Bukefalos 28 år!

Pälsindustri=djurplågeri? :S

Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Det är helt vedervärdigt.

Därför köper inte jag päls; jag vet inte var det kommer ifrån. Är det från en kanin som nackats för att använda till kött och sedan har de tagit tillvara på pälsen också - fine, men djur som är flådda levande.. :mad:

Jag fattar inte vad själva idén med att flå djuren levande är. Dom säger att de inte kan avliva dem med en spruta för dom ska använda köttet, och de kan inte slå dem i skallen för pälsen måste vara hel - men vrid av dem nacken eller knacka dem i huvudet med någonting stort och mjukt så att de dör men ändå slipper lida. Eller skit i att pälsen på huvudet inte går att använda, vem bryr sig egentligen om några kvadratcentimeter hud när djuren får lida så förbaskat?
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

jag brukar inte vara känslig, men nu stängde jag av filmen efter 20 sekunder. helt jävla fruktansvärt är vad det är! jag kan inte förstå! :eek:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Jag behövde inte ens kolla, jag kan tänka mig ändå.

Kollade någon dokumentär där de följde upp päls som såldes på ett stort (fint) varuhus i centrala Stockholm, och den pälsen drogs av djuren när de levde. De frågade en kund som kommit ut ur avdelningen om hon visste att jackan med pälskrage hon nyss köpt hade vållat så mycket lidande till ett djur; och det visste hon inte men hon brydde sig hursomhelst inte eftersom jackan var fin :smirk:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Jag tror jag har sett filmen tidigare, den är hemsk! kollade hela fram till det vita djuret:cry:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Det är hemskt att siffran över detta är så stor också. Blev så sur när mamma kom hem med en päls för några veckor sen. Sannolikheten är stor att just den jackan består av djur som är flådda levande :mad:

Säger som animal massacre:
Think of the rest of your coat! No to fur!
(har inget emot päls, men det bör ändå bojkottas eftersom det är så svårt att veta hur djuret har behandlats:crazy:)
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

jag kunde int ens säkert titta i 5 sekunder... jag förstår inte hur man KAN??!!!! vem kan ens använda en päls efter att sett någo såndänt?:confused::mad::cry:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Ska nog visa filmen för mamma så kanske det blir slut med hennes pälsköpande :devil:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Det är så vidrigt, hemskt:mad:

Att man kan göra nått sånt :cry:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Fy fan vad äckligt!

Gud vad aldrig mer ska köpa päls..:mad:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Å andra sidan är just den organisationen känd för att förstora upp allt:angel:

Därmed inte sagt att jag gillar händelserna och metoderna.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Är det något du köper ofta?
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Bonzaij kan säkert svara för sig själv, men jag svarar ändå eftersom jag inte har någonting att göra :D

Kolla längst upp i högra hörnet av Bonzaijs svar. Där står det "Svar på Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S av Bobby", alltså är det Bobbys inlägg hon svarade på.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Bonzaij kan säkert svara för sig själv, men jag svarar ändå eftersom jag inte har någonting att göra :D

Kolla längst upp i högra hörnet av Bonzaijs svar. Där står det "Svar på Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S av Bobby", alltså är det Bobbys inlägg hon svarade på.

Jahaa :D Okej, tack, såg inte det :angel:
Hoppas jag inte förstörde tråden allt för mkt :angel:
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Jag har sett den videon så himla många gånger, och den gör mig lika äcklad varje gång. Jag har så extremt svårt att förstå hur människor kan över huvud taget tänka sig att göra sådana saker som att flå djur levande. Det är så extremt elakt och hemskt att jag bara vill kräkas.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Ja, usch skulle aldrig ta på mig päls, har sett sådana filmer förrut.
En annan film som borde uppmärksamas är väl Earthlings, dokumentär av Shaun Monson. Riktigt riktigt bra, öppnar ögonen på en.

Rå och brutal men oerhört bra, se den.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S


svar till wysiwyg
Jag fattar inte vad själva idén med att flå djuren levande är.



JO! dom vill skydda pälsen. Såg filmen en gång blir deppig om ja tänker på den igen det är det värsta jag nånsin sätt, fattar inte hur dom som gör det kan gå å lägga sig på kvällarna!:mad: Jag menar hade det varit deras barn eller andra i familjen tror jag inte dom hade varit så glada:devil::mad:, men djur kan f*n ta mej inte prata för sig själva och om dom kunde vad skulle vi säga till dom då?!
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Tittar inte. Klarar inte av sånt. För min del i alla fall skulle jag ALDRIG ta på mig en äkta päls. Enda undantaget skulle i så fall vara fårskinnspäls. Det finns så många fina och varma fuskpälsar för dom som vill ha. Vet bara att om jag mötte nån med vargpäls, HADE JAG NOG KLÖST ÖGONEN UR MÄNNISKAN.
 
Sv: Pälsindustri=djurplågeri? :S

Jag må hata pälsindustrin över allt annat (eller ja, ihop med dun) och smutkastar gärna hela skiten, men jag har svårt att tro att 85% flås levande. Iaf om det gäller ALL pälsindustri, det går ju att vinkla hur som helst liksom, de kan ju lika gärna mena 85% av pälsindustrin i ett visst område eller vad som helst liksom.

Vedervärdigt hur som helst, lika vedervärdigt som att folk faktiskt har samvete nog att köpa värsta dunjackorna osv medan det är såååå synd om de små söta pälsdjuren, för att inte tala om de som glatt köper både päls, dun och allt vad det är utan att bry sig ett jävla piss.
//Zebra som inte känner för att kolla på djurplågerifilmer just nu
 

Liknande trådar

Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 551
Övr. Djur Vi har en rätt "snobbig" tjej i klassen som klär sig i äkta skinn och så. Som bara änvänder dyrt och älskar sin skinn jacka, vi hade ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 011
Senast: yos_911
·
C
Träning Jaha då försöker jag igen!!! :crazy: Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 232
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp