hur ofta ska man gå ut med en valp????

Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

Värst vad alla har/haft valpiga valpar :-))...Jag för min del känner alls inte igen mig...när min hund var valp så var den ta mig tusan både rumsren och lydig så fort den föddes tror jag. 1 gång i sitt liv sket den på mattan, men då var den halvåret och fick inte följa med och åka bil...så då protestsket den på en matta, i samma veva bet hon sönder den enda grej hon någonsin bitit sönder i sitt valpliv...en smällkaramell som hängde i julgranen. Ärligt talat tyckte jag hon vara snäppet trist när hon var liten, jag fick aldrig upplevva det dära valpiga...fast nu är jag såklart nöjd att jag slapp det då jag läser alla inlägg :-))
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

det är så roligt med valpar! speciellt de första månaderna innan de börjar få en egen vilja ;)

nej men allvarligt talat, allt som hunden gör inne gör den för att du inte varit tillräckligt uppmärksam. så enkelt är det. jag har aldrig varit ett fan av tidningar och sånt, jag umgicks med min valp hela tiden och var ute så mkt som möjligt och om man tittar noga lär man sig snabbt när valpen ser nödig ut. jag hade tur och fick en valp som ljudade också och han blev rumsren på 2 dagar. han fick komma ut på nätterna med i början och nu har jag en hund som säger till om han måste ut genast (4 år nu). har inte haft problem med falska alarm eller överdriven morgonpigghet.
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

cillamuffins skrev:
jag hade tur och fick en valp som ljudade också och han blev rumsren på 2 dagar. han fick komma ut på nätterna med i början och nu har jag en hund som säger till om han måste ut genast (4 år nu). har inte haft problem med falska alarm eller överdriven morgonpigghet.

Min var helt tvärtom. :D Hon lät ingenting innan hon skulle kissa, nosade inte på något speciellt sätt, hon bara satte sig. Och i alla hundböcker stod det att hunden slutar kissa om man lyfter upp den men det gjorde hon inte. :p
Hon är 8 månader nu och kör ibland med falska alarm, hon låter som att hon ska kissa på sig men när man kommer ut vill hon bara busa. :D

Vi sprang ut ungefär en gång i halvtimmen i början. Ibland bara en gång i timmen men då hände det ju olyckor inomhus också. Vi gick inte ut på nätterna, då fick hon kissa på tidningar. Jag hade egentligen tänkt gå ut på nätterna men jag pratade med uppfödaren och hon tyckte det var bäst att inte göra det, för hunden kan bli "bortskämd" och vilja gå ut på nätterna fast den inte behöver. Så fort den kan hålla sig hela natten gör den ju det. Så vi gjorde på det sättet, det funkade bra. :)
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

okej hur gick de med hunden? svalde den smällkaramellen? tack för du svarade
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

behöver hundarna mycket uppmärksamhet?? okej va bra att den gjorde ljud i från sig tack för svaret
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

ehhh? ja... ungefär som ett litet barn. eller kanske ännu mer, man har ju inte blöjor på hundar.
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

Pamme_Jaspin skrev:
behöver hundarna mycket uppmärksamhet?? okej va bra att den gjorde ljud i från sig tack för svaret



Hundar behöver enormt mycket uppmärksamhet. oavsett ålder.
Fast sen finns det ju mer krävande raser, och mindre krävande. Golden är en superfin hund, som (dom jag träffat iaf) älskar att hämta och springa efter saker. Kloka är de ju också :)

Speciellt valpar behöver myclet uppmärksamhet, Vänta dig en massa ut- och inspringande dygnet runt de fördta dagarna. en valp bryr sig inte om vad klockan är när den vill ut :P
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

Valpen skall ha din fulla uppmärksamhet i princip alla timmar på dygnet.
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

nä de hoppas jag inte
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

okej de får vi offra om vi vill ha en hund.jag tycker att de är en go och trevlig ras
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

okej de ska den också få
 
Sv: hur ofta ska man gå ut med en valp????

Nä, svalde gjorde hon inte...hon bara massakerade den i tusen drilljoners bitar :-))
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
383
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 447
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp