Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
35+1 i dag. Om två veckor föddes storebror. Tänk om det bara är två veckor kvar? :eek:

Jag vågar inte hoppas på det, men det är väl bäst att tvätta några minikläder...
 
jag har fått gå till samma BM alla gånger förutom på RUL:et (det var i samma lokal men en annan BM). Det känns bra att träffa samma, dock kommer hon inte riktigt alltid ihåg allt vi har pratat om, kan inte vara lätt att träffa så många olika. :)
Vi har också haft samma BM alla gånger utom på ultraljuden då det är någon ultraljudstekniker eller liknande då, de samarbetar med en speciell klinik som sköter alla ultraljud
Kl
Vi har trivts helt ok med vår BM, lite upp och ner. Jag sa till exempel sist att jag kommit på att det nog var foglossningen som spökade. Att jag först trodde det berodde på att jag inte kunnat träna som vanligt. Då måste hon påpeka att jag visst ska träna och att det är suuupernyttigt osv. Jo tack jag vet:meh: Men för ett år sedan sprang jag liksom milen och körde periodvis rätt tuff styrketräning där jag verkligen pressade mig själv varje träningspass. Nu kan jag inte springa utan att det känns obehagligt så jag får ju anpassa träningen efter vad kroppen kan och orkar, speciellt efter att ha varit immobiliserad i tio veckor under våren på grund av illamående...:angel: Nu skakar jag bara av mig det eftersom att jag vet att jag kör på efter mina egna förutsättningar men lite irriterande är det allt;)
 
Jag tror jag är i någon slags fas just nu:angel:
Har beställt en extrafrys som kom i går, körde och plockade 8 kg jordgubbar som jag rensade och frös in igår. Idag har jag skurat hela huset och nu tänkte jag baka bullar och kanske lite kakor att lägga i min nya frys. Det regnar ju liksom ute så vad göra?:D
Sambon ska dessutom och hämta en begagnad spjälsäng på vägen hem från jobbet nu:nailbiting:
Har skurat blivande barnrummet och vill bara fylla det med grejer nu!
 
Jag har förresten köpt två bära-barn-plagg från bonprix. Hämtade dem i går och är positivt överraskad.

Storleksmässigt jättebra, kanske något generösa. Jag har 40 när jag inte är gravid (och har haft hela graviditeten) och köpte 40-42, inga problem att få plats även med mage (dock smidig liten mage).

Jackan är verkligen JÄTTEFIN. Ser fram emot att använda den och kommer bergis att ha den utan bärinsatsen också.
 
Jag har förresten köpt två bära-barn-plagg från bonprix. Hämtade dem i går och är positivt överraskad.

Storleksmässigt jättebra, kanske något generösa. Jag har 40 när jag inte är gravid (och har haft hela graviditeten) och köpte 40-42, inga problem att få plats även med mage (dock smidig liten mage).

Jackan är verkligen JÄTTEFIN. Ser fram emot att använda den och kommer bergis att ha den utan bärinsatsen också.

Ooo det ska jag spana in! Vill hitta någon bra jacka. Men svårt hur varm man ska köpa...
 
Förra gangen var jag gravid över vintern och hade en gravidvinterjacka, den hade jag tänkt ska fungera som bärjacka i vinter. Men jag tänkte även beställa en tjockare tröja/sweetjacka att använda innan det blir kallt.
 
Sista semesterdagen idag, imorgon börjar allvaret. 7 veckor ska jag jobba hade jag tänkt så det blir väl nedräkning :p Men det är en himla massa som ska hinnas med på de där 7 veckorna...
 
Vi var och kikade på barnvagnar för första gången idag. Det känns typ såhär :confused::eek::nailbiting::confused::crazy::yuck: Jisses vad hon snackade och så mycket att hålla koll på! Tyckte ändå jag läst på lite innan men kände mig mest som ett stammande miffo :angel:
Vi ska till en större affär i veckan där de har lite fler modeller att testa, så hinner vi smälta alla intryck lite...
 
Haha ja barnvagnsförsäljare har ju en tendens att få barnvagnsköpet att låta som viktigare än husköpet :p

Vilka vagnar har ni kollat på?
 
Haha ja barnvagnsförsäljare har ju en tendens att få barnvagnsköpet att låta som viktigare än husköpet :p

Vilka vagnar har ni kollat på?

När vi köpte vår vagn sa vi till försäljaren att "Vi vill ha X, Y och Z". Hon svarade "Då ska ni ha den här!". Inga krusiduller, inget säljsnack. Perfekt. :D
 
När vi köpte vår vagn sa vi till försäljaren att "Vi vill ha X, Y och Z". Hon svarade "Då ska ni ha den här!". Inga krusiduller, inget säljsnack. Perfekt. :D

Samma för oss, vi bestämde oss 5 min efter hon visat vagnen och jag tror till och med hon blev lite paff över att det gick så fort :D
 
Haha ja barnvagnsförsäljare har ju en tendens att få barnvagnsköpet att låta som viktigare än husköpet :p

Vilka vagnar har ni kollat på?
Vi var rätt inne på Britax smile 2 innan vi kom dit. Så vi kikade mest på den, men sen kom försäljaren och började jämföra med Britax go big och go next och Emmaljunga Viking och super Viking. "Det här är samma, men på denna kan ni göra såhär och här finns det och på denna kan ni fälla ut såhär..." För oss som inte vet något om vagnar och vad vi behöver är det liksom överkurs:angel:
För att inte tala om när hon började prata om olika adaptrar till ditten och datten, babyskydd, bilbarnstolar och isofixbaser och bältesbaser... "Fram till den och den åldern fungerar detta, oftast, sedan behövs en sådan bl.a., bl.a..." :confused:
Hoppas på lite tydligare hjälp i den större affären vi ska till, de har kanske lite fler kunder och inte lika mycket tid att slå ihjäl på att förvirra blivande föräldrar:p
 
Vi var rätt inne på Britax smile 2 innan vi kom dit. Så vi kikade mest på den, men sen kom försäljaren och började jämföra med Britax go big och go next och Emmaljunga Viking och super Viking. "Det här är samma, men på denna kan ni göra såhär och här finns det och på denna kan ni fälla ut såhär..." För oss som inte vet något om vagnar och vad vi behöver är det liksom överkurs:angel:
För att inte tala om när hon började prata om olika adaptrar till ditten och datten, babyskydd, bilbarnstolar och isofixbaser och bältesbaser... "Fram till den och den åldern fungerar detta, oftast, sedan behövs en sådan bl.a., bl.a..." :confused:
Hoppas på lite tydligare hjälp i den större affären vi ska till, de har kanske lite fler kunder och inte lika mycket tid att slå ihjäl på att förvirra blivande föräldrar:p

vi har inte tagit oss iväg till någon affär än, hade också tänkt göra det för att få veta lite mer, men är lite "rädd" för att det ska bli som för er.. en hel jäkla djungel... suck... men får nog ta tag i det där snart...
 
Vi var rätt inne på Britax smile 2 innan vi kom dit. Så vi kikade mest på den, men sen kom försäljaren och började jämföra med Britax go big och go next och Emmaljunga Viking och super Viking. "Det här är samma, men på denna kan ni göra såhär och här finns det och på denna kan ni fälla ut såhär..." För oss som inte vet något om vagnar och vad vi behöver är det liksom överkurs:angel:
För att inte tala om när hon började prata om olika adaptrar till ditten och datten, babyskydd, bilbarnstolar och isofixbaser och bältesbaser... "Fram till den och den åldern fungerar detta, oftast, sedan behövs en sådan bl.a., bl.a..." :confused:
Hoppas på lite tydligare hjälp i den större affären vi ska till, de har kanske lite fler kunder och inte lika mycket tid att slå ihjäl på att förvirra blivande föräldrar:p

Största skillnaden mellan Britaxvagnarna och Emmaljunga är väl att Britax är vanliga sittdelar och Emmaljunga ergonomiska. Vad som är bäst är tyvärr upp till en själv :p

Min svägerska har superviking. De är jättenöjda förutom att de tycker suffletten på liggdelen är för kort och att den blir enorm ihopfälld i bilen.
 
35+1 i dag. Om två veckor föddes storebror. Tänk om det bara är två veckor kvar? :eek:

Jag vågar inte hoppas på det, men det är väl bäst att tvätta några minikläder...

Det där har jag också tänkt på. Det ska ju vara 9 veckor kvar men tänk om det bara är 6. Speciellt med tanke på att de har flyttat fram mig mer än vad jag tycker är rimligt :nailbiting: men bara för det går jag väl två veckor över :p
 
Största skillnaden mellan Britaxvagnarna och Emmaljunga är väl att Britax är vanliga sittdelar och Emmaljunga ergonomiska. Vad som är bäst är tyvärr upp till en själv :p

Min svägerska har superviking. De är jättenöjda förutom att de tycker suffletten på liggdelen är för kort och att den blir enorm ihopfälld i bilen.
Ja den var inte alls lika liten och smidig ihopfälld. Ska gå in bredvid hundburen som tar upp halva bagaget också:angel: Jag gillade Britax go next och go big då de hade väldigt bekvämt handtag :D Ja, ja vi får se vad det blir, oavsett så fungerar det nog, de verkar så pass lika vagnarna. 
 
vi har inte tagit oss iväg till någon affär än, hade också tänkt göra det för att få veta lite mer, men är lite "rädd" för att det ska bli som för er.. en hel jäkla djungel... suck... men får nog ta tag i det där snart...
Ja vi tyckte vi var ute i rätt god tid, det tyckte INTE hon i den affären :nailbiting: "Oj, oj november då börjar det bli bråttom. Det är ju leveranstid och vi vill ha vagnen hemma minst fem veckor innan bf. Man vet ju aldrig!" :cautious:

Faaaast vi kan ju alltid köra till en större affär i Malmö där de lär ha de flesta populära vagnar på lager ;)
 
Ja vi tyckte vi var ute i rätt god tid, det tyckte INTE hon i den affären :nailbiting: "Oj, oj november då börjar det bli bråttom. Det är ju leveranstid och vi vill ha vagnen hemma minst fem veckor innan bf. Man vet ju aldrig!" :cautious:

Faaaast vi kan ju alltid köra till en större affär i Malmö där de lär ha de flesta populära vagnar på lager ;)

vi hade tänkt kolla i nån affär först för att sedan köpa begagnat istället, så nån leveranstid behöver vi inte vänta på :)
 
Ja vi tyckte vi var ute i rätt god tid, det tyckte INTE hon i den affären :nailbiting: "Oj, oj november då börjar det bli bråttom. Det är ju leveranstid och vi vill ha vagnen hemma minst fem veckor innan bf. Man vet ju aldrig!" :cautious:

Faaaast vi kan ju alltid köra till en större affär i Malmö där de lär ha de flesta populära vagnar på lager ;)

Det verkar vara väldigt olika från märke till märke. Emmaljunga verkar ha flera månaders leveranstid. När vi köpte vår Kronan var det 10 dagars leveranstid.

Sonen kom tre veckor innan bf och 4 dagar innan vagnen anlände till butiken. Han överlevde ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
528
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 562
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 404
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp