Den stora namntråden

Okej buke jag behöver hjälp med namn alltså! En sheltie, tik. Funderar på Aim/Aime men vet inte?

Vill ha något lite kortare och lätt! Har ni några tankar?? :idea::D
 
Jag måste också be om hjälp, också gärna kort och lätt namn till en sheltie, fast hane. :D

Gärna enstavigt, men mer realistiskt tvåstavigt eftersom jag tror att jag skulle falla in i en variant med två stavelser ändå. (Typ: Todd blir Toddo.) Jag gillar natur och litteratur, där är det ju svårt att ge förslag ,men tänk klassiker då, fast det känns ju som att jag gått igenom alla, hahaha.... Har en diger lista med namn, men inget som känns jätteroligt OCH möjligt att uttala. Vill att namnet ska ha svenska ljud i uttalet. (T ex går Sherlock bort.)
 
Jag måste också be om hjälp, också gärna kort och lätt namn till en sheltie, fast hane. :D

Gärna enstavigt, men mer realistiskt tvåstavigt eftersom jag tror att jag skulle falla in i en variant med två stavelser ändå. (Typ: Todd blir Toddo.) Jag gillar natur och litteratur, där är det ju svårt att ge förslag ,men tänk klassiker då, fast det känns ju som att jag gått igenom alla, hahaha.... Har en diger lista med namn, men inget som känns jätteroligt OCH möjligt att uttala. Vill att namnet ska ha svenska ljud i uttalet. (T ex går Sherlock bort.)
Flax :D
 
Såå.... Jag ska ju INTE ha en american bulldog :angel::angel:

Däremot ska jag döpa en. "Min" är en tik och den mörkare av de två jag markerat på bilden. Den ljusare ska ägaren behålla och han heter Marocco. Mamman till valparna heter Cleopatra...

Måste vara ett engelskt namn eller att man uttalar det ok på engelska. Vi gillar "gammeldagsa" kvinnonamn. Jag föreslog Susan eller Suzie men min sambo har släktingar med de namnen :laugh:

:love::love:

20180315_185157.png
 
Ja men det är bra... Det har jag faktiskt inte på listan, det åker in där!

En favorit är annars Vips, lite likt, kanske svårare att säga.
Kände en gång en hund som hette, eller åtminstone alltid kallades, Vipp. Enkelt, kort, smidigt, men kändes ändå alltid lite märklig. Vadå Vipp? :p kan ju också bli smeknamn på det, tex Vippen. :)
 
Arwen
Aiko
Humla
Hedwig
Brownie
Kate
Luna
Kiwi
Laika
Bellis
Aura
Aria
Chloe
Nadine
Blitzen
Geisha
Bailey
Nellie
Mazikeen (Maze)

Min "lilla" lista :angel: Hittills gillar jag Maze bäst tror jag, men det kan ju bli något helt annat när valpen väl är här :p.
 
Såå.... Jag ska ju INTE ha en american bulldog :angel::angel:

Däremot ska jag döpa en. "Min" är en tik och den mörkare av de två jag markerat på bilden. Den ljusare ska ägaren behålla och han heter Marocco. Mamman till valparna heter Cleopatra...

Måste vara ett engelskt namn eller att man uttalar det ok på engelska. Vi gillar "gammeldagsa" kvinnonamn. Jag föreslog Susan eller Suzie men min sambo har släktingar med de namnen :laugh:

:love::love:

Visa bifogad fil 12352


Namnet är klart. Roxette (she's got the look)
Roxie
 
Jag måste också be om hjälp, också gärna kort och lätt namn till en sheltie, fast hane. :D

Gärna enstavigt, men mer realistiskt tvåstavigt eftersom jag tror att jag skulle falla in i en variant med två stavelser ändå. (Typ: Todd blir Toddo.) Jag gillar natur och litteratur, där är det ju svårt att ge förslag ,men tänk klassiker då, fast det känns ju som att jag gått igenom alla, hahaha.... Har en diger lista med namn, men inget som känns jätteroligt OCH möjligt att uttala. Vill att namnet ska ha svenska ljud i uttalet. (T ex går Sherlock bort.)

Puck!!! Så himla fint, tycker jag. Men man får ju akta sig för att lägga till ett o :)
 
Ibland undrar jag om det inte är en hane eller flera hanar jag ska istället för tikar. Har tusen idéer när det kommer till namn om jag skulle vilja ha en hane, tiknamn är så mycket svårare. :cautious:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 242
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 627
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp