Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar vara väldigt olika från märke till märke. Emmaljunga verkar ha flera månaders leveranstid. När vi köpte vår Kronan var det 10 dagars leveranstid.

Sonen kom tre veckor innan bf och 4 dagar innan vagnen anlände till butiken. Han överlevde ;)
Ja precis känns inte så viktigt ;) Mer säljsnack herregud kan ju inte springa och köpa vagn så fort du plussat heller:angel:
 
Ja den var inte alls lika liten och smidig ihopfälld. Ska gå in bredvid hundburen som tar upp halva bagaget också:angel: Jag gillade Britax go next och go big då de hade väldigt bekvämt handtag :D Ja, ja vi får se vad det blir, oavsett så fungerar det nog, de verkar så pass lika vagnarna. 
Vi köpte en Britax och har inget att klaga på. Vi valde mellan Emmaljunga viking och denna och fick en bättre deal på britax med babyskydd och skötväska inkl. I priset. Sen fick den bättre plats i bilen.
 
Lugn och fin, barnvagn är ingen big deal.
Jag har tre vagnar:
En bugaboo, en baby jogger och en i'coo.

I'coo var den första, det är den BÄSTA PANSARVAGNEN EVER. Vi bor på landet, det finns ingen asfalt här, och jag rekommenderar den till alla som inte bor i stan. Dämpningen är helt outstanding. Modellen heter i'coo peak air, fyrhjulig.

Baby jogger är favoritvagnen nu, väldigt smart och genomtänkt med fiffiga lösningar - och skön att köra. Uppenbarligen även skön att åka i. Vi har en city elite, trehjulig. Alltså ingen liggdel men fullt liggläge.

Bugaboovagnen fick vi efter kusinerna. Den är jag inte så jätteimponerad av, men funkar fint att ha hemma. Också bara sittdel, trehjulig. Vet inte vilken modell det är.
 
Haha vi har fyra vagnar hemma just nu :o Fast det är inte riktigt meningen :p

Kronan duo/S som vi hade till sonen. Vi har varit jättenöjda och skulle fortsatt med den om vi inte hade velat ha dubbelvagn nu när bebis kommer. Så den ska säljas och finns bara hemma i väntan på att vi ska orka rengöra inför försäljning :p

Babyjogger city mini gt är den vardagsvagnen som vi använder till sonen nu. Trehjulig sulky som är helt fantastiskt när det kommer till att vara lätt och smidig att fälla ihop. Men den är för lite större barn.

Bugaboo donkey som vi har fått ärva av min kusin och ska användas när bebis kommer i höst. Behöver "renoveras" lite (därför vi fick den gratis) så den står också bara i förrådet just nu.

Nordic cab, som är vår cykel/löpar/skidåkarvagn. Typ bästa bebisköpet öht för vi har använt den hur mycket som helst, även som promenadvagn i terräng. Men som vardagsvagn är den ju alltdeles för stor och klumpig.
 
Jag måste nog tycka att det här med barnvagnsköp blivit lite väl hysteriskt på många sätt. SÅ himla stor skillnad kan det ju inte vara på alla hundraelva modeller som finns. Tycker många ser exakt lika dana ut, hutlösa priser är det också. Skulle nog aldrig lägga de pengarna på att köpa en ny vagn, men det är jag det! Är himla glad över att jag fått ärva systerns vagn, kommer nog ändå mest använda bärsele/sjal tror jag. :)
 
Har varit inne i vår lilla stad på förmiddagen. Inte en enda affär hade gravidkläder :meh::cautious:
Då har vi ändå båda H&M, Lindex, Kappahl, MQ m.m. Känner mig som en blåval nu när jag försökt hitta något jag kan skyla min kropp med:cool:

Får bli att beställa på nätet istället. Hittade ett par träningsbyxor undanstoppade i en reahörna och så ett träningslinne i rymlig modell så jag kan vara med på gravidträning iaf:angel:
 
Har varit inne i vår lilla stad på förmiddagen. Inte en enda affär hade gravidkläder :meh::cautious:
Då har vi ändå båda H&M, Lindex, Kappahl, MQ m.m. Känner mig som en blåval nu när jag försökt hitta något jag kan skyla min kropp med:cool:

Får bli att beställa på nätet istället. Hittade ett par träningsbyxor undanstoppade i en reahörna och så ett träningslinne i rymlig modell så jag kan vara med på gravidträning iaf:angel:

Även i större städer är det dåligt med gravidkläder tycker jag. HM och Lindex är i princip de enda som har i butik. Och det brukar ju mer vara "ta det enda alternativet som finns" än att välja och vraka...
 
Även i större städer är det dåligt med gravidkläder tycker jag. HM och Lindex är i princip de enda som har i butik. Och det brukar ju mer vara "ta det enda alternativet som finns" än att välja och vraka...
Ja det är trist! Lindex skulle tydligen sluta med sitt sortiment sa kassörskan, iaf här, sedan kanske de har i andra butiker. Det var där jag hittade ett par undangömda gravid-träningsbyxor åtminstone. Tycker även att det är rätt tråkigt utbud på nätet:cautious: Nog för att det inte är så många veckor som kläderna behövs men jag är väl knappast den enda som gillar att ha lite roliga kläder, även under graviditeten ;)
Svårt att hitta begagnat också de det dels ska vara rätt storlek och dels iknande stil/färger som du gillar i vanliga fall...
 
Om jag skulle få för mig att åka till Ullared (har aldrig varit där:angel:), vad är värt att köpa i bebisväg där?

Det finns jättemycket. Inga skötbord så vitt jag vet, men baljor och sängkläder och tillbehör till vagn, nappar, flaskor, skötväskor, tvättlappar, leksaker, dregglisar, filtar, bröstpumpar, babyvakter, det mesta till bebisapoteket utom medicin - typ ALLT.
 
Vad kan man hitta på att göra när man är hemma?
Är så trött (får pga illamående inte mer än slumra till ibland innan jag vaknar) men ändå så himla uttråkad. Less på att slötitta på tv...
Någon som har tips på bra serier?
Har 68 dagar kvar till bf och kommer ju bli deprimerad av detta :meh:
Vi har eg massor att göra, ett hus att renovera klart, lägenhet att plocka ihop, hundar att motionera men kroppen orkar inte.
 
Har varit inne i vår lilla stad på förmiddagen. Inte en enda affär hade gravidkläder :meh::cautious:
Då har vi ändå båda H&M, Lindex, Kappahl, MQ m.m. Känner mig som en blåval nu när jag försökt hitta något jag kan skyla min kropp med:cool:

Får bli att beställa på nätet istället. Hittade ett par träningsbyxor undanstoppade i en reahörna och så ett träningslinne i rymlig modell så jag kan vara med på gravidträning iaf:angel:

Tyckte med det var svårt att hitta. Hittade ett par gravidjeans på hm men annars har jag bott i vanliga byxor med elastisk midja och vanliga trikåtshirtar och klänningar i trikå. Stretch är fantastiskt :banana:
 
Tyckte med det var svårt att hitta. Hittade ett par gravidjeans på hm men annars har jag bott i vanliga byxor med elastisk midja och vanliga trikåtshirtar och klänningar i trikå. Stretch är fantastiskt :banana:

När jag var gravid förra gången var det vinterhalvår och då gick jag i klänning och strumpbyxor mest hela tiden och behövde knappt köpa gravidkläder alls. Men de klänningarna är inte direkt vad man önskar ha på sig i sommarvärmen :p Men jag försöker ha "vanliga" kläder som funkar trots mage så länge som möjligt, och köpa lite sånt som även är bra amningskläder osv. Annars blir det så himla kort användningsperiod...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 555
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp