Bukefalos 28 år!

Ska djur verkligen få behandlas så här?

Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

Jag blir bara så ledsen, fruktansvärt.
Men det är väl delvis vårt allas fel, pälsen säljs säkert till rika länder.
 
Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

jag fattar bara inte hur man kan öra så! :cry: jag fattar inte hur man kan bära päls heller, iaf efter att ha sett en film som denna..
 
Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

Men har du sett hur det går till på en pälsfarm i Sverige? Du förstör ju pälsen när djuren behandlas på det sättet.
 
Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

Vad jag menade var att filmen är hemsk, men det är ju inte så det går till här i Sverige. Jag hade inte haft problem och bära en svenskuppfödd päls, sen att jag aldrig skulle köpa en är en annan sak.

Lite OT men hur känner ni inför det att folk släpper ut minkar ur sina burar här i Sverige?
 
Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

Vad jag menade var att filmen är hemsk, men det är ju inte så det går till här i Sverige. Jag hade inte haft problem och bära en svenskuppfödd päls, sen att jag aldrig skulle köpa en är en annan sak.

Lite OT men hur känner ni inför det att folk släpper ut minkar ur sina burar här i Sverige?

det är fel av dom som släpper ut minkarna, vad jag vet så överlever bara ca en tredjedel av minkarna resterande
blir antigen påkörda av bilar, svälter ihjäl eller blir dödade av större rovdjur som tex örnar..

Och nej jag skulle inte använda en päls från en minkfarm i sverige..

Vad jag vet om minkhållningen är att dom lever sina dagar i inte alls så stora burar, och kan inte utföra sitt naturliga betende.
ett ex, en vild minkhane har ett ganska stort område som han rör sig på, Det kan ligga uppåt 3km.
på grund av dessa små utrymmen dom lever på utvecklar 30-80% av djuren stereotypa beteenden typ som trampar av och an
eller gör cirkulerande rörelser med huvudet fram och tillbaka! det finns inte heller någon miljöberikning i burarna..

*det krävs ca 40-70 minkar för att tillverka en enda kappa..

det är inte heller säckert att det bara är svenska minkar som sitter på din kappa, det är inte ovanligt att pälsindustrin
importerar pälsar från anndra länder, och där får man fånga djuren med rävsax som inte är det behagligaste sättet att bli fångad på!!

Så nej Tack! jag kommer inte köpa mej en päls även om den kommer från sverige, Jag ser ingen mening med att hålla den här verksamheten i liv!!?


Jag vet att det var ett förslag uppe om en ny lag där minkarna skulle få tillgång på vatten att simma i, klättring, utöva sitt jakt
beteende och annan syselsättning, men jag har ingen anning om den gick igenom och om den gjorde det så finns det antagligen
inga minkfarmar kvar i sverige eftersom farmarna inte skulle gå i vinst!
 
Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

Om jag minns fel så gick det ej igenom, men jag kan fråga min mormor, hon borde veta. Visst är det inte optimalt att leva i en bur som de gör (http://dsmweb.sjv.se/Documents/SJVFS_2000_163_L100.PDF burmått till pälsdjur), men jag menar de avlivas ju inte på det sättet som i filmen i alla fall.

När jag var nere i mormors farm när hon hade den kvar hade hennes minkar oftast något i buren de kunde pilla med t.ex. gamla plastbyttor etc. Visst utvecklar de stereotypa beteenden, men det gör ju många andra djur också både hästar, hundar kaniner och andra gnagare.
 
Sv: Ska djur verkligen få behandlas så här?

Jag vet att det var ett förslag uppe om en ny lag där minkarna skulle få tillgång på vatten att simma i, klättring, utöva sitt jakt
beteende och annan syselsättning, men jag har ingen anning om den gick igenom och om den gjorde det så finns det antagligen
inga minkfarmar kvar i sverige eftersom farmarna inte skulle gå i vinst!

Min kompis skrev ett arbete om just det här med minkar innom pälsindustri och deras förmåga att uträtta sina naturliga beteenden. Kan bara säga att det är så långt ifrån naturligt att jag skulle gapskratta om det inte vore så vidrigt. Vidare kan jag också säga att den där lagen inte gick igenom, tydligen skulle det bli för dyrt för de stackars pälsfarmarna... >.< Nej, fy f*n.

/Even
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 242
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 551
C
Träning Jaha då försöker jag igen!!! :crazy: Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 232
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp