En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
CB veckoindikator räknar ju från befruktningen. Så är du i v 5+0 så är det precis 3 veckor sedan befruktning och då kanske den fortfarande ska visa 2-3 veckor. jag vet inte när den "slår om" till 3+ veckor. Så det är säkert inget konstigt alls att du fick samma resultat.

Ja, hade jag inte fått 2-3 på 4+0 hade jag inte tänkt att 2-3 var konstigt på 5+0. Men tycker att det borde hoppat upp ett snäpp till 3+ på en vecka.

Inget blod än dock så hoppas att urinen var mer koncentrerad på 4+0 än på 5+0.
 
Plockar bort mig.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/6 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

em-pirre - ET 30/6, Testdag12/7

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
 
Är modig och plockar bort mig från listan :nailbiting: Hoppas jag inte får ångra det.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/6 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

em-pirre - ET 30/6, Testdag12/7

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
 
Jag tror min kropp tänker ge mig dubbel mens? Vafan. :mad:
ÄL 25/6
Mens 2/7-7/7 (en vecka tidigt)

Och nu har jag rejäl mensverk igen, som om det är pågång igen. Kan den göra så?! :crazy:
 
Jag tror min kropp tänker ge mig dubbel mens? Vafan. :mad:
ÄL 25/6
Mens 2/7-7/7 (en vecka tidigt)

Och nu har jag rejäl mensverk igen, som om det är pågång igen. Kan den göra så?! :crazy:
Det är inte växtvärk då? Vissa får ju mens trots graviditet (försöker vara väldigt positiv :D)
 
Hallå! Gammal användare med nytt nick (glömt e-post, lösen, allt!) Får jag vara med här? Surfat runt på massa gravidforum men inget klår buke alltså.

I alla fall, är 28 år och gifter mig 8 aug. Har längtat efter barn ett bra tag men blivande maken har varit osäker. Gjorde abort för precis 1 år sedan. Nu har vi bestämt att det är dags och jag är så himla pepp! Tog ut kopparspiralen 30 juni, precis efter mens så bör ha chans att bli gravid denna månad. Dock vore det kanske lite bättre i augusti för jag mådde verkligen piss förra graviditeten som avbröts. Spydde från v 4-5. Ej kul att spy på sitt eget bröllop tänker jag. Hade dock ÄL igår eller idag och har väl inte varit jätteförsiktig, nej, så vi får väl se. Men ÄL 1- 2 aug håller vi tummarna på på riktigt!
 
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/6 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

em-pirre - ET 30/6, Testdag12

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
 
Hallå! Gammal användare med nytt nick (glömt e-post, lösen, allt!) Får jag vara med här? Surfat runt på massa gravidforum men inget klår buke alltså.

I alla fall, är 28 år och gifter mig 8 aug. Har längtat efter barn ett bra tag men blivande maken har varit osäker. Gjorde abort för precis 1 år sedan. Nu har vi bestämt att det är dags och jag är så himla pepp! Tog ut kopparspiralen 30 juni, precis efter mens så bör ha chans att bli gravid denna månad. Dock vore det kanske lite bättre i augusti för jag mådde verkligen piss förra graviditeten som avbröts. Spydde från v 4-5. Ej kul att spy på sitt eget bröllop tänker jag. Hade dock ÄL igår eller idag och har väl inte varit jätteförsiktig, nej, så vi får väl se. Men ÄL 1- 2 aug håller vi tummarna på på riktigt!

Välkommen! Det är bara att hänga på!
 
Gaah! Maken förföljs av en jobbig manlig förkylning och kommer enligt prognosen bli liggandes i sjuksängen hela helgen! Hoppas verkligen jag tolkar kroppen fel ang ägglossning.
 
Fick tack vare denna tråd tips om en privat Gun. Tyvärr hann de gå på semester innan mitt samtal nådde dem.
Bättre lycka vecka 33.
 
Ni som är / varit gravida.. Har ni gjort fler gravtest efter nån vecka?
Jag vill så gärna göra ett för o se om strecket är lika starkt, men sen är jag rädd för att det ska bli svagare o då gå o va orolig..

Ska ju få vul om 2 veckor så får ju veta hur det ser ut då om inte annat :)
Så nojig man kan bli emellanåt..
 
Ni som är / varit gravida.. Har ni gjort fler gravtest efter nån vecka?
Jag vill så gärna göra ett för o se om strecket är lika starkt, men sen är jag rädd för att det ska bli svagare o då gå o va orolig..

Ska ju få vul om 2 veckor så får ju veta hur det ser ut då om inte annat :)
Så nojig man kan bli emellanåt..
På mig har det helt slagit över och jag har gjort jääääättemånga test. Nu är jag dock på semester/testavvänjning. Ganska skönt att sitta på en ö utan tillgång till test!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Men hallå, stollar! Vilken fantastisk hejarklack den här tråden är! Loggade in här och såg tjugo notiser och pep till lite förvånat. Maken undrade vad det var fråga om så jag fick ju förklara att "Näe, det är bara det att tjugo pers på det här hästforumet jag hänger på har gillat att jag har ägglossning och att du och jag ska ligga med varann." ;)
 
Hur mysigt det än är i denna tråden har jag nu tagit (om än med viss bävan) och lagt upp en tråd för oss "ny-plussade" som väntar bebis till våren. Känns inte helt rätt med nygravid-nojor i denna tråd. Hoppas ni som plussat hänger med över och att det snart fylls på med många fler från denna tråden!

(...fast jag kommer inte att överge denna tråden ändå. Förhoppningsvis kommer ni bara slippa mina egna våndor här framöver)
 
Min status: inget plus, ingen mens. Liiiite ont i tuttarna och de ser kanske lite större ut. Lite mensvärk till och från. Använder tester från testlagret, de billigaste, blåa.
Ska testa tills tills vidare. Det känns som jag står vid busshållplatsen och ser bussen komma, men den kan inte bestämma sig för om den ska sakta in och plocka upp mig eller åka vidare utan att stanna. Skitbuss.
 
@robl Ja, jag tog flera stycken test ca varannan dag under en veckas tid pga att jag tyckte det var så sjukt roligt att få se positiva stickor efter alla år med bara negativa!

MEN det jag lärde mig på kuppen är att om man kör med vanliga stickor så inträffar ett obehagligt fenomen när HCG:et blir för högt. De blir nämligen svagare då! Jag hade innan fått jättefin stegring varannan dag vilket jag mös över. Sen helt plötsligt fick jag ett test som var svagare än gången innan (borde istället för första gången varit starkare än kontrollstrecket). Jag blev fullkomligt knäckt och var helt säker på att det var kört.

Senare på dagen började jag dock googla och fann en som påstod att testet blur svagt om nivåerna blir för höga. Det skulle avhjälpas genom att först blanda ut urinen till nästintill genomskinlig. Eftersom jag inte hade ngt att förlora så testade jag. Och jäklars så starkt testet blev då!

Så nu sprider jag kunskapen så fort jag får chansen för det verkar vara oerhört få som vet om att det förhåller sig så här (antagligen för att de flesta nöjer sig med ETT test).
 
Hur mysigt det än är i denna tråden har jag nu tagit (om än med viss bävan) och lagt upp en tråd för oss "ny-plussade" som väntar bebis till våren. Känns inte helt rätt med nygravid-nojor i denna tråd. Hoppas ni som plussat hänger med över och att det snart fylls på med många fler från denna tråden!

(...fast jag kommer inte att överge denna tråden ändå. Förhoppningsvis kommer ni bara slippa mina egna våndor här framöver)

Åh jättegrattis!! Nu håller vi tummarna på att vi allihopa kommer efter dig!
 
Pratade med Gun idag. Fidden hade gått ner ganska bra, men vi fortsätter med Klexane. En minimal stegring av vita blodkroppar, men inget alarmerande. Nya prover på måndag. Igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
184 191
Senast: cherie
·
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
226 927
Senast: Miks
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
190 534
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
170 313
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp