Bukefalos 28 år!

Högskoleprovet 2013!

Sv: Högskoleprovet 2013!

Gud så underbart att höra!!! Håller alla tummarna för dig, vet att du försökt komma in länge nu!! Vilka städer är det du tänkt söka, någon specifik eller alla i Sverige?
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Tack! :)

Jag har sökt till alla lärosäten i Sverige med Uppsala på första plats, Lund på andra och KI på tredje. Jag hoppas verkligen på Uppsala!

Alltså det är en så jävla bra känsla. För första gången i hela mitt liv är jag rätt nöjd över min levnadssituation just nu även om jag naturligtvis fortfarande vill komma in på utbildningen. Men det är liksom inte de sju världarnas undergång om jag inte kommer in till hösten. Att slippa pressen och stressen över att man måste hitta på något hela tiden gjorde underverk för mig!

Jag hoppas nu verkligen verkligen verkligen att jag skrivit ner rätt, om det är helt fel så kommer jag böla ihjäl mig.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Pressen och stressen förstår något enormt, det brukar faktiskt inte släppa på HP förrän man har lättat lite på pressen och börjar trivas med sin nuvarande situation/hittar andra vägar som man tycker går lika bra. Konstigt det där :) Vad låg antagningen på vid de lärosätena förra våren ? :)

Du har säkert skrivit av rätt. Man brukar ju vara ganska noga med det (i alla fall jag).
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Grattis alla!!

Själv gick det åt skogen, ska aldrig mera göra högskoleprovet:cry:
Är det någon som vet hur många rätt man ska ha ungefär? Tänker på medel.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Nu har jag rättat och räknat och om det här vore 2012 hade jag fått typ 1,2-1,3. Känns ju lovande eftersom jag ville ha minst 1,0 och jag borde definitivt komma in på mitt program i höst:D

Kan du förklara hur man räknar från förra årets?:)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Halvt KL

Jag har inte varit aktiv i tråden tidigare då jag hade sån ångest inför provet. SKÖNT att det är över!

Jag fick 0.9 ungefär. Rätt nöjd över det eftersom jag trodde att det skulle gå mycket sämre. Som någon frågade, 0.9 anses väl som medel för folk som skriver provet första gången?

Jag hade mest ångest inför matten men den gick helt okej. Jag tror att den kommer gå bättre nästa gång när jag vet lite mer hur jag ska dela upp tiden. Engelskan gick jättebra, men det visste jag sedan innan. Tack gode gud att den är med, annars hade jag inte haft 0.9 ;) Sen var det den där jäkla svenskan. Jag trodde helt klart att jag skulle få bättre på svenskan än jag fick... Den drog ner mitt resultat mycket!!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Uppsala, Lund och KI hade 1.8 för HT 2012. För VT 2013 hade Uppsala och Lund 1.7, KI hade 1.75. (Statistik från läkarstudent.se.)

Men även om jag inte kommer in nu till hösten så vet jag i alla fall att jag har kapacitet men sen också att jag kan plugga upp ännu mer! Nu har jag inte alls engagerat mig som jag borde ha gjort, nu har jag motivationen till att göra det. Och så kanske jag tar mig in på vårterminen och det är ju ändå inte så långt dit! :banana: 9 månader går ju sjukt snabbt.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Kl

Tror jag hamnar på 1,1 eller 1,2 :) Kommer vara jättenöjd med det och det räcker för programmet jag ska söka :) (även om jag inte kommer söka på länge)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Halvt KL

Jag undrar hur gamla alla är som skrev? I vår sal var det väldigt blandad ålder, men men jag har gått i min värld och trodde att det var flest i min ålder som gjorde provet :D Jag är 20.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

+ yodadog + Ponsse

Bra att det gick bra! :)

anna_anna: Nej men vad tråkigt :( Men skriv några gånger så kommer det gå bättre! Gör gamla prov och gå igenom provet vi gjorde idag och se till att du verkligen förstår matten/språket bakom varenda fråga.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag undrar hur gamla alla är som skrev? I vår sal var det väldigt blandad ålder, men men jag har gått i min värld och trodde att det var flest i min ålder som gjorde provet :D Jag är 20.

Jag är 23. I "mitt" klassrum tyckte jag det var mest personer i gymnasieåldern. Ett par i min ålder och sen 2-3 som var klart äldre än resten av oss.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Grattis till alla! :)

Har räknat ihop mina poäng och det gick över förväntan generellt sett. Hade kunnat få 1.7-1.8 i snitt om det inte vore för att jag hade över hälften fel på den sista kvantitativa delen -.- suck, aldrig ska det gå riktigt hela vägen...Behöver 1.7 för att komma in på hp på det program som jag vill. Lär väl hamna på 1.6, som jag dock är supernöjd med, men lite surt är det med att ett provpass ska gå såå dåligt jämfört med de andra :s :p
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

kl

Vad kul att ni fått så bra! :D
Jag fick inge bra alls... började dagen med att behöva springa från centralstationen till lokalen, hade räknat fel på tågen. Fick ju dock skriva alla provdelar men började dagen stressad = ingen bra idé... Hade 112 poäng sammanlagt, som bäst tidigare har jag haft 110, så liiiite höjning iaf. :D Nu har jag två gånger på mig till innan nästa intagning ;)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag är 18 och skrev för första gången. Det gick åt helvete såklart, räknade ut att jag fick ungefär 0,4 men men...


Bara att plugga tills nästa gång! :( :cry:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Jag är väldigt nöjd med resultatet, dock inte så nöjd med min insats.
Kände mig väldigt osäker på matten framför allt och chansade nog hej vilt.
Men om man tittar på förra årets resultat skulle det bli 1,3 vilket skulle räcka till den utbildning jag vill gå.:banana:
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL
Jag fick 93 rätt. Känner mig nöjd eftersom jag inte pluggat någon matte vilket är min svaga sida :) Tror också det räcker för att komma in på programmet jag har sökt så jag känner mig ganska lugn! Bör nog hamna på 1,1 eller 1,2 i slutändan.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL

Landar antagligen på 1,8 igen om jag inte har tur med normeringen då jag enligt förra årets normering ligger nära 1,9 på båda delarna. Hoppas att normeringen är till min fördel!
Förra gången var första jag gjorde provet, då fick jag 1,8 utan att plugga och dessutom festade jag till småtimmarna natten innan. Att denna gången både ha pluggat på och sovit ordentligt, plus kostnaden för provet och den långa resvägen dit, gör att det vore riktigt segt att inte höja sig...
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Nej men hörrni. Nu har jag räknat lite mer ingående och insåg att jag har 0.965. Hur avrundar man det? 1.0? :):):)
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 639
Senast: Bulldoozer
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 267
Senast: zassoo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 869
Senast: tott
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 799
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp