Höstföräldrar 2015 #4

Nu har vi varit hemma en hel vecka och kurerat oss och idag lämnade jag Alva igen på dagis.. Det gick inte lika bra som senast utan hon grät såklart. Hade varit ledsen lite till o från som jag förstod det men när jag kom och hon hade gråtit färdigt efter första känslostormen när hon fick syn på mig, så ville hon gå och leka mer. Bara jag var med, känns rätt okej när det är så :)
 
Vi har haft första sjukdagen idag. Feber i helgen men inget idag, och rätt så pigg så är hon pigg imorgon bitti också så får hon gå till förskolan. Men vi får väl se, annars tar vi en till mysdag hemma :)
 
Efter bytet till dagmamma är lämningar och allt som natt och dag. Dag 3 hos dagmamman stod han i princip och vinkade åt pappa att gå. Så jäkla gött att vi bytte.
Här finns bara en dagmamma eller motsvarande i hela stan vad jag vet. Så synd. Skulle gärna valt det.

Idag blev hon ledsen när jag gick men verkade ha hämtat sig snabbt. När jag kom blev hon inte ledsen alls för de åt mellis och hon hade inte tid med mig för hon åt som en häst :D
I morgon ska mormor lämna eftersom hon hade möjlighet att lämna henne senare än mig (som börjar jobba kl 7 och pappan är bortrest) så i morgon blir det dagis 'på riktigt' för nu börjar jag jobba heltid igen :cry:
 
H har börjat snacka som bara den. Lustigt vilka ord som väljs.
"ååågur" är youghurt = favorit. idag sa han "thu e tå" tummetott var det :)

Sen är han kräsen deluxe med mat just nu. man vet aldrig vad som passar.
 
Går era små på tå något?
Näpp, det har hon inte balans till. Står dock gärna på tå för att nå längre och kan då ta något steg.
Som @Pontevecchio säger kan det ha med utveckling att göra. Dock gör man ofta inget åt avvikelser i gångmönster innan 3 år fick jag veta när jag frågade om det på bvc.
 
Går era små på tå något?

Ibland, när hon vill spexa så kan hon gå på tå. Och på hälarna när hon är arg haha.

Vår tjej har lärt sig göra kullerbyttor, riktiga! Förstår inte vart hon lärt sig det. Nu har hon även börjat träna på bakåt kullerbyttor, de får hon inte riktigt till än. Hon är såå spexig och busig, så rolig unge :heart

Vi fick plats på dagis i slutet av april på en förskola vi INTE vill ha så vi tackade nej. Räknar med att få plats i typ aug/sep. Så vi pusslar lite så länge.
 
@MM Jag har inte sett henne gå på tå vad jag minns. Hon står dock större delen av dagarna på tå för att nå allt som förut inte var nåbart.

@Pontevecchio Det är precis samma här! Hon snackar enorma mängder hela dagarna! Hon har även senaste veckan börjat snacka i sömnen också! :D Jag förstår inte vad denna svada kommer ifrån...

Det mesta är dock obegripligt. Det hon säger klockrent är mamma, hej, och tack. Lite otydligt men fullt hörbart är hej då (hä da), kissen och där. Sen kommer det ibland enstaka otydliga ord som inte upprepas som tex häromdagen då sa hon "Danje Täge" när hon såg, och jag sa, Daniel Tiger.

Så himla roligt nu med all utveckling! Det är verkligen en underbar period nu! :love:
 
Här är senaste orden bajsa och potta.. :D
Sen snackas det en massa från att han slår upp ögonen tills de stängs på kvällen. Inte lätt.
 
Ebba är ganska moderat med språket än. Mamma, pappa, tacktack och hejhej är väl det enda som är urskiljningsbart än. Och en massa djurläten. Dock har vi vett att njuta av tystnaden för stora tjejen började prata väldigt tidigt och sen dess har hon inte varit tyst långa stunder :D :rofl:
 
Siri snackar hur mycket som helst, ibland långa utläggningar som vi inte förstår någonting av :p men hon har ett stort ordförråd, hon upprepar nästan alla ord hon hör. Namn är nog det som ändå fastnar mest för stunden, alla hundar heter Ilmer (farmors hund heter Wilmer) och alla hästar heter "Brumpa" (min medryttarhäst kallas Brunte) :D men cykla, bil, vatten, mjölk, osv säger hon, bland mycket annat.
 
Tack för era svar.

Tyvärr har det inget med balansen att göra i vårat fall (även om det är kopplat till balansen) Jag hade hoppats på att flera av era också struttade runt på tå och tyckte det var spännande att gå så, men i vårat fall beror det på autism. Googlar ni så ser ni att tågång är kopplat till autism. Hennes storebror gick på tå jättelänge. Jag har inte kunnat avgöra om hon ska klassas som asperger eller svårare grad inom autism men nu har hon börjat snurra runt som hennes bror gjorde med, stereotypa beteenden, och mindre raseriutbrott och lite annat vi blundat för här hemma och tänker fortsätta göra. Leva i en glad lycklig bubbla tills den spricker av sig självt en dag.

Jag vet inte om jag vill skriva här längre. För jag kommer inte ha något roligt att skriva längre. Jag satt och strök henne över håret häromkvällen när jag skulle lägga henne och bad henne om förlåtelse, mitt lilla hjärta...
 
Tack för era svar.

Tyvärr har det inget med balansen att göra i vårat fall (även om det är kopplat till balansen) Jag hade hoppats på att flera av era också struttade runt på tå och tyckte det var spännande att gå så, men i vårat fall beror det på autism. Googlar ni så ser ni att tågång är kopplat till autism. Hennes storebror gick på tå jättelänge. Jag har inte kunnat avgöra om hon ska klassas som asperger eller svårare grad inom autism men nu har hon börjat snurra runt som hennes bror gjorde med, stereotypa beteenden, och mindre raseriutbrott och lite annat vi blundat för här hemma och tänker fortsätta göra. Leva i en glad lycklig bubbla tills den spricker av sig självt en dag.

Jag vet inte om jag vill skriva här längre. För jag kommer inte ha något roligt att skriva längre. Jag satt och strök henne över håret häromkvällen när jag skulle lägga henne och bad henne om förlåtelse, mitt lilla hjärta...


Du har inget att be om ursäkt för:heart. Du verkar vara en suverän mamma till dina barn, jag tror de har enorm tur som har just dig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 802
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 280
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 393
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 955
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp