelin var god får det mig att tro att cirkus och @Kilauea är ulvar tillsammans. Om jag hinner innan DL eller lever efteråt ska jag försöka gå igenom Kila själv också.
 
Nästa samling citat.

Jag pratar om DL1 när jag tänker dig eller Gabby som fårulv och rösterna på fio. Det är bara ni två kvar av de som röstade på henne då

Nu hänger jag inte riktigt med, på vilket sätt är Harrysen möjlig fårulv? Och hur gör det Kilauea mindre hårig?

Och på vilket sätt är G_O möjlig fårulv?

Säger inte att ni är fel ute med Jfrelin, jag misstänker ju själv henne (och sorterade egentligen bara bort henne pga hennes citat från dagen innan i röstmotiveringen + att hon var anonym i förra leken också och var god, dvs väldigt lösa grunder). Men jag hänger inte riktigt med på tankegångarna bara.

Gissa tre gånger

Om ni sitter i lyan och du är fårulv är jag ytterst tveksam till att hon hade röstat på dig. Du är ändå en möjlig fårulv serru

Om Harry är fårulv bör inte lyakamrat röstat där.

Vill bara ha med det för jag insåg att jag återigen blandade ihop de onda specialarna... member vi pratar om den som ingår i lyan här, den som har en dold röst?
Då kan jag släppa min förvirring kring scenariet ulv röstar på svarta fåret, vilket jag blandat in i ekvationen i onödan.
 
Vill gärna gå igenom sen: Q-Cirkus-Niyama-Lobelia - (Kilauea?) som inte, vad jag minns ur minnet misstänkt varandra åt något håll direkt? Annat än att Cirkus väl skrivit att det är skumt att ingen följt rösterna på Q.
 
Plockar med denna

DL1

16.32 cirkus röstar på LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea
Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten

DL2

18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20.27 Jfrelin röstar på fio
20.29 Glimra röstar på fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19 fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på fio
Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo


DL3
16.06 Jfrelin röstar på qitis
16.13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen
20.46 Lobelia röstar på Kilauea
20.48 qitis röstar på Jfrelin
21.01 Heffaklumpen ändrar röst till Jfrelin
Lynchas: Jfrelin - bybo



Vi som är kvar har röstat enligt följande:
Heffaklumpen:
Kilauea - fio - (Kilauea) Jfrelin
Harrysen: fio - Kilauea - Kilauea
Blacksmithfarm: qitis - qitis - qitis
Kilauea: Harrysen - fio - Harrysen
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm - Jfrelin
cirkus: LenaH - Heffaklumpen - Jfrelin
Gabby_Ossi: fio - fio - Kilauea
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen - Jfrelin
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm - Kilauea
 
Jag pratar om DL1 när jag tänker dig eller Gabby som fårulv och rösterna på fio. Det är bara ni två kvar av de som röstade på henne då
Nubfår jag back bandet lite igen.

Harrysen och Gabby_Ossi är möjliga fårulvar pga deras röster på fio.

Tänker du då att jag är ond? Eller varför inte ha med Q och Lobelia som röstade på mig och därför bör falla under samma tanke om man tänker att både jag och fio är goda? (Fio vet alla är god, och jag vet min egen roll...)
 
Varför försöker inte @Kilauea rädda sig själv?
Det känns återigen som i fiolynchen

Tänker högt nu.
Om det är värt rädda mig själv måste jag ändra till Jfrelin eller qitis.

BSF tyckte det var konstigt att ingen följt henne i rösten på q om q är god. Q själv röstade på bsf förra lynchen, så frågan är....Jag tror inte de är i lyan tillsammans, men vem av dom är? Är nån av dom? Eller är det två goda som hakat upp sig på varandra?

Väljer jag fel på jfrelin eller q finns det risk viktig roll åker. Det är ju ingen hemlighet att nån har rollen som ängel liksom. Vem det är vet bara ängeln själv och ulvarna. Har svårt att tro att de struntade i att käka första natten. Vet helt enkelt inte om jag vågar avgöra så.

Nä. Jag får ingen känsla av att @Kilauea skulle vara ond faktiskt?! Det känns verkligen genuint det hon skriver (och röstar -eller snarare inte röstar på !)
Jag går därför på mitt andra spår.

Qitis röstar på JFrelin pga hennes röstrad.
Hon följde cirkus i dl1 med LenaH
Hon röstade på fio igår lite mitt i strömmen
Båda dessa var goda

Och hon la en snabb röst på mig idag ? När det började komma funderingar på mig.

Okej, anledningen till att @Kilauea inte försökte rädda sig själv är kanske att det är hon som är fårulven? Så hennes röst i tråden spelar ändå ingen roll och det är därför q får en bra känsla av vem som Kila "inte röstar på".
 
Mycket bra grävt @Gabby_Ossi :)mfl

Jag börjar också luta åt att cirkus kan vara ulv
Mycket för hennes enträgna försök att få mig misstänkt för att inte fått fler röster på mig-cirkus själv har faktiskt inte fått en enda hittills om jag minns rätt?

Kilauea ligger också högt på min lista nu för sina röstningar -när de kommit i leken och på vilka Framför allt om hon är fårulven och harrysen också är i lyan Möjligt att hon inte kunde rädda sig själv igår som fick mig att tro att Jfrelin nog var den mer troligt onda av de två.

Harrysen känns också skum. Möjligen tolkade jag hennes slumma nlägg igår lite väl drastiskt som en felpost men vet att jag reagerat på henne innan också under leken

Sedan är jag fortfarande velig om Blacksmithfarm - då hon också varit enveten i att rösta på mig hela tiden. Men kan också vara en god som hakar upp sig på mig. Eller svart får ?

Heffaklumpen är jag också lite fundersam över. Möjligt att hennes udda sista röst på kilaeua i dl1 är en alibiröst om de är i lyan ihop
Samtidigt tycker jag hon är väldigt grävande och verkar leta ulvar ordentligt så jag vet ändå inte om jag har henne på min topplista som ulv

Niyama har inte gjort så mycket väsen av sig i leken. Har inte reagerat på något särskilt vad hon skrivit men behöver kolla igenom henne igen om jag för chansen sedan.

Lobelia är också lite anonym för mig men har noterat att hon verkar tycka rätt lika som mig i leken tidigare - men har också notering om att hon möjligen är lite väl följsam mot mig ? Så ytterligare en jag behöver läsa igenom lite mer känner jag

Gsvby-Ossi är den som känns minst ond för mig. Gedigna inlägg och gräver och vänder och vrider bäst av alla tycker jag.
Är hon ändå ond är det bara att ta av sig hatten och buga 😅 kommer inte få min röst idag om jag finns kvar sedan
 
Nubfår jag back bandet lite igen.

Harrysen och Gabby_Ossi är möjliga fårulvar pga deras röster på fio.

Tänker du då att jag är ond? Eller varför inte ha med Q och Lobelia som röstade på mig och därför bör falla under samma tanke om man tänker att både jag och fio är goda? (Fio vet alla är god, och jag vet min egen roll...)
Jag kan inte riktigt ha så mycket i huvudet men i DL1 ja
Sen tror jag att lyan inte behövde anstränga sig ett skit i DL2 då det kom så många röster på fio ändå. Dessutom minst 2 goda som röstade på henne i klassiskt manér att goda gör jobbet åt lyan
 
Jaja, jag lär inte bli käk för nu tror lyan att de kan ha ut mig i lynch.
Grattis onda säger jag bara.
 
Jag är rätt säker på att det finns ulvar som röstat på fio och av de som röstade där är en borta. Heffa röstade jag på igår men tror inte jag kommer rösta på henne idag igen. Däremot funderar jag på Jfrelin, Kila och Gabby? Tror inte att alla tre är i lyan för det vore att outa sig för mycket. Rätt säker på att Jfrelin inte är fårulven men väl vanlig ulv kan passa bra.

Kom på att om Harry eller Gabby är fårulven och lag sin öppna röst på fio och den dolda på LenaH så kunde de inte göra så att fio hade majoritet om de nu ville säkra att en eventuell kollega (bsf) inte blev lynchad eller iaf hamnade i lottning.

Jag tänker också att jag vill leta bland de som röstade på fio men är inte övertygad om var. Jfrelins röstande tycker ju jag är skumt. Heffa tycker jag fortsatt är skum men är nojig att det stod mellan goda igår (om man kan säga stod mellan för hon hade väl "bara" tre röster). Gabbys röst igår också skum.

Det bär mig emot - men jag tänker lika som dig.

Jag ska nog också försöka att rösta nu för jag väntar eventuellt besök.
Jag går på att jag tror att någon av de som röstat på fio igår är ulv och Glimra är borta ur den ekvationen och av de tre andra är det nog Jfrelin och Gabby som sticker ut mest.

:nailbiting:
Jag känner att jag inte har nån bättre idé. Kan inte lita på någon men måste ju ändå gå på något spår liksom. Frågan är om Jfrelin eller Gabby är vettigast att rösta på?

Varför skippar ni Kila? 👀

Det undrar jag också...

Främst för att Heffa röstat på Kila idag.

Jag tycker ju att @cirkus och @Niyama är lite väl bundis här och att de båda två bara lägger bort Kila på ganska svaga grunder får mig att tro att de tre kan vara lyan tillsammans. cirkus kan inte vara fårulv enligt rösten på LenaH i DL1. Niyama skulle kunna vara det, visserligen röstade hon öppet på Jfrelin men hon skulle också kunnat lägga även den dolda rösten där för att förvilla. Isåfall hade det varit 4-3 mellan Jfrelin och Kila eller eventuellt 4-4 om röstfifflarens röst också låg på Kila. Eller 5-3 om röstfifflrens röst låg på Jfrelin. Men enligt vad jag skrev tidigare så är nog @Kilauea mest trolig fårulv för mig. Niyama skulle ev kunna vara ett följsamt svart får också men då vet jag inte vem den tredje ulven kan vara.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 943
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 733
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp