Den stora namntråden

Trevligt att någon mer har Hallon på sin lista, jag får inget stöd av familjen där. Annars har min lista haft namn som Loppan, Flisa, Hassel, och om vi ska fortsätta med gudinnor Luna eller möjligen Disa.

Så kommer uppfdaren och vill ha engelskklingande N-namn, när N varit en utesluten bokstav eftersom vi har en Nike och vi inte alls tänkt engelskt. New eller No Luna låter heltöntigt och jag kommer inte ens på något med n att sätta före Hazel. Funderade lite på Naughty Wilma, men Wilma har blivit så vanligt bland småflickor.

Suck.
 
Trevligt att någon mer har Hallon på sin lista, jag får inget stöd av familjen där. Annars har min lista haft namn som Loppan, Flisa, Hassel, och om vi ska fortsätta med gudinnor Luna eller möjligen Disa.

Så kommer uppfdaren och vill ha engelskklingande N-namn, när N varit en utesluten bokstav eftersom vi har en Nike och vi inte alls tänkt engelskt. New eller No Luna låter heltöntigt och jag kommer inte ens på något med n att sätta före Hazel. Funderade lite på Naughty Wilma, men Wilma har blivit så vanligt bland småflickor.

Suck.

Ska det vara minst två ord? Varav det första på N?

Tänker om du väljer namnet Disa så skulle ju vovve kunna heta Northern Haze eller nåt i stamtavlan (vilket borde bli någon svengelsk version av nordligt dis :angel: :D )
Kanske kan fungera med Hazel också? Nordlig Hassel?)
 
Det behöver inte vara två ord utan kan tex vara ett längre ord där man skippar inledningen. Nigella kan bli Ella och Nicolina Lina, men katten heter Elsa och Lina är för likt Lena. Det är faktiskt Luna också, undrar varför det tagit så lång tid att inse det? Det borde finnas en massa engelska ord på n att göra nåt liknande av, men jag kommer inte på ett enda.
Så just nu funderar vi på Nora eller Nova. Om hon ska kallas något helt annat är Nordic Gold ett alternativ.
 
Det behöver inte vara två ord utan kan tex vara ett längre ord där man skippar inledningen. Nigella kan bli Ella och Nicolina Lina, men katten heter Elsa och Lina är för likt Lena. Det är faktiskt Luna också, undrar varför det tagit så lång tid att inse det? Det borde finnas en massa engelska ord på n att göra nåt liknande av, men jag kommer inte på ett enda.
Så just nu funderar vi på Nora eller Nova. Om hon ska kallas något helt annat är Nordic Gold ett alternativ.

Nutella:D
 
Natural born killer :angel: @Lena_B

Men är tex gudinnespåret något ni vill fortsätta med?
Och blev det förresten en Golden eller något annat? :)

Några ”förord” skulle iaf kunna vara
Never (mind)
Nice
Noble
New
North(ern)
None

Noora/Nora är fö ett bra namn tycker jag :D
 
Senast ändrad:
Jag kan bara komma på knäppa namn just nu, som
No Name :o
No shit Sherlock
Nummer of the beast

Eller ja, några andra förslag
Nutcracker
Named by
Number (valfritt nummer :D)
Nightwish
Northern light
Northern star
Nightswimmer
Night and Day
birde Jackie :D
Nighthawk
Nemesia (blomma)
Nandina (också blomma)
Nyssa (blomma)
Nyx (gudinna)
Nameless
Nankeen Kestrel (typ av tornfalk :) )
Nightjar
Norwegian Blue
Necessity
New (Delhi/York/Hampshire Vad du kan komma på för land/område :)
Nightmare
Nimbleness
Nutmeg
Nighty Night
 
Jag kan bara komma på knäppa namn just nu, som
No Name :o
No shit Sherlock
Nummer of the beast

Eller ja, några andra förslag
Nutcracker
Named by
Number (valfritt nummer :D)
Nightwish
Northern light
Northern star
Nightswimmer
Night and Day
birde Jackie :D
Nighthawk
Nemesia (blomma)
Nandina (också blomma)
Nyssa (blomma)
Nyx (gudinna)
Nameless
Nankeen Kestrel (typ av tornfalk :) )
Nightjar
Norwegian Blue
Necessity
New (Delhi/York/Hampshire Vad du kan komma på för land/område :)
Nightmare
Nimbleness
Nutmeg
Nighty Night
Haha Norwegian blue och första tricket man lär den är att spela död! :D
 
Massor med fina förslag, tack! :bow:

Några har jag funderat lite på, men många är helt nya. Det är mycket riktigt en goldentik, och alla valparna ser ut att bli mörka och förmodligen en väldigt aktiv hund eftersom det är jaktlinjer. Gudinnorna har jag släppt, det var mest för att min syster döpte sin valp till Freja.

Jag satt i går och filade på tilltalsvarianter på flera av förslagen, och valpis har hunnit med rätt många namn vid det här laget. Just nu tror vi i alla fall att valpis kommer att kallas Tova (eller möjligen Tove). Vad hon heter i morgon eller på måndag då vi måste bestämma oss är fortfarande oklart. :angel:
Kan ni få till något N-namn med en naturlig koppling till Tova?
 
Massor med fina förslag, tack! :bow:

Några har jag funderat lite på, men många är helt nya. Det är mycket riktigt en goldentik, och alla valparna ser ut att bli mörka och förmodligen en väldigt aktiv hund eftersom det är jaktlinjer. Gudinnorna har jag släppt, det var mest för att min syster döpte sin valp till Freja.

Jag satt i går och filade på tilltalsvarianter på flera av förslagen, och valpis har hunnit med rätt många namn vid det här laget. Just nu tror vi i alla fall att valpis kommer att kallas Tova (eller möjligen Tove). Vad hon heter i morgon eller på måndag då vi måste bestämma oss är fortfarande oklart. :angel:
Kan ni få till något N-namn med en naturlig koppling till Tova?
No more dull hair:angel::D
 
@Lena_B
Noli Me Tangere
Non-Tangled (ska ju egentligen vara Untangled men försökte få in N:et :D).
Nice Mess

Just TOV-ljudet är ju svårt att hitta i engelskan, men ett ord med N och ett T i mot slutet? Nantucket?
 
Tack för ett gott skratt! Då kan ju en av hanarna heta Nuke (atombomb).

Men är det inte lite väl stor rik att det blir en självuppfyllande profetia? Och då antagligen både hund och matte. Och Molotov i kombination med apporterande hund känns också lite hm, -intressant?!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 259
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 875
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 400
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp