Kronofogden på Lambada

Sv: Kronofogden på Lambada

Liten fråga . Varför skriver du slaktad? I stället för avlivad?

För mig är det skillnad. Jag ringde distriktsvet och kadaverhämtning. Och betalde för detta.
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Är detta svar nog för dig?
Det var knappast något kul beslut. Fanns kanske en anledning till att hon såldes där hon gjorde.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Sådana beslut är aldrig lätta . Hoppas kunna följa hennes avkomma !?

Hej från Hambo
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Köpte en häst från lambada för ett tag sedan. Tyvärr ska han avlivas nu i veckan. Jag har hört att Lambada när dom föder upp hästar ger dom inte tillräckligt med mineraler så många hästar blir dåliga:(
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Så tråkigt... Speciellt när tillsaluannonsen är upplagd för två veckor sedan och så slutar det så här
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Om det stämmer att du haft annons ute så var det väl tur i oturen att den nya köparen slapp köpa en så dålig häst och ta detta beslut.
Upptäcktes detta problem nu? Det verkar ju som att det gått bra att rida in han?? Märkte du inget under inridningen?? Om problemen (vad det nu är för problem?) fanns där innan så borde du ju märkt det när du red in han! Då kanske det inte har något med uppfödningen att göra? Tex lösa benbitar kan komma trots bra uppfödning. Tråkigt iallafall när han verkat vara en drömhäst (om det nu är samma som i annonsen?)
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Ja just det... det behöver ju inte vara samma häst som i annonsen... :o

Då blir det ännu mer intressant att få veta varför hästen skall avlivas.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 738
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 381
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 766
Senast: WBanna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp