Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite bizarr rysk reklam (II) för att män ska ta värvning.

Åh Pappa, Tack för iPhonen!!
Pricken över i att han gav henne en telefon han stulit i Ukraina som avslutning. 🤯🤮
Hur kan folket tycka att detta är ok? Ser de inte vad vi ser i filmerna?
- Att de lejer sig till mord för att familjen behöver pengar och att militärtjänst är som ett vanligt arbete. Snacka om att få blod på sina händer när man åker och mördar ett grannfolk för att familjen ska få behålla bilen eller köpa prylar. 💀
 
Jag håller helt med dig i ditt slutstycke! Jag tycker att nu måste väst hjälpa Ukraina ännu mer. Ryssland har gått över så många gränser att nu får det vara nog! Hårt och skoningslöst måste vi slå till mot Ryssland så de åker ut ur Ukraina och så att de lägger ner de där planerna!
Håller helt med! Och när kriget är slut ska Ryssland betala krigsskadestånd till Ukraina precis som Tyskland fick göra så att de gick på knäna efter kriget trots att även Tyskland var sönderbombat och bankrutt -och deras ledare ska utlämnas till krigstribunal och inte sitta kvar som om inget hade hänt. Det vore det enda rättvisa men det kan vi nog bara drömma om att det händer.
 
Den där har jag kommit halvvägs på på en annan plattform. Alltså snacka om att de framställer ryssarnas liv som extremt tragiskt. Gå ut i krig så du kan köa en mobiltelefon åt din dotter. Gå ut i krig för du har tråkigt på jobbet och gör samma sak varje dag och så hinner du inte träffa dina barn osv osv osv. A
Alltså hinner man inte träffa dina barn när du jobbar på fabrik blir det bättre av att du drunknar i en skyttegrav i Bakhmut? Blir det mer omväxlande att titta på fotspåren i leran i bottnen på skyttegraven än ditt tråkiga jobb?
 
För övrigt blir Putlers internettroll mer och mer desperata för varje dag. Om inget annat så visar ju det på hur extremt pressat Ryssland är. Kvaliteten på desinformationen faller verkligen som en sten just nu när de förtvivlat försöker få över folk på sin sida.
 
Hur många tror du vill gå ut som frivilliga,
om du i annonsen beskriver det du ska gå ut till som köttkvarn och död?

Jag killgissar att reklamen som den ser ut nu ger en bättre fart på mobiliseringskontoren.
Fast hur väl funkar reklamen med bakgrund av all kistor som kommer hem, all information som syns även i Ryssland om usel utrustning och Putlers möte med "soldatmödrarna" där han satt och hånlog och sa att alla dör vi någon gång när vår tid är inne så är den och massor av ryssar dör i trafikolyckor och av Vodka.
Reklamen blir ju bara helt bisarr i det skenet och den måste ju se lika bisarr ut i Ryssland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 623
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 836
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 215
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp