Bukefalos 28 år!

Hästsport eller djurplågeri??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Skogstroll, menar du att du inte har hört talas om ordet källkritik? Eller är allt som sägs i tv och tidningar sant kanske.. :grin:
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Håller ni fortfarande på och tjafsar om detta? blir ni aldrig klara??? Travsport är inte mer djurplågeri än nån annan hästsport, man använder ju djuren i ett syfte för människan egen skull, precis som i alla annan hästsport, så den parallen i rubriken känns ganska tråkig och som vanligt försöker man dra alla över en kam, och det är ju därför alla reagerar med taggarna utåt, inte så himla konstig...:crazy:

Travsporten har (liksom alla annan hästsport) sina dåliga sidor och jag hoppas också att det ska bli förbättringar, något jag själv efterlyser skulle vara bättre vet. koll på tävlingsplats, att vet. kommer och kollar häst och utrustning innan och efter start vore väl inte så svårt att få till eller? Hästarna står ju ändå på banan ett par timmar innan och efter start och vet är ju ändå där... Det tycker jag vore en himla bra början till bättre djurhälsoskydd inom travsporten, lägg pengarna på det i stället för till staten..:bump:
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Eftersom vi inte är överens så kan vi ju inte heller vara klara.SHV är inte med i tidningen,och inget TV program heller,det är en organisation i Sverige:grin: Och dom allra flesta tycker att det är en fin och beundransvärd organisation,men uppenbarligen inte alla..För det är ju inte alls beundransvärt att jobba aktivt mot plågsamma slakttransporter,hästmarknader,vanvård,djurskydd mm..:confused:
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Varför säger du så?
För att det är min åsikt.

Vad grundar du det på?
Dom trasiga hästarna.
Dom vanskötta fölmärrarna hos människor utan kunskap som tror sig kunna tjäna storkovan på sina fölautomater.Inkörningsrutinerna
Osv ..

Givetvis är inte alla rötägg, men hade det inte varit så mycket pengar i sporten hade mycket lidande kunnat undvikas.

Jag tycker att det är mycket märkligt med vissa åsikter.
Fölautomater och misskötta märrar..

Hur många stuterier har du besökt????

Var kommer alla användare ifrån här igentligen?

Finns det någon form av kedjebrev internt?

En startar en tråd om smutskastning av travet (samma hittils)
Och så kommer anhängarna, som aldrig varken är intresserade av travet, eller skriver på travforumet, hit och öser ur sig den ena dumheten efter den andra.


Prenumereras det på trådar typ:
Trav/spö/misshandel?
Är daagen er räddad när ni får gå in här och bara vräka ur er alla fördomar ni har sedan barnsben.

Mår ni bättre sen??


När var Kalla Fakta? En halv evighet sedan.
När tjafsades det om SHV?? En halv evighet sen?

Idag hörde jag om en som tog in sin högdräktiga shettis.
Dom gav fan i att bevaka den. Både mor och unge låg döda på morgonen.

Ska jag nu gå in på nåt shettisforum/ridhästforum och säga att alla är dumma i huvudet?
Dom kan inte ett skit
Oansvarliga hästägare.

Alla shettisägare är puckon.

Ska jag nöta detta om och om igen.
På alla forum jag hittar? Vård/avel/gnägg/ridning??

Ska jag ta med mig massa inbördes beundrare och fortsätta månad ut och månad in att hävda att alla shettisägare/ridhästägare är helt j-a sansade djurplågare?

Sätter en peng på att den store moderatorn här bannar mig när jag förpestat tillvaron tillräckligt länge för alla shettis/ridhästägare.
För jag kommer naturligtvis att tillbringa hela min lediga tid (vissa är tydligen lediga jämt) och bara leta skit om feta/fula/vanvårdade shettisar/ridhästar.
Naturligtvis kommer jag att bomba forumen med sånt skit.
Kommer att dra kammen över allihop.
För allt jag kommer att skriva är sant.

Eller annars kan jag vara nog klok att inse att shettisägaren som lät sin fölmärr dö utan att ha dom mista samvetskvalen går under kategorin rötägg.
Jag kommer nog inte att starta 48 trådar i samma ämne för att jävlas med shettis/ridfolk.

För jag VET att dom allra flesta sköter sig och tar väl hand om sina djur.


Bedrövlig tråd som startats och detta Travforum börjar nu likna TV serien "hem till gården"
Samma skapare-och samma textinnehåll. I evighet.

Min hovis har häcken full med att jobba i stallar.
Andra har visst inget för sig :mad:

AM
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Tack, Naffa! :bow: :bow: :bow: :bow:

Har inte skrivit i tråden tidigare, men du slog huvudet helt på spiken, Naffa.
Den här tråden känns oerhört tradig nu faktiskt. Fattar inte att den inte blir låst.
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Vidare..

Under forumet Vård startades en tråd av "den nu välkände" om att E.T som hade hovböld.
(vad har E.T. hovböld att göra på forumet Vård???? )

Hejochhå vilket inlägg. Taget direkt ur "se och hör", som någon intelligent användare inflikade med där.

Själv skrev jag att E.T är nog väl påpassad då han , som världens snabbaste häst, lär ha proffs omkring sig.

Mitt inlägg blev borttaget. Flummeriet på inlägg 1 är kvar.

Bevis nog att Travet får man skriva vad man vill om men inte dementera??

Så fortsätt du, TS, med att roa dig här.
Snart blir du ensam kvar.

AM
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Hoppsan,har vi trampat dig så på tårna?
Så länge jag kan förbättra tänker jag försöka göra det,jag har inte prenumererat på något kedjebrev om spö etc.Har faktiskt inte kontakt med någon annan som skrivit här.Men kritik är bra,det förbättrar och förändrar.Självklart tar man upp det på travforumet,var annars? Detta är en plts för diskussion vet du..och alla kan inte tycka som du!
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Hoppsan,har vi trampat dig så på tårna?
Så länge jag kan förbättra tänker jag försöka göra det,jag har inte prenumererat på något kedjebrev om spö etc.Har faktiskt inte kontakt med någon annan som skrivit här.Men kritik är bra,det förbättrar och förändrar.Självklart tar man upp det på travforumet,var annars? Detta är en plts för diskussion vet du..och alla kan inte tycka som du!

Jag pallar nog med lite skit mellan tårna:grin:

Och vad är det du vill förändra och förbättra?

För nu när jag gick in på trådhistoriken din så ser jag att din uppgift blir omöjlig. :devil:

För hur bra koll har du igentligen på travsporten?
På travaveln?
På avelshingstarna?
Reglementen?

Är du bara här för att ventilera fördommar?? Jajamen.

AM
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Hoppsan,har vi trampat dig så på tårna?
Så länge jag kan förbättra tänker jag försöka göra det,jag har inte prenumererat på något kedjebrev om spö etc.Har faktiskt inte kontakt med någon annan som skrivit här.Men kritik är bra,det förbättrar och förändrar.Självklart tar man upp det på travforumet,var annars? Detta är en plts för diskussion vet du..och alla kan inte tycka som du!

Nej men om du nu tycker så illa om travsporten och om oss som håller på med den ta då kontakt med de som kan göra något åt det istället för att förpesta vår tillvaro här inne med ditt skitsnack! Börjar bli väldigt löjligt nu!
Skapa en debatt mellan er som tycker illa om sporten istället där kan ni säkert gadda ihop er ordentligt och samla ihop er för att lämna era synpunkter till de som kan påverka detta "eviga lidande för dessa stackars travhästar"!! Men sitter man bara och driver omkring på en skogsmulle utan krav så är det inte så lätt att sätta sig i hur mycket JOBB och KÄRLEK det ligger bakom dessa travhästar som tävlar i eliten för man kan ju omöjligt vara så dum så att man tror att en häst springer och tar ut sig maximalt för att vi plågar dom så mycket...
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Ja men precis..Nu har både Kalla fakta och SHV fel såklart.:eek: Det är väldigt många som har fel och ni rätt..Spelar väl för er egentligen inte någon roll vem som säger att något är fel med eran "sport", eftersom dom ändå har fel och vinklar allt.Jag vägrar tro att SHV skulle blanda sig i något om dom inte ansåg att det fanns något som var felaktigt.Jag har också insyn i SHV och jag tycker att dom gör ett kanonjobb.Men det tycker väl inte du? För dom har ju sagt något ont om travet,och där finns väl inget som är fel?

Kalla fakta har visat ett program till stor del baserat på vinklade fakta och regelrätta fel, det är ju knappast mitt fel att de gjort det och villl du veta mer om det kritiserade programmet så finns det massor av trådar och artiklar om det.
Det är lite gamla nyheter du kommer med om man säger så och du är inte riktigt uppdaterad i fortsättningen och efterdyningarna av Kalla Faktas program, utan som vanligt slänger du in något och har ingen större koll.

Att travet är och blir granskat är fortsatt till en fördel, men granskningar ska baseras på sanning och fakta, inte på det som låter värst... Det hoppas jag du oxå anser vara en riktig granskning oavsett vad som granskas så ska det vara sanningen.

Jag tycker SHV gör ett bra jobb på många sätt och mindra bra på andra sätt.

Och sen är du bara löjlig, du vet att jag tycker det finns felaktigheter inom travet och det är knappast anledningen till att jag varit kritiskt mot SHV.
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Så länge jag kan förbättra tänker jag försöka göra det,

Att bara sitta och hålla liv i travhatartrådar är enligt mig en ganska fånig hobby. Det måste finnas något annat du kan göra för att försöka förbättra!!!

Vi här på "trav" vill också ständigt förbättra saker. Finns flera trådar angående förslag på förbättringar. Ett tips är att gå in där och lägga fram konkreta förslag :idea:
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Och varför får bara du tycka att det finns felaktigheter inom travet,men inte jag? Är inte denna tråden skapad för oss som vill förbättra travet? Vad är det för fel på att vilja förbättra? Jag får aldrig något svar på det?Jag har sagt tusen gånger vad det är jag tycker är fel,men ändå får jag samma fråga om och om igen. Personligen såg jag inte programmet om just travet,utan baserar fortfarande mina uttalanden på det jag har sett i.r.l
Jag vill inte lägga ner travet helt,återigen. Jag öser inte ur mig galla.Jag diskuterar,men ni verkar inte tåla det här,och då undrar jag vad ni gör här? Alla som blir arga och inte kan föra en vettig diskussion kan väl låta bli att läsa det jag skriver då?
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

I det här forumet är man inte välkommen som "förbättrare" om man inte är i detta nu involverad inom travet,eftersom jag är stämplad som någon slags travhatare här så är det ingen som vill lyssna på mina ord.Jag får helt enkelt bara agg tillbaka.
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

Jaså? du har inte funderat på varför du anser att "vi" stämplat dej som travhatare?

Föressten,har vi det?
 
Sv: Hästsport eller djurplågeri??

I det här forumet är man inte välkommen som "förbättrare" om man inte är i detta nu involverad inom travet,eftersom jag är stämplad som någon slags travhatare här så är det ingen som vill lyssna på mina ord.Jag får helt enkelt bara agg tillbaka.

Om du spytt så mycket galla över travet att du blivit stämplad som en travhatare kanske det kan bli svårt att bli tagen på allvar när du lägger fram seriösa konkreta förslag på förbättringar.
Man ska välja sina strider har jag hört....och kanske välja sina ord också :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 471
Senast: Zuzzi
·
Trav Källa Aftonbladet trav 365 Länk: http://www.aftonbladet.se/trav365/article4669320.ab...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 684
Senast: martha
·
Övr. Hund Igår var det dags för sommarveckornas höjdpunkt- tävling :D. Min klubb i Uppsala anordnade tillsammans med Märsta så var funkis på...
2
Svar
21
· Visningar
1 722
Senast: Kibani
·
Trav Åbys måldomarnämnd lämnade igår över en omdiskuterad händelse i Drottning Silvias Pokal på Åby till STC:s disciplinnämnd att bedöma. Med...
2
Svar
23
· Visningar
3 420
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp