Bukefalos 28 år!

Pälsindustri=djurplågeri? :S

Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

det "roliga" är att enligt pälsfarmare i Sverige är ren idioti att flå djuren levande eftersom det FÖRSTÖR pälsarna.... dom blir blodiga och eftersom djuren inte är still är det mycket svårare att göra det bra och det är mycket större risk att pälsarna går sönder...

jag kommer nog aldrig köpa en päls, men jag hade hemskt gärna sett att man kunde köpa päls från specifika länder, för det finns länder där pälsdjuren faktiskt har det bra.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Det är fruktansvärt. Några sekunder in i filmen så zoomar de ju in ett djurs blick och den blicken som djuret har tycker jag är fruktansvärd. Efter det stängde jag av. Hela jag tappar andan, den ser ut att veta att den ska dö och den ser ut att ha väldigt ont. Usch säger jag bara, det är så vidrigt att jag inte vill tro det är sant. Dcck har jag svårt att tro att en siffra på 85 % skulle vara sann faktiskt, hoppas iallafall inte att den är det. Må djävulen ta hand om de sina när den dagen kommer.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Må djävulen ta hand om de sina när den dagen kommer.

Kan inte göra annat än att hålla med... Så SJUKT vidrigt!!
Päls är bara en idiotisk lyxprodukt för puckat folk med mer pengar än samvete! Dessutom är det miljöfarligt, det används en väldans massa tungmetaller och kemikalier för att bereda skinnen. Nä, bort med all pälsfarmning nu! :mad:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Vad spelar det egentligen för roll om det är 85% i ett visst område eller 85% i hela industrin ? Vad är det du har svårt att tro ?

Spelar det egentligen någon som helst roll om siffrorna skulle vara missvisande ? Om så 1 % i hela industrin flår levande så spelar det ju heller ingen roll eftersom beteendet är oacceptabelt.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Vad spelar det egentligen för roll om det är 85% i ett visst område eller 85% i hela industrin ? Vad är det du har svårt att tro ?

Spelar det egentligen någon som helst roll om siffrorna skulle vara missvisande ? Om så 1 % i hela industrin flår levande så spelar det ju heller ingen roll eftersom beteendet är oacceptabelt.

:bow: Så j*vla sant.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

jag kommer nog aldrig köpa en päls, men jag hade hemskt gärna sett att man kunde köpa päls från specifika länder, för det finns länder där pälsdjuren faktiskt har det bra.

Allt är iof relativt, men var har de det bra?
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Vad spelar det egentligen för roll om det är 85% i ett visst område eller 85% i hela industrin ? Vad är det du har svårt att tro ?

Spelar det egentligen någon som helst roll om siffrorna skulle vara missvisande ? Om så 1 % i hela industrin flår levande så spelar det ju heller ingen roll eftersom beteendet är oacceptabelt.

Jag kan inte annat än citera mig själv, för du verkar inte ha läst inlägget ordentligt.

Klart det spelar roll. Sprids en massa felaktig info och folk får reda på att det är felaktigt så lär man knappast komma framåt när det gäller djurskydd, snarare bakåt. Att sprida lögner är det ingen som tjänar på, allra minst de djur som fortsätter plågas när folk inte tar sånt på allvar längre.

Om man nu ska se det i ett lite större perspektiv än lilla buke förstås, mitt inlägg var mest ett svar på TS inlägg och lär knappast göra någon skillnad för de djur som far illa.

Jag må hata pälsindustrin över allt annat (eller ja, ihop med dun) och smutkastar gärna hela skiten, men jag har svårt att tro att 85% flås levande. Iaf om det gäller ALL pälsindustri, det går ju att vinkla hur som helst liksom, de kan ju lika gärna mena 85% av pälsindustrin i ett visst område eller vad som helst liksom.

Vedervärdigt hur som helst, lika vedervärdigt som att folk faktiskt har samvete nog att köpa värsta dunjackorna osv medan det är såååå synd om de små söta pälsdjuren, för att inte tala om de som glatt köper både päls, dun och allt vad det är utan att bry sig ett jävla piss.
//Zebra som inte känner för att kolla på djurplågerifilmer just nu
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Tittar inte. Klarar inte av sånt. För min del i alla fall skulle jag ALDRIG ta på mig en äkta päls. Enda undantaget skulle i så fall vara fårskinnspäls. Det finns så många fina och varma fuskpälsar för dom som vill ha. Vet bara att om jag mötte nån med vargpäls, HADE JAG NOG KLÖST ÖGONEN UR MÄNNISKAN.

Varför är vargpäls mer upprörande än minkpäls?
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Att klä sig i skinn/läder är det minsann ingen blir upprörd över det är ju lika illa att köpa en plånbok i getskinn eller kalvskinn, och hur många har inte skinndojjor...handväskor i skinn...livrem i oxhud. Det tråkiga är att päls är lyx artikel...något att glänsa med...visa att man har pengar. Ingen höjer ett ögonbryn för att man har skinnjacka/kappa.
Jag älskar djur och har MÅNGA på min gård, jag sköter dem väl och respekterar dem, men jag har skäp i oxhud och en o annan skinnjacka.
En lammfäll efter eget lamm i soffan som värmer mig när jag fryser... men uj vad det skulle kännas konstigt att bära runt på djurens vackra djurskrud....för att glänsa. Det finns billigare och bättre jackor att köpa om man är en fryskott och som man T.O.M kan TVÄTTA själv.
Ja...varför är vargpäls mer upprörande än minkpäls? Djur som djur.
Varför blir man gråtfärdig av att se en blodig huvudlös häst hänga upp o ned i ett slakthus än om det hade varit en "vanlig" ko...en stilla undran..!!
Jag bor i vargaland och om gråben skulle ta mina får skulle jag bli ledsen men accepera det och inte ge mig ut i bushen för att utrota gråben som vissa kusliga män i grönt gärna vill...uups...nu trampade jag på ömma tår...ja ja take it or leave it.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Grejen med skinn är väl dock att djuren ändå dödas för köttets skull, och att då ta tillvara på det skinn som annars slängs är väl bara bra. Pälsdjuren däremot dödas ju oftast bara för pälsens skull (undantaget gäller väl i princip bara kaniner som både äts och får pälsen tillvaratagen?)

Kan minnas fel, men wtf.
Jag använder varken päls eller skinn så jag förbehåller mig rätten att minnas fel :cool:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Jag bor i vargaland och om gråben skulle ta mina får skulle jag bli ledsen men accepera det och inte ge mig ut i bushen för att utrota gråben som vissa kusliga män i grönt gärna vill...uups...nu trampade jag på ömma tår...ja ja take it or leave it.

Inte på min ömma iallafall.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Vem sa att jag har häst? :smirk:

Det finns för övrigt något som kallas syntet.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

I en annan tråd hänvisade du till dina råttbilder, kikade och om jag inte mindes fel var det iaf ett kort på en häst.

Så bara för att jag har nån hästbild så måste det vara min egen häst? Det kan absolut inte vara skolans häst, nån jag bara gått förbi eller en random häst på någon evenemang? :smirk: Om det är här på buke du sett bilden så är det förmodligen Tablå som ägs av gymnasiet jag gick på för några år sen, eller någon annan häst från samma dag. Jag har ingen häst och jag har aldrig haft någon häst.

(Var har jag hänvisat till mina råttbilder förresten? :confused: )
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Jag må hata pälsindustrin över allt annat (eller ja, ihop med dun) och smutkastar gärna hela skiten, men jag har svårt att tro att 85% flås levande. Iaf om det gäller ALL pälsindustri, det går ju att vinkla hur som helst liksom, de kan ju lika gärna mena 85% av pälsindustrin i ett visst område eller vad som helst liksom.

det skulle väl visst inte vara så konstigt om det verkligen var 85% av ALL pälsindustri? om du tänker dig ALL pälsindustri i hela världen så är ju tex sveriges och säkert andra länders "bra" pälsindustri ganska fjuttig.
kan det inte vara så? jag förstår bara inte varför de skulle ljuga om siffror när de har en sådan hemsk film som hade upprört även om det var 50% eller 10%.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Klart det KAN stämma, men 85% är så pass mycket att jag ändå är tveksam till det.

ginnies: Du blandar inte ihop mig med nån möjligtvis? Jag brukar inte hänvisa till bilder så utan jag brukar visa de direkt :confused: Uff, förvirringen är ett faktum! :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 551
Övr. Djur Vi har en rätt "snobbig" tjej i klassen som klär sig i äkta skinn och så. Som bara änvänder dyrt och älskar sin skinn jacka, vi hade ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 011
Senast: yos_911
·
C
Träning Jaha då försöker jag igen!!! :crazy: Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 232
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp