Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

em-pirre - ET 30/6, Testdag12

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
 
Pratade med Gun idag. Fidden hade gått ner ganska bra, men vi fortsätter med Klexane. En minimal stegring av vita blodkroppar, men inget alarmerande. Nya prover på måndag. Igen.
Jag kanske har missat något tidigare, men vad är Fidden? Är det fortsatt testdag på söndag?

Håller tummarna så de blir blå!
 
Ni som är / varit gravida.. Har ni gjort fler gravtest efter nån vecka?
Jag vill så gärna göra ett för o se om strecket är lika starkt, men sen är jag rädd för att det ska bli svagare o då gå o va orolig..

Ska ju få vul om 2 veckor så får ju veta hur det ser ut då om inte annat :)
Så nojig man kan bli emellanåt..
Tog ett test igår kväll. Min sista hcg-sticka. Rätt positiv måste jag säga. Har hittills provat med ett par äl-test bara :p (jäääättepositiva de med).

Funderade i morse på att boka privat vul men kände att, varför? Snacka om ångest....
 
Tar de hCG på måndag också?
Nej, det här är inte via kliniken, utan via gynpkl. Detta är alltså enbart för MITT mående, d.v.s.min propprisk och min översimulering.
Jag tar test hemma på söndag. Prov för hCG vet jag inget om. Eftersom kliniken är stängd ännu nästa vecka så vet jag inget förrän må 20.7 angående såna prover. De kan heller inte skriva remiss för labbprover i min stad, så jag måste ändå gå via min hemmaklinik om jag vill göra ett sånt blodprov. Dit kan jag ju ta kontakt redan 13.7 om jag så vill. Om det är positivt test då förstås
 
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

em-pirre - ET 30/6, Testdag12

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn
 
Jag testade med ägglossningstest de senaste gångerna för att slippa se det förhatliga minuset. Men det slog mig precis att det kanske finns vissa som inte alltid får ett kontrollstreck på ägglossningstesterna (?) För isf är det ju inte ngn vits att ta ett sådant istället.

Förstår och känner igen din ångest em-pirre. Vad jag än tänker att jag ska skriva så låter det så platt och hjälper ju ändå inte. Så jag låter bli. Men jag, och mga därtill tänker på dig.
 
Jag har 5 dagar kvar till BIM. Skulle inte säga att jag har haft några symtom förutom, svullen mage, dåligt humör och sånt som lika gärna kan vara pms. Tills igår kväll då jag började få ont i ryggen bara sådär, som molvärk. Har aldrig haft det förut då långt innan mens och mensvärken som jag brukar få kommer alltid samtidigt som mensen kommer och sitter mera i magen. Så ryggont är något nytt. Det kommer och går så har inte ont hela tiden. Känns som mensvärk fast bara i ryggen. Vågar inte tro att det är ett tidigt gravidsymtom, fast kan det vara möjligt? Hoppas!! :)
 
Jag har 5 dagar kvar till BIM. Skulle inte säga att jag har haft några symtom förutom, svullen mage, dåligt humör och sånt som lika gärna kan vara pms. Tills igår kväll då jag började få ont i ryggen bara sådär, som molvärk. Har aldrig haft det förut då långt innan mens och mensvärken som jag brukar få kommer alltid samtidigt som mensen kommer och sitter mera i magen. Så ryggont är något nytt. Det kommer och går så har inte ont hela tiden. Känns som mensvärk fast bara i ryggen. Vågar inte tro att det är ett tidigt gravidsymtom, fast kan det vara möjligt? Hoppas!! :)

Klart det kan va tidigt symtom :) vissa känner ju av en graviditet jättetidigt!
Håller tummarna :)
 
Jag testade med ägglossningstest de senaste gångerna för att slippa se det förhatliga minuset. Men det slog mig precis att det kanske finns vissa som inte alltid får ett kontrollstreck på ägglossningstesterna (?) För isf är det ju inte ngn vits att ta ett sådant istället.

Förstår och känner igen din ångest em-pirre. Vad jag än tänker att jag ska skriva så låter det så platt och hjälper ju ändå inte. Så jag låter bli. Men jag, och mga därtill tänker på dig.

Kontrollstreck kallar jag det som visar att testet fungerar och teststreck det man vill ha lika starkt som kontrollstrecket.

Hur som, jag har mätbart LH i urinen i princip alltid, någon gång går det ner strax före mens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 375
· Visningar
187 959
Senast: Poppan
·
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
228 130
Senast: Miks
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
190 739
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
170 501
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp