Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
I helgen vankas det bröllop (min brors). Jag och min man ska baka tårtan så vi har att göra denna vecka :p Men jag är nöjd för jag har hittat en klänning! I min egen garderob :D Köpte en klänning till ett bröllop förra året som jag aldrig använde. Hellång (men inte för "fin") med skärning precis under brösten som satt helt okej även med gravidmage utan att se ut som ett tält. :)
 
När du efter ett par veckor med odefinierbar smärta/värk i svanskotan som du skyller på att du inte kunnat träna som vanligt och tidigare ryggproblem, googlar "gravid + svanskota" och inser att det är foglossning:angel:

Det där har jag också känt av, inte ett dugg skönt..

Jag är så jäkla ridsugen! Hästen är bättre från sin hälta, behandlades en andra gång förra veckan och vi ska på återbesök nästa vecka. Jag hoppas innerligt att vi kan få börja skritta då så jag får rida lite innan bebis kommer!
 
Just det: Jag har varit på bröllop långt borta i Norge den här helgen. Är på väg hem nu, det går finfint att flyga men jag hatar cirka alla som inte erbjuder sin plats till en uppenbart höggravid kvinna när shuttlebussarna är proppfulla.

Jävla jävlar.
 
@Blueberry ja alltså var har det allmänna hyffsat tagit vägen??:rage:
@Imogen härligt att hitta något att ha på sig utan att behöva shoppa:up: Ja jag har liksom inte riktigt kopplat innan, tänkt att foglossning skulle sitta högre upp, mer i bäckenet på ett annat sätt liksom:angel:

Från lätt obehag till att de sista två dagarna ha blivit rätt jobbigt så får jag nog inse att jag behöver något form av stödbälte. Hoppas att det bara är övrig trötthet som smittar av sig på fogarna men tror inte det. Har ju dessutom problem med överrörlighet sedan innan... Kikat på några olika stödbälten, vilken typ gillar ni som använder/provat detta? Finns tunnare som är som ett bälte och de som är mer som gördlar och går upp över hela magen. Minns att det rekommenderades gördel till efter förlossningen och tänker att en sådan kan vara smidig om den går att använda till både och.:)

För övrigt har jag nu semester!!:bump:
 
@Jordgubblime vad skönt med semester!

Jag jobbar på och hoppas bebis vill titta ut i förtid, vi packade faktiskt bb-väskan igår (efter era skräckhistorier):p Igår hade jag en del ont i nedre delen av magen, kanske var lite förvärkar (hur vet man det som förstföderska?) Det kommer mest efter jag suttit ner. Sitter jag ner känns det inte men om jag ställer mig upp och går så känns det som att det drar/ilar/hugger lite i nedre delen av magen.
 
@Jordgubblime vad skönt med semester!

Jag jobbar på och hoppas bebis vill titta ut i förtid, vi packade faktiskt bb-väskan igår (efter era skräckhistorier):p Igår hade jag en del ont i nedre delen av magen, kanske var lite förvärkar (hur vet man det som förstföderska?) Det kommer mest efter jag suttit ner. Sitter jag ner känns det inte men om jag ställer mig upp och går så känns det som att det drar/ilar/hugger lite i nedre delen av magen.

Förvärkar känns typ som mensvärk, en bekant molvärk liksom. Innan mitt vatten gick tänkte jag "men va, jag ska väl inte ha mens nu?" och hade tydligen tillfälligt glömt bort att man inte får mens när man är höggravid.
 
@Imogen Ja, magen blir hård men det tycker jag den har blivit sen typ vecka 20. Nu känns det mer än bara hårdhet så att säga. Innan har det inte gjort ont/varit så här obekvämt.
 
Varit hos bm idag på morgonen. Hb hade gått upp från 114 vid inskrivning till 118 nu, yeeiiyy!:up:
Bokade nästa besök med glukosbelastning om en månad:yuck:
Annars fick vi tips på lite böcker och hon frågade om jag ville ha remiss till team som hjälper till med förlossningsrädsla. Jag har väl inte sagt rakt ut men hon har nog förstått att jag framförallt i början var rädd att min sjukvårdsskräck skulle ställa till det för mig... Just nu känns det dock helt okej. Jag försöker läsa på och lära mig så mycket jag kan om förlossningar vilket gör att jag har känt mig ganska lugn. Men hon har remissen redo om jag ångrar mig vilket också känns tryggt:up:

100 dagar kvar till bf! :):nailbiting:
 
Varit hos bm idag på morgonen. Hb hade gått upp från 114 vid inskrivning till 118 nu, yeeiiyy!:up:
Bokade nästa besök med glukosbelastning om en månad:yuck:
Annars fick vi tips på lite böcker och hon frågade om jag ville ha remiss till team som hjälper till med förlossningsrädsla. Jag har väl inte sagt rakt ut men hon har nog förstått att jag framförallt i början var rädd att min sjukvårdsskräck skulle ställa till det för mig... Just nu känns det dock helt okej. Jag försöker läsa på och lära mig så mycket jag kan om förlossningar vilket gör att jag har känt mig ganska lugn. Men hon har remissen redo om jag ångrar mig vilket också känns tryggt:up:

100 dagar kvar till bf! :):nailbiting:

Jag var där i fredags och mitt hb värde låg på 116 då, så det blir att fortsätta knapra järntabletter och nu varannandag istället för var tredje...
jag behöver inte göra glukosbelastning, det gör man inte här :)
vi blev inbokade på några föräldrakurser med olika teman, det blir nog bra :)
 
Jag var där i fredags och mitt hb värde låg på 116 då, så det blir att fortsätta knapra järntabletter och nu varannandag istället för var tredje...
jag behöver inte göra glukosbelastning, det gör man inte här :)
vi blev inbokade på några föräldrakurser med olika teman, det blir nog bra :)
Alltid lika spännande att det skiljer sig så mycket mellan olika delar av landet :) Jag är väl inte i riskzon och hade väl inte behövt göra den, men känns som att det är lika bra på något sätt. Även om jag inte ser fram emot det:yuck:
Vi har också bokat in oss på lite olika kurser, ska blir spännande. Jag har också tänkt gå på gravid/mamma-träning som Mvc ordnar på ett gym samt vattengympa de sista veckorna. Tänker att det kan vara grymt skönt att röra sig i varmt vatten när det börjar bli riktigt svårt att röra sig på land:angel:
 
Killen gick på bio häromdagen och sa att jag måste säga till när jag vill att han är hemma i stället. Haha! Han är så söt:love:, så länge han inte är flera timmar bort så tycker jag han kan hitta på precis vad han vill. Lika bra att passa på nu, efter bebis är född lär det bli svårare att komma iväg. :angel:
 
Nu har vi haft mina föräldrar på besök under några dagar så mamma och jag har haft storshopping till lilla Pina :)
Känns skönt att vi har handlat nästan allt vi kommer att behöva i början.
Skötväskan är redan laddad :D
Nu ska jag bara införskaffa parfymfritt tvättmedel och tvätta upp lakan och kläder.

Har även varit på ett till TUL och tyvärr hade Pina tappat 4% sen senaste TUL för 2 veckor sen :(
Eftersom den redan är liten så var det inte så bra, men tidigare har den iaf följt sin egen kurva även om den är lite för låg mot vad som är önskvärt.
Så nu är det bara att vänta och se vad nästa TUL säger om 2 veckor...
Hoppas att den återhämtar sig till dess.
 
Jag mår så illa att jag typ vill dö :cry:
Fattar inte varför det kommit tillbaka igen, har ju varit rätt bra senaste månaden :cautious:

75 (+-14) dagar kvar :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 560
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp