Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj jag missade att din pappa gått bort! Jag beklagar verkligen!

Angående vikten så går nog alla människor upp och ned konstant +/- minst några hekton dagligen. Hur mycket mat som ligger i magsäcken och tarmsystemet spelar ju roll, och hur mycket vätska kroppen just nu lagrat.

Jag väger mig inte så ofta nu, men har tidigare noterat att jag brukat variera +/- ett eller ett par kilo upp och ned ganska regelbundet. Inget som direkt syns för det mesta, och jag vet att om det börjar synas så brukar det vända igen.
Tack. Det var ju så lång tid jag inte träffade honom eftersom han flippade ut och sedan drog till Vietnam så det är svårt att ta in att han faktiskt är borta på riktigt. Jag försöker undvika att tänka på det för jag klarar inte av det. Trots allt han gjorde så älskar jag honom fortfarande.

Jag märker minsta hekto upp eller ned även utan våg. Igår var jag dessutom också uppblåst i magen vilket gör att jag känner mig ännu tjockare.
 
Men varför ställer du krav på dig själv som är helt omöjliga att uppnå? Som @ekra säger så går ju alla människor lite upp och ner i vikt hela tiden, särskilt vi kvinnor brukar svänga genom en månad. Så att väga exakt 64 kg hela tiden går ju inte. Kan du försöka intala dig själv att iaf allt mellan 62 och 66 är okej? (Du är snygg och en bra människa oavsett vad du väger, men det känns som att det kan vara lite svårt för dig att inse just nu? Men det vore nog bra att lära sig acceptera normalvariationer i vikten iaf). :)
 
Men varför ställer du krav på dig själv som är helt omöjliga att uppnå? Som @ekra säger så går ju alla människor lite upp och ner i vikt hela tiden, särskilt vi kvinnor brukar svänga genom en månad. Så att väga exakt 64 kg hela tiden går ju inte. Kan du försöka intala dig själv att iaf allt mellan 62 och 66 är okej? (Du är snygg och en bra människa oavsett vad du väger, men det känns som att det kan vara lite svårt för dig att inse just nu? Men det vore nog bra att lära sig acceptera normalvariationer i vikten iaf). :)
Jag menar inte att det är rimligt, bara att jag hade behövt väga 64kg hela tiden för att slippa viktångest. Upp till 65kg klarar jag, men över det så får jag panik. Går jag ned till tex 62kg så kommer jag att få panik om jag går över 62kg, därför vill jag inte gå under 64kg för 64kg är en hälsosam vikt för min längd (BMI på 20-21)
 
Då var det dags för kvällens ångest :( Ingen viktpanik idag dock skönt nog, men börjar bli rastlös och ångesten gnager i kanterna och vill in
 
Nu har jag varit hos läkaren för jag har fått underlivssvamp och inga av de som fanns på apoteket gick ihop med medicinerna jag äter. Läkaren visste heller ingen svampmedicin utan azoler i så det blev en engångstablett och så får jag hoppas att det inte blir katastrof med de andra medicinerna. Sist jag hade svamp så visste jag inte att salvan inte gick ihop med seroquel och hamnade i en jättedjup depression innan jag tänkte på att kolla om det kunde vara salvan. Det var rätt obehagligt hos läkaren för hon verkade bli så irriterad och jag blir rädd då, men innan jag gick så sa hon iallafall att hon tyckte att mina kläder var söta och att hon gillade dem.
Så nu får jag verkligen hoppas att det inte kommer tillbaka för en sådan kur man behöver ta då kommer inte att gå så länge jag äter seroquel och abilify :crazy:
 
Kanske kan det vara bra att du provar att begränsa hur ofta du väger dig? Då kommer antagligen inte variationerna att bli så märkbara som de är om du väger dig varje dag och ser alla skiftningar i hekton hit och dit. Och kanske inte väga dig alls kring mens. (Då iallafall jag brukar vara lite tyngre)
 
Kanske kan det vara bra att du provar att begränsa hur ofta du väger dig? Då kommer antagligen inte variationerna att bli så märkbara som de är om du väger dig varje dag och ser alla skiftningar i hekton hit och dit. Och kanske inte väga dig alls kring mens. (Då iallafall jag brukar vara lite tyngre)
Jag äger ingen våg utan väger mig bara när jag är hos mormor. Jag ser och känner skillnaderna och märker när kläderna sitter annorlunda. Undviker att äta vissa sorters bröd nu för då blir jag supersvullen i magen och då känner jag mig tjock trots att jag vet att det bara är gaser. Överlag är jag nöjd med hur jag ser ut nu, det gäller bara att hålla det där jäkla ätstörningsmonstret i schack
 
Trist. :( Varför inte?
Mår för dåligt så jag klarade inte att vara hemifrån så många dagar och typ allt strulade. Har också haft svamp i underlivet och tabletten jag tog för det ställde till det med mina mediciner så jag fick världens ångestattack. Fortfarande är hela dagarna fulla av ångest, det kryper i kroppen, jag är extremt rastlös men ändå helt slut så jag knappt orkar något
 
Mår för dåligt så jag klarade inte att vara hemifrån så många dagar och typ allt strulade. Har också haft svamp i underlivet och tabletten jag tog för det ställde till det med mina mediciner så jag fick världens ångestattack. Fortfarande är hela dagarna fulla av ångest, det kryper i kroppen, jag är extremt rastlös men ändå helt slut så jag knappt orkar något

Usch, hoppast verkligen det känns bättre snart! Kram.
 
Usch, hoppast verkligen det känns bättre snart! Kram.
Tack. Hoppas det också! Fick en ångestattack nu när pojkvännen är här och det var jobbigt men han sa att det gör inget och gör allt för att trösta. Är fortfarande rastlös som fan och har ångest så vi ska åka en vända med bilen för promenad funkade inte
 
Tack. Hoppas det också! Fick en ångestattack nu när pojkvännen är här och det var jobbigt men han sa att det gör inget och gör allt för att trösta. Är fortfarande rastlös som fan och har ångest så vi ska åka en vända med bilen för promenad funkade inte
Vilken go kille :)
Vi brukar ta en sväng tillsammans med bilen vi också när livet är för jobbigt, trodde det bara var mig det hjälpte:D
Hoppas det det blir bättre snart:heart
 
Vilken go kille :)
Vi brukar ta en sväng tillsammans med bilen vi också när livet är för jobbigt, trodde det bara var mig det hjälpte:D
Hoppas det det blir bättre snart:heart
Tack :heart
Ja, han är jättego :love: Vi åkte och köpte lyxshakes och hamburgare så nu har jag viktångest istället för jag har inte gått långpromenad på flera dagar, men den är hanterbar. Blir snart sängen tror jag.
Pappa brukade alltid släpa ut mig i bilen och köra runt tills jag mådde bättre när jag hade ångest när vi hade kontakt.
 
Tack :heart
Ja, han är jättego :love: Vi åkte och köpte lyxshakes och hamburgare så nu har jag viktångest istället för jag har inte gått långpromenad på flera dagar, men den är hanterbar. Blir snart sängen tror jag.
Pappa brukade alltid släpa ut mig i bilen och köra runt tills jag mådde bättre när jag hade ångest när vi hade kontakt.
Mysigt :) Försök bara tänka på vad trevligt ni hade istället för vad du åt, det är svårt jag vet men jag mår iallfall bättre om jag lyckas vända det även om det inte alltid funkar.

Jag tycker du är jätteinspirerande!:heart
Allt du går igenom och fightar som tusan, får motivation jag också :laugh:
 
Mysigt :) Försök bara tänka på vad trevligt ni hade istället för vad du åt, det är svårt jag vet men jag mår iallfall bättre om jag lyckas vända det även om det inte alltid funkar.

Jag tycker du är jätteinspirerande!:heart
Allt du går igenom och fightar som tusan, får motivation jag också :laugh:
Ja, jag försöker det. Har mått så dåligt sista dagarna så jag har inte orkat gå promenader. Dock har det blivit rätt mycket motion på annat sätt :o så paniken är hanterbar. Vägde mig hos mormor i förrgår också och då låg jag på 64kg och så mycket kan jag inte hinna gå upp på ett par dagar så det funkar.

Tack, kul att jag kan hjälpa någon :heartheart Alla som har skrivit till mig i mina trådar har hjälpt mig något enormt också :love:
 
Ja, jag försöker det. Har mått så dåligt sista dagarna så jag har inte orkat gå promenader. Dock har det blivit rätt mycket motion på annat sätt :o så paniken är hanterbar. Vägde mig hos mormor i förrgår också och då låg jag på 64kg och så mycket kan jag inte hinna gå upp på ett par dagar så det funkar.

Tack, kul att jag kan hjälpa någon :heartheart Alla som har skrivit till mig i mina trådar har hjälpt mig något enormt också :love:
Hehe, ja, ''annan motion'' är riktigt bra ;)

Jag brukar få väldig panik när jag inte bajsat på ett par dagar för att vikten går upp och magen blir putigare och sen kommer det ut och jag skrattar lite åt mig som blev så ångestfylld över det:o

Hoppas du får sova bra :)
 
Hehe, ja, ''annan motion'' är riktigt bra ;)

Jag brukar få väldig panik när jag inte bajsat på ett par dagar för att vikten går upp och magen blir putigare och sen kommer det ut och jag skrattar lite åt mig som blev så ångestfylld över det:o

Hoppas du får sova bra :)
Somnade rätt snabbt faktiskt :) Vaknade tidigt och pojkvännen låg fortfarande och sov så jag gick och började bleka håret (vilket var det som fick ångestattacken att starta igår) och det blev faktiskt rätt bra :) Det blev nästan så ljust som jag vill ha det och längderna är äntligen nästan pastell nu när de blev tvättade en massa både igår och idag.

Jag äter inte bröd så ofta längre för jag mår dåligt när magen blir så svullen efteråt, men det känns som att havregryn och mjölk ändå är nyttigare och mer näringsrikt än vitt bröd med smör och så slipper jag svullen mage.

Hade verkligen velat gå en långpromenad men det regnar och åskar. Fast jag är ändå jättetrött. Vet inte om det fortfarande är pga svamptabletten eller om det är abilifyn som gör det.

Inte så mycket ångest idag än så länge, men den brukar komma framåt kvällen. Får se vad som händer då.
20431335_1522649477798289_2166587825720640988_n.jpg
 
Så himla fin färg! Så var nästan mitt förut, tyvärr försvann färgen typ med en gång :(
Ska se om jag kan klicka hem en burk rosa :love:

Den nyaste färgen jag la i så blev mitt råttgråa hår typ orange? Av ''gammelrosa'' färg, fattar inte. Spontan köpte på Ica, den där colorista och herregud vad den stank!
Ögen bara rann och jag fick hålla andan, utomhus! O_o

Du är så himla söt i tofsarna:love:
 
Så himla fin färg! Så var nästan mitt förut, tyvärr försvann färgen typ med en gång :(
Ska se om jag kan klicka hem en burk rosa :love:

Den nyaste färgen jag la i så blev mitt råttgråa hår typ orange? Av ''gammelrosa'' färg, fattar inte. Spontan köpte på Ica, den där colorista och herregud vad den stank!
Ögen bara rann och jag fick hålla andan, utomhus! O_o

Du är så himla söt i tofsarna:love:
Tack :laugh:
Revlons färgbomb sitter som berget i mitt hår (fast det tvättas ändå ut en del varje tvätt), manic panic amplified sitter helt okej och schwartskopfs live(?) sitter typ två tvättar.
När jag tog manic panics ena rosa blev jag också orange
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 941
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
603
· Visningar
43 599
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp