Folk som pratar i mobiltelefon

Jag tjuvlyssnar alltid, det kan vara enormt underhållande.
Är dock inte med vilje alltid, jag kan inte stänga ute ljud. Sitter jag på tåget kan jag lyssna på 4 olika samtal samtidigt och inte tappa bort mig, sjukt jobbigt och jag blir så trött av det.

Det jag faktiskt stör mig på är folk som tuggar tuggummi och smaskar. Fy fan vad äckligt det är.
Det var en 40 år något gubbe inne på ÖoB en gång som smaskade till fördärvelse, vi skulle tydligen handla precis samma varor för var jag än gick var detta jävla smaskandet bakom mig. Bör lägga till att jag hade en riktigt dålig dag på alla vis. Det gick kanske i 15 minuten sen tappade jag humöret och skällde ut den där gubben och frågade om hans mamma alrdig lärt honom att man tuggar med stängd mun för det är så jävla äckligt att jag spyr :o
Nu tillhör inte det riktigt tråden, men jag förstår verkligen vad du menar. Smaskande är ett ljud som helt klart stör andra människor. Vi uppfostrar våra barn och lär dem att de ska stänga munnen när de tuggar. Därför blir man verkligen mörkrädd när man stöter på vuxna som smaskar ljudligt vare sig de äter mat eller som i ditt fall tuggar tuggummi. Det är så att man undrar var kunskapen om störande beteende har tagit vägen. Seriöst.

Pethead
 
jag stör mig på folk som pratar högt!! i telefon på bussen, och då gärna hela 1h resan till jobb tidigt på morgonen när 99% av de på bussen bara vill sova..

samt har jag svårt för folks om smaskar, hummar eller gör div grymtande ljud.. samt folk som har ljudet på mobilen på när de spelar, ser videor eller lyssnar på musik.

hur svårt kan det vara att bara sitta tyst?
 
jag stör mig på folk som pratar högt!! i telefon på bussen, och då gärna hela 1h resan till jobb tidigt på morgonen när 99% av de på bussen bara vill sova..
samt har jag svårt för folks om smaskar, hummar eller gör div grymtande ljud.. samt folk som har ljudet på mobilen på när de spelar, ser videor eller lyssnar på musik.
hur svårt kan det vara att bara sitta tyst?
Mmm precis!

Pethead
 
jag stör mig på folk som pratar högt!! i telefon på bussen, och då gärna hela 1h resan till jobb tidigt på morgonen när 99% av de på bussen bara vill sova..

samt har jag svårt för folks om smaskar, hummar eller gör div grymtande ljud.. samt folk som har ljudet på mobilen på när de spelar, ser videor eller lyssnar på musik.

hur svårt kan det vara att bara sitta tyst?

Håller med, vad hände med att inte störa andra. Speciellt när det är så uppenbart att det stör, telefon ok, men spel oftast på högsta volym. Eller youtube videor också på högsta.
Eller gamla gubbar som tittar på porr på bussen :yuck:

Jag förstår inte hur man kan sitta och veta att man är högljudd, spela roll om man skriker i telefonen eller har högt spel på, och inte bry sig.
 
Jag har inga större problem att stänga ute såna ljud efter att ha pendlat kollektivt i flera år. Det blir bara bakgrundsljud i min hjärna. Om inte annat sitter jag och lyssnar på musik (med hörlurar såklart ;)) och då är problemet ännu mindre.

Min hjärna går redan på högvarv över så ånga saker, att störa sig på saker andra gör är något jag verkligen försöker att sortera bort för min egen sinnesfrids skull.
 
Håller med, vad hände med att inte störa andra. Speciellt när det är så uppenbart att det stör, telefon ok, men spel oftast på högsta volym. Eller youtube videor också på högsta.
Eller gamla gubbar som tittar på porr på bussen :yuck:

Jag förstår inte hur man kan sitta och veta att man är högljudd, spela roll om man skriker i telefonen eller har högt spel på, och inte bry sig.
Exakt!

Pethead
 
Personligen tycker jag att man ska göra vad man kan för att göra kollektivtrafiken så trevlig som möjligt, men för mig betyder det inte att man behöver låta bli att prata i telefon. Bara man håller nere volymen så ser jag inget fel.
 
Personligen tycker jag att man ska göra vad man kan för att göra kollektivtrafiken så trevlig som möjligt, men för mig betyder det inte att man behöver låta bli att prata i telefon. Bara man håller nere volymen så ser jag inget fel.
Precis! Håller helt och hållet med!

Bronze Pethead
 
Bad en kille runt 40 hålla ner sitt högljudda samtal igår på en lunchrestaurang och han såg rätt förlägen ut.
Han blev lyckligtvis inte sur.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 066
Senast: mars
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 186
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 813
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 019
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp