Bukefalos 28 år!

Djurens Rätt citerar från Buke.

Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Efter att ha läst en del i Facebookgruppen så tycker jag inte att det sista stycket du skrev stämmer - alls.

Själv tycker jag det är fantastiskt vilka slutledningar de gör. Och tycker det är synd om de får gehör för sina absurda idéer som det oftast är.

Det låter ju som om ALLA utrustade alla travhästar med all utrustning som finns och viss text är rent ut sagt korkad. Det är lätt att lacka ur som aktiv travmänniska om man inte skrattat på sig innan.

Du missar nog det sista jag skrev. Travfolket som diskuterar på DRH.... tillför i allmänhet inte diskussionen speciellt mycket... :o Väldigt roande att läsa dock. "De" (generaliserar lite) verkar mest väldigt kränkta och tycks inte kunna acceptera att någon med lika mycket kunskap som dem kan vara av en annan åsikt om vad som är rätt och vad som är fel.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Jag har ju inte läst allt för det orkade jag inte, men finns det citat från dem som argumenterar MOT tvingande utrustning eller har man bara valt dem som ser värst ut för en oinsatt?

Det intrycket fick jag på de tre minuter jag lade innan jag insåg att det bara påverkade mitt humör negativt att läsa.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

*kl*

Men allvarligt det är ju som att diskutera kemi med dagisbarn att diskutera på djurens rätts facebooksida. Kunskapen är ju skrämmande låg om det mesta och bara att använda bukefalos som någons sorts källa visar ju bara hur blåsta och pantade sidinnehavarna är.

Finns ingen vettig och seriös människa som tar Djurens rätt på allvar. Synd att dom har sjunkit så lågt för tanken är ju god.

Du har tyvärr fel i nästan allt du skriver :) Det är ett faktum att de blir tagna på allvar - det är bara för er verksamma inom sporten att acceptera detta och börja bemöta kritiken på att vettigt sätt. Och om så inte sker är det ändå bara ni själva som drabbas.

Kom med exempel då, länka något de skrivit som är felaktigt och berätta exakt vad.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

De som argumenterar MOT tvingande utrustning behöver inte ta åt sig av den kritiken utan kan bidra till den positiva utvecklingen och säga att "vi från travet vill gärna hålla rent på vår sida och stödjer ert arbete i den här frågan" eller något liknande. Tänk om folk kunde vara lite storsinta, vad hästarna skulle få det så mycket bättre då.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Ut och kör häst eller krama gubben eran i stället för att läsa deras trams

Men Herregud är du galen människa :eek: KÖR hästen !!!!!, det är ju det värsta av djurplågeriet...näst pussa mule då----
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Blir nyfiken när ni pratar om debattartikeln i DN. Vilka sakfel menar ni då? Jag har själv läst den men tycker mest att den handlar om värderingar. Så vilka SAKFEL? ST skrev också något om sakfel i sin replik, men förtydligade aldrig vad man menade (deras replik var ju väldigt kort och tandlös för övrigt. Blev besviken och hade hoppats på mer! :crazy:)

Har märkt att man är snabb att ta till ordet SAKFEL när man försvarar sig mot DR, så även i denna tråd, men ännu har vi väl inte hittat några sakfel i den text vi diskuterar nu, om utrustning? Jag känner iofs inte till all utrustning som beskrivs, trots att jag varit aktiv själv, men jag hittar inga direkta sakfel i texten om den utrustning som jag kan. Visst att man väljer att plocka fram det NEGATIVA med utrustningen, men det är väl vad man får räkna med. Det är inget sakfel i min mening.

De skriver dessutom såhär på sin sida om utrustningen nu då:
"OBS! Begreppsförvirringen inom travsporten gällande benämningen på utrustningen är stor. Det finns så många varianter, detaljer och återförsäljare att det är svårt att få en heltäckande bild även för den som är aktiv inom travsporten. Har du en avvikande uppfattning om den utrustning som beskrivs nedan eller hittar några felaktigheter så får du gärna kontakta oss på hastgruppen@djurensratt.se"

Ni som hittar felaktigheter kan väl slänga iväg ett mail och påpeka dem, de ber ju tydligt om det. Det kan man väl inte förlora något på? (Annat än tid möjligen, men tänk hur många som kommer att läsa den där artikeln, så finns det sakfel så bör de rättas till!) :banana:

// W

Men välkommen till verkligheten, finns INGEN som skulle lyssna övht
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

De som argumenterar MOT tvingande utrustning behöver inte ta åt sig av den kritiken utan kan bidra till den positiva utvecklingen och säga att "vi från travet vill gärna hålla rent på vår sida och stödjer ert arbete i den här frågan" eller något liknande. Tänk om folk kunde vara lite storsinta, vad hästarna skulle få det så mycket bättre då.

Tänk om DR kunde vara storsinta , vad mycket bättre den relationen skulle kunna vara då. Varför är ingen intresserad av att kómma på studiebesök på det som dom jobbar värst emot ?
det är ganska många från ridsidan som blir mäkta förvånade när dom ser hur det egentligen är.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med det där tramset? :p Påtal om att anklaga DRH för att vara oseriösa liksom...

Jag skrev verksamma inom SPORTEN. Har haft liknande diskussioner med fio i andra trådar.

Väl mött!
 
Senast ändrad:
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

DRH skriver i ca varannan tråd på sidan att de tidigare har varit verksamma och arbetat inom både traven och galoppen.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Detta är djurplågeri:
rollkur_121958115.jpg

dressyr2.jpg

annetteC_NHS.jpg

Kollar man ordentligt ser man hur dåligt dessa hästar mår.

x.jpg

red5_154251425.jpg

Så här ser det ut på ponnyhoppningar.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

...och om man frågar någon finns aldrig svar ....lite konstigt , borde dom inte kunna stå för vad dom har varit med om ?
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

red5_154251425.jpg


Herregud !!!!!! Tur stopparna fanns på tygeln annars hade väl ryttaren ryckt hästen i backen !!!!!!!
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

kl

Kolla till på fbsidan nu och kan man göra mer än skratta :angel: och gapa :eek:.

Har bara kollat några inlägg och tror jag skippar resten för herre min skapare
- Caslickoperation är bara för att stona ska springa snabbare
- Dagens travare behöver mer skydd för de avlas så de slår på sig mer och mer
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Du har tyvärr fel i nästan allt du skriver :) Det är ett faktum att de blir tagna på allvar - det är bara för er verksamma inom sporten att acceptera detta och börja bemöta kritiken på att vettigt sätt. Och om så inte sker är det ändå bara ni själva som drabbas.

Kom med exempel då, länka något de skrivit som är felaktigt och berätta exakt vad.

Ja visst de blir säkert tagna seriöst men inte bland de folk som ÄR seriösa eller vettiga.

Det är enklare att peka ut de punkter som är någorlunda rätt än de som är felaktiga eftersom nästan allt är felaktigt.

Jag är inte ett dugg verksam inom travet. Men kan ju ändå förstå att DR är helt ute och seglar runt Nordkap.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Det är verkligen ingen som har använt inlägg från buke som en sådan typ av källa, läs sammanfattningen. Det är mer för att visa "hur snacket går" och hur attityderna hos verksamma ser ut som någon skrev tidigare här i tråden. Och till det ändamålet är det en utmärkt och fullt godkänd källa.
:)

Nej det är det inte., inte om man vill bli tagen för seriös. Erat problem verkar ju vara att ni inte alls förstår det, därför gör ni mer skada än verklig nytta vilket är väldigt synd för djurens del.
 
Senast ändrad:
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

..Närmare sanningen är väl att aveln gjort att hästarna slår sig MINDRE ...Herregud , jag jobbade med trav på 70 talet och dom hästarna var ju verkligen inga natur/sköntravare....och skydden var Många.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Har precis samma erfarenhethet själv och började med travet i slutet av 80. Förutom alla skydd så hade man ibland hästar tom 4 olika skor mm för att balancera upp dom.
 
Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Håller me dig! Man ser ju sällan att någon går me armbågsskydd nu förrut var det ju ganska vanligt. O det e ju många mer som går utan skor, skydd o käk! Men DRH ser inte sånt tycker det e roligt att dom blandar inbhästar från 1920talet i diskussioner!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 146
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 608
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 037
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 910
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp