En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage bubblar och sväller åt alla håll innan och vid ÄL, fiser som en tok och blir fruktansvärt pilsk:sneaky: Läcker kombo:D

Läckert!

Jag blir inte bara lite svullen och gasig. Min mage kraschar en eller två gånger ca en vecka före ÄL. Då är man ju verkligen både sugen och attraktiv...

Kan inte svara på om det alltid varit så här eller om det kommit i o m de långa cyklerna, som nu hållt dig kvar ganska länge. För ett år sen var ju mina cykler fina på 32 dagar...men, jag har haft oregelbundna cykler mer än regelbundna. Och vid ett flertal tillfällen avbrott på nån månad eller fyra.
 
BIM om tre dagar. Mensvärk, godissug och tonårsfinnar. Tio timmar i bilen, trulig sexåring och svenskt sommarväder. Kan liksom inte bli bättre.
 
Nej, inget mer blod. Symtom som kommer och går, men har förstått att det är heeelt nooormaaalt :D
Slappnar faktiskt av emellanåt nu. Sambon har sagt att vi gärna kan boka privat VUL men jag vet inte. Velar fram och tillbaka.

Då hade du säkert som jag fick med sonen. Jag fick rött på pappret efter jag varit på toa en gång runt vecka 7 och vi ringde 1177 men det fanns ju inget att göra utan bara avvakta.
Sen kom det inget mer :)
 
Välkommen i tråden! När du känner dig redo får du gärna kopiera listan och klistra in dig själv. Den är sorterad efter BIM.

Och Gun och Gunnar är = gynekolog. Efter en tidigare felskrivning.

Tråden borde ha en FAQ :-)

Faktiskt!
Så kan även all kunskap om kvinnokroppen som folk besitter här i tråden finnas lättillgängligt. Hatar att vara tjatig och fråga samma sak som antagligen 700 st innan mig har frågat :meh:

Som nu t.ex. så har jag (vad jag tror) är något som liknar äggviteflytningar? Normala fall så är det ju mer som hudlotion i konsistensen men så nu är det geggigt som tusan. Grävde runt en stund och ut kommer riktig gojja, lite vitt och genomskinligt så där så det börjar likna den där äckliga vita grejen i äggvitan. Kan dra ut vissa delar av det till iaf 1 cm innan det släpper. Toknegativt på både stickor och tempen ligger stadig på 36,2 gr, så när dyker egentligen de här äggviteflytningarna upp? Ett tag innan ÄL eller när ÄL inträffar?

Det här jäkla doppandet med stickor är ju som att skrapa Triss varje dag. Lika förhoppningsfull att dra hem vinsten men man får inte ens en ny lott :cautious:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Nu är jag så löjligt rädd för missfall!
Springer på toa säkert 30 gånger om dagen.. går o känner efter om det är mensvärk eller vad... blir så trött på mig själv!

Ikväll satt jag på jobbet o börja plötsligt må rätt illa, behövde inte kräka men det stod upp i halsen, o jag blev jätteglad ;)

Ja, knäpp har jag blivit iallafall :)
O idag blir det vecka 6, VUL om 2 veckor
 
Nu är jag så löjligt rädd för missfall!
Springer på toa säkert 30 gånger om dagen.. går o känner efter om det är mensvärk eller vad... blir så trött på mig själv!

Ikväll satt jag på jobbet o börja plötsligt må rätt illa, behövde inte kräka men det stod upp i halsen, o jag blev jätteglad ;)

Ja, knäpp har jag blivit iallafall :)
O idag blir det vecka 6, VUL om 2 veckor

+1 på den. Är helt övertygad om att det är rött på pappret varje gång jag "måste" springa på toa och kolla.

...och för att spä på oron tog jag idag ett CB digital med veckoindikator (trots att jag lovat mig själv att inte ta ett) och fick idag, på 5+0 inte 3+ som jag tänkt mig utan bara 2-3... Samma som för exakt 1 vecka sedan. :crazy:
 
Faktiskt!
Så kan även all kunskap om kvinnokroppen som folk besitter här i tråden finnas lättillgängligt. Hatar att vara tjatig och fråga samma sak som antagligen 700 st innan mig har frågat :meh:

Som nu t.ex. så har jag (vad jag tror) är något som liknar äggviteflytningar? Normala fall så är det ju mer som hudlotion i konsistensen men så nu är det geggigt som tusan. Grävde runt en stund och ut kommer riktig gojja, lite vitt och genomskinligt så där så det börjar likna den där äckliga vita grejen i äggvitan. Kan dra ut vissa delar av det till iaf 1 cm innan det släpper. Toknegativt på både stickor och tempen ligger stadig på 36,2 gr, så när dyker egentligen de här äggviteflytningarna upp? Ett tag innan ÄL eller när ÄL inträffar?

Det här jäkla doppandet med stickor är ju som att skrapa Triss varje dag. Lika förhoppningsfull att dra hem vinsten men man får inte ens en ny lott :cautious:

Så hade jag innan jag fick + . Som en lång sträng av gegg. Aldrig haft innan. Så det kan vara ett gott tecken!
 
Faktiskt!
Så kan även all kunskap om kvinnokroppen som folk besitter här i tråden finnas lättillgängligt. Hatar att vara tjatig och fråga samma sak som antagligen 700 st innan mig har frågat :meh:

Som nu t.ex. så har jag (vad jag tror) är något som liknar äggviteflytningar? Normala fall så är det ju mer som hudlotion i konsistensen men så nu är det geggigt som tusan. Grävde runt en stund och ut kommer riktig gojja, lite vitt och genomskinligt så där så det börjar likna den där äckliga vita grejen i äggvitan. Kan dra ut vissa delar av det till iaf 1 cm innan det släpper. Toknegativt på både stickor och tempen ligger stadig på 36,2 gr, så när dyker egentligen de här äggviteflytningarna upp? Ett tag innan ÄL eller när ÄL inträffar?

Det här jäkla doppandet med stickor är ju som att skrapa Triss varje dag. Lika förhoppningsfull att dra hem vinsten men man får inte ens en ny lott :cautious:

Det brukar kunna börja några/någon dag innan ägglossning. För mig har det varit olika gång till gång. Nång gång har jag fått panik dagen innan beräknad ÄL då jag varken haft äggviteflytningar eller någon stegring på sticka. Sen nästa dag är det fullt plus och rejält med äggvita. Andra gånger har jag haft äggvita ett par dagar innan plus.
 
+1 på den. Är helt övertygad om att det är rött på pappret varje gång jag "måste" springa på toa och kolla.

...och för att spä på oron tog jag idag ett CB digital med veckoindikator (trots att jag lovat mig själv att inte ta ett) och fick idag, på 5+0 inte 3+ som jag tänkt mig utan bara 2-3... Samma som för exakt 1 vecka sedan. :crazy:
Är du säker på hur långt gången du är då? För om du var i v 4+0 för en vecka sedan borde det väl visat 3+ redan då?
Förstår att du blir orolig, men det kan ju vara så att ägget fäst senare än du trott och att du inte är så långt gången än.
 
+1 på den. Är helt övertygad om att det är rött på pappret varje gång jag "måste" springa på toa och kolla.

...och för att spä på oron tog jag idag ett CB digital med veckoindikator (trots att jag lovat mig själv att inte ta ett) och fick idag, på 5+0 inte 3+ som jag tänkt mig utan bara 2-3... Samma som för exakt 1 vecka sedan. :crazy:
CB veckoindikator räknar ju från befruktningen. Så är du i v 5+0 så är det precis 3 veckor sedan befruktning och då kanske den fortfarande ska visa 2-3 veckor. jag vet inte när den "slår om" till 3+ veckor. Så det är säkert inget konstigt alls att du fick samma resultat.
 
+1 på den. Är helt övertygad om att det är rött på pappret varje gång jag "måste" springa på toa och kolla.

...och för att spä på oron tog jag idag ett CB digital med veckoindikator (trots att jag lovat mig själv att inte ta ett) och fick idag, på 5+0 inte 3+ som jag tänkt mig utan bara 2-3... Samma som för exakt 1 vecka sedan. :crazy:

Men cb digital visar väl veckor sen befruktning? Så då borde den va rätt? :) eller?
 
Är du säker på hur långt gången du är då? För om du var i v 4+0 för en vecka sedan borde det väl visat 3+ redan då?
Förstår att du blir orolig, men det kan ju vara så att ägget fäst senare än du trott och att du inte är så långt gången än.

Nej, veckoindikatorn visar veckor från befruktning, så man får lägga på 2 veckor utifrån vårt sätt att räkna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
184 160
Senast: cherie
·
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
226 915
Senast: Miks
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
190 530
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
170 310
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp