Bukefalos 28 år!

Försvarbart?

Sv: Försvarbart?

:eek: :eek: :eek:

Jag vet inte vad jag ska säga, sitter bara med tårar i ögonen och skäms över att vara människa.
 
Sv: Försvarbart?

Har sett den där filmen förut och NEJ det finns inget sett att försvara sig på. Jag struntar ärligt talat om man är i akut behov av pengar eller liknande, det finns andra sätt att tjäna pengar på. Förstår inte heller hur folk kan bära päls med gott samvete när dom ser det där. Då är man omänsklig i mina ögon.

Och ja, jag skäms också något otroligt över att vara människa. :( Djuren var här före oss, känns så otroligt hemskt att vi håller på och utnyttjar dom som vi gör.
 
Sv: Försvarbart?

Jag skäms över att vara människa när jag ser dessa filmer. När jag ser dessa filmer så vill jag ge människan samma behandling. Jag förstår inte hur de som köper kan gå med gott samvete och bära pälsen. Har de ingen som helst samvete?
 
Sv: Försvarbart?

Jag mådde så illa av att bara läsa texten, det räckte för mig! Skulle inte för allt i världen vilja se sådan tortyr!!!
 
Sv: Försvarbart?

För mig räckte det med att läsa texten, tror ärligt talat inte att jag vill se :crazy: Jag blir så otroligt upprörd när jag hör talas om sånt här, hur kan man utsätta djur för sådan smärta och sedan leva med vad man har gjort?
Sådana filmer visar hur liten respekt vissa människor har för djur. Det bästa sättet att förklara hur de kan göra så är att de antagligen inte ser djursom något levande, utan som saker.
 
Sv: Försvarbart?

Fy f*n vilka äckliga "människor" det finns...................
 
Sv: Försvarbart?

Kina har en annan syn på djur än vi "västlänningar" har.
Visst är det hemskt och visst finns det saker man kan göra för att stoppa det. Inte köpa päls själv och skriva på listor.

Jag hoppas ingen av er tillhör djurens befrielsefront. För även om pälsindustrin är hemsk går DBF för långt.
 
Sv: Försvarbart?

Fast vissa av DBF:s handlingar stöder faktiskt jag. T.ex fritagning av minkar och vanvårdade djur.
Att undvika att köpa päls och skriva på listor är självklart bra, men när det inte räcker förstår jag faktiskt att vissa tar till mer drastiska metoder.
När det pågår uppenbart djurplågeri och inget görs tycker jag inte att det är fel att bryta mot lagen.
 
Sv: Försvarbart?

Jag kan bara hålla med där. Kan de göra skillnad, även om det bara är en pälsaffär mindre eller nåt, så får de tummen upp av mig.
 
Sv: Försvarbart?

Är det inte dom minkarna som sedan dör därför att dom inte vet hur man klara sig i det vilda?

Jo det stämmer. Att släppa ut minkar är verkligen inte det bästa för naturen då dom förstör hela ekosystemet innan dom själva dör av svält eller liknande.

Mvh John
 
Sv: Försvarbart?

Som John_Franzen sa. Minkarna förstör och dör.

Fritagningen gäller även djur från laboratorier. Och ursäkta om jag är naiv men kan det inte vara så att laboratoriedjur kan bära på smittsamma sjukdomar. Verkar lite skumt att ge dom till andra människor då. Verkar vara ett bra sätt att sprida smitta på.

Sen är det stor skillnad på att protestera och att vandalisera. Att förstöra folks privata hus och bilar och att hota deras familj är enligt mig inte ok. Att ge sig på barn och gamla är bara fegt och uselt.

Jag hoppas att ni som stödjer DBF nån gång råkar ut för samma sak. Nästa sak blir kanske att befria alla husdjur och hästar.
Eller ni kanske blir på hälsade av miljönissar som tycker ni inte lever miljövänligt nog.

Missförstå mig inte. Jag gillar inte heller päls- och skinnindustrin men man får inte gå hur långt som helst. Och absolut inte ge sig på oskyldiga.

Djurrättsaktivisterna har spårat ur. Jag är inte ens med i djurens rätt längre just för att dom stödjer PETA och jag vill inte ha nått med PETA att göra. Dom har förlorat spåret enligt mig
 
Sv: Försvarbart?

Laboratorier är mig veterligen sjuuuukt noga med att djuren där är friska, bortsett från ev smittor/sjukdomar som de ska testas med, eftersom det kan påverka resultaten om de har andra problem än just det de testas för. Jag skulle själv inte banga för att ta hand om djur som räddats från lab förutsatt att de som befriar de är noga med att det är just djur som inte är smittade av något. Även karantän är en rätt bra grej som även privatpersoner borde använda sig av.

Hur stödjer Djurens Rätt PETA? Har inte varit medlem där på måååånga år nu (jag gillar inte Djurens Rätt nej, tröttnade på dumförklaringarna som skrevs i medlemstidningarna om oss som inte håller med om precis allting) så jag har nog missat något skulle jag tro...
 
Sv: Försvarbart?

Jo men det är ju inte säkert att de som tar djuren vet om de är friska och inte alla vet om att man bör ha djur i karantän.

Om du inte har varit med på många år förstår jag om du missat det :)
PETA helgonförklaras rätt ofta i medlemstidningen samtidigt som alla som inte är strikta vegetarianer är monster som dödar valpar och dränker kattungar. Lite synd att det blev så när de egentligen kämpar för en bra sak :(
 
Sv: Försvarbart?

Är inte så insatt men på vilket sätt förstör minkarna ekosystemet?
Och ang. att de dör, överlevnadschansen är iaf betydligt större om de släpps ut än på minkfarmarna.
 
Sv: Försvarbart?

Jag stöder vissa av DBF:s handlingar. Bland dem ingår inte vandalisering av en privatpersons hus bil etc. Självklart stöder jag inte heller hot och våld mot människor.
Men DBF sysslar väl inte med att ge sig på folk med våld utan med främst vandalisering och fritagning?
 
Sv: Försvarbart?

Inte fysiskt våld men psykiskt vilket är minst lika illa. Nu vet jag inte om du har barn men tänk själv hur det skulle kännas om dina barn får sina hem vandaliserade trots att de kanske inte har något att göra med pälsindustrin.
Och som förälder tror jag att man blir mer skrämd av vad de hotar att göra än vad du verkar tro. Även om de inte ger sig på någon fysiskt finns alltid chansen att de kan göra det.
Tänk de gånger då de kastat in stenar genom fönster i privathus. Då kan det hända att de faktiskt träffar någon.
 
Sv: Försvarbart?

Är inte så insatt men på vilket sätt förstör minkarna ekosystemet?
Och ang. att de dör, överlevnadschansen är iaf betydligt större om de släpps ut än på minkfarmarna.

Alla djur/växter har en roll i ett ekosystem, alla arter är beroende av varandra ex haren äter växterna den tycker om för att sedan ätas av räven som sedan dör och blir omhändertagen av nedbrytarna som skiter ut jord/gödsel så att nya växter kan växa upp etc etc..
Om man nu tar ett djur som inte hör hemma i det ekosystemet och släpper ut det i ekosystemet så är risken väldigt stor att hela ekosystemet kollapsar då dom nya djuren inte har en speciell roll att fylla. Tänk ekosystemet som ett kärnkraftverk. Alla arbetare vet vad dom ska göra och sköter sina uppgifter, tänk sen minkarna som dagisbarn som lever lajban i kontrollrummet.... Det hela slutar inte bra helt enkelt:(
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 591
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nytt nick men gammal användare.. vet inte varför detta är så känsligt för mig. Skäms väl. jag tror jag är påväg in i väggen, och jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 826
Senast: anonymious
·
D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 240
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: Applepie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp