Bukefalos 28 år!

Pälsindustri=djurplågeri? :S

Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

I vanliga fall brukar jag kunna övertala mig själv att se hela sånna här liknande filmer, men denna stängde jag av så fort bilderna på upphängda sprattlande djur som flåddes kom... Åh, ja vill skrika rakt ut och bara gråta!!!! det skulle jag göra också, om det inte vore för att jag sitter i en datasal.
Vilka jävligt sjuka svin till människor!!!! Det där kan för fan inte ha varit något männskligt som gjorde det där överhuvudtaget!!!!
Frågor som ploppar upp i mitt huvud: har dom familj? har dom vänner, fru och barn? och behandlas dom också så där?
har dom något samvete? Fan heller...
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Kan man inte avliva dom med elstöt som man gör på slakterier? Snabbt enkelt, inget lidande och en ren päls. dessutom kan köttet användas.
ARG!:mad:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Skall vi förbjuda svensk pälsdursuppfödning för att kineserna flår mårdhundar levade??
Undrar var siffran 85% kommer från?
PL
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Ja inom svensk pälsdjursuppfödning avlivas djuren med el.
PL

Jag vet det, men jag tänkte på de levande flådda djuren.

Vill ni se exempel på hur animalisk mat produceras i Finlad? Kika på www.tehotuotanto.net
Det finns mer där att klicka fram än bara den första filmen.

Nyligen var det en del djuraktivister som bröt in sig på produktionsdjursgårdar i Finland och filmade och fotade djuren, som förstås blev skrämda pga det oväntade nattliga besöket. Detta ger en väldigt förvrängd bild av hur det verkligen ser ut. Det kan hända att den här är en sådan film. Tex hönorna i filmen ruggar, dvs. tappar sina fjädrar, vilket är helt normalt. För övrigt tycker jag att djurens förhållanden i den här filmen var väldigt tråkiga.

Dessutom tror jag att den ökade byråkratin samt den dåliga lönen har har gjort att många bönder har tappat gnistan och helt enkelt skiter i det. De som orkar och satsar sköter sina djur väl då det är ett måste om man ska tjäna pengar på det.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

klarar inte heller av att kolla på den filmen :/
det är så fruktansvärt att man inte tror att det är sant! :cry:

och jag skulle aldrig kunna ha en päls på mej! och inte heller dun... jag köper heller inga skinnprodukter, för jag står inte ut med tanken att gå omkring med ett dött djur på mej ;(

men dunet... är det ungefär lika som med pälsen? att dom plockar av sjädrarna från fåglarna levande ? :/
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

men dunet... är det ungefär lika som med pälsen? att dom plockar av sjädrarna från fåglarna levande ? :/

Nej, den tas ur fågelbona vilket kan leda till att fågelungarna/äggen blir övergivna. Det kan hända att det finns nån lag gällande detta, men jag är inte säker.
 

Liknande trådar

Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 551
Övr. Djur Vi har en rätt "snobbig" tjej i klassen som klär sig i äkta skinn och så. Som bara änvänder dyrt och älskar sin skinn jacka, vi hade ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 011
Senast: yos_911
·
C
Träning Jaha då försöker jag igen!!! :crazy: Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 232
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp