Högskoleprovet 2013!

Sv: Högskoleprovet 2013!

Och nu ser jag att jag kollat fel i tabellen. 1.7 på både verbal och kvantitativ del.

Men 1.7 är jag ändå skitnöjd över!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

KL
Verkar som att det blir 1,1 för mig Helt okej eftersom det var första gången, hade inte pluggat och det räcker förmodligen för att jag ska bli antagen på programmet jag sökt :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Men åh, med lite tur kommer du ju in på läkarprogrammet i höst, grattis till det bra resultatet :) Grattis du med, Shetlandskusk! Och ni andra förstås!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Tack! Ja det gör jag kanske.. Usch jag vågar inte ens tänka i de banorna, kommer bli så besviken om jag inte kommer in :(

Men o andra sidan så har jag ju inte pluggat som jag tänkt så om jag verkligen kör hela vägen in i kaklet nu, ffa med matten men läser en del också så borde jag kunna höja mig på höstens prov.

Sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med jobbet, eftersom mitt vick går ut i augusti känns det lite sådär att vänta ända till juli med att meddela om jag blir kvar eller inte. Men jag vill ju inte heller tacka nej till att fortsätta jobba och sen stå arbetslös om jag inte kommer in. Det blir ju bara dubbelt lidande :p Tackar jag ja till vicket kan jag inte börja förrän till våren men då kanske det o andra sidan är större chans att jag kommer in + att jag kanske höjt mig.

Inte lätt..
 
Senast ändrad:
Sv: Högskoleprovet 2013!

Knivig sits.... När vill de ha svar om du kan fortsätta jobba då? Samtidigt borde ju jobbet ha lite överseende ändå - du har ju ändå försökt komma in ganska länge. Tänk om du kommer in i höst, tackar nej p.g.a. jobbet (?) och sedan höjs antagningspoängen igen och du blir utan plats till nästa år. Hehe, neggopeggo jag låter :angel: Men ville bara ge dig en annan synvinkel ;) Du vet ju även, lika väl som jag, att man knappast kan räkna med att man höjer sig varje gång man skriver HP... (trots plugg).

Men sen vet jag att du heller inte vill flytta till vilken stad som helst? Du har väl koll på läkarstudent.se va? Såg förvisso nu att det bara var Örebro och Umeå som låg på 1.7 vid höstintaget förra året, de orterna kanske inte är aktuella för dig ändå? :)

Håller tummarna i alla fall! :) Vilka orter har du sökt?
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Nämen klart du har rätt! Ska prata med min chef i veckan och se hur det verkar. Jag tackar ju inte nej om jag får en plats nånstans. Men om jag har planerat för att inte börja kanske besvikelsen blir mindre när jag inte kommer in? :angel:

Jag har sökt alla orter :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Ja, jag vill ju inte ge dig falska förhoppningar såklart. Chansen är nog ganska liten ändå, så kör på ditt spår att inte hoppas för mycket. Jag brukar vilja göra likadant! Bättre att vara inställd på plan B ett tag till, så om plan A ändå skulle ske så blir det bara en oväntad och trevlig överraskning!

Ska bli spännande att följa antagningen i höst! Känner lite extra för er som kämpar och vill in på ert drömprogram! :)
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Örebro är en förjävla trevlig stad. ;)

Ja det tror jag nog! En annan stor fördel med Örebro är att boendet skulle bli så himla mycket bättre och billigare än i en "klassisk" studentstad.

Det som gör att jag inte vill flytta till Örebro är dels att utbildningen är väldigt hard core PBL vilket jag inte tror passar mig riktigt. Sen är läkarprogrammet där såpass jättenytt att ingen nog riktigt vet hur kvalitén är.

Just nu är nog min bästa chans Umeå till vårterminen, möjligtvis nu i höst också..
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Jag har hört att hela utbildningen är väldigt hardcore, men tydligen ska den vara bra trots att den är så ny. Såg en artikel häromsistens om något sorts fräsigt interaktivt anatomibord som man kunde leka kirurg med, såg väldigt modernt ut. :D

Umeå är ju också en trevlig stad, bodde där i fem år. Försök hitta boende på Berghem; nära universitetslivet utan att bo bland bara studenter (det ligger mellan universitetsområdet och stan). Fast bäst-bästa området är Teg :love:, men det är lite off för en student.
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

1,3 blev det för mig.
Jag är jätteglad för det resultatet, bättre än jag förväntade mig då jag är riktigt värdelös på matte.
1,3 var också lägsta för 1:a urvalet förra året på den utbildning jag vill gå, med 1,2 på 2:a urvalet.
Jag har några äss i rockärmen, så plugg blir det garanterat, nu väntar jag bara på besked om det blir Stockholm eller Uppsala.
Åh vad jag längtar!!!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

Tack för tips! Inte lätt att veta vad man ska sikta in sig på (om jag nu kan välja, har inte många ködagar....).

Kl

1.7 landade det hela på! Finns en möjlighet att komma in på det någonstans!
 
Sv: Högskoleprovet 2013!

*kl*

Första gången, utan någon som helst övning.
0.95 - helt okej alltså.

Även om jag skulle behövt 1,7 eller mer :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 437
Senast: Bulldoozer
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 133
Senast: zassoo
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 333
Senast: tott
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 243
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp